Hallo. Ons meisje van net 1 jaar spuugt eigenlijk al vanaf haar geboorte. Met 6 weken is ze ook onderzocht door de ka maar die kon alleen concluderen dat ze een flinke reflux had waar ze overheen moest groeien. Nu is ze 1 jaar maar het spugen is niet minder eerder meer geworden. Afgelopen vrijdag is ze weer op controle geweest bij het CB en die hebben me doorgestuurd naar de huisarts vanwege een achterstand in haar groei. Daar ben ik vanmiddag geweest maar ben eigenlijk nog geen stap verder gekomen. Kreeg nu het advies om terug te gaan naar flesvoeding voor spugende baby's. Ze heeft een tijdje Friso Comfort gehad maar daar kreeg ze verstopping van. Is er uberhaupt wel opvolgmelk/groeimelk voor spugende kindjes van 1 jaar? Wat kunnen we nog meer doen om het spugen te verminderen?
Hallo! Is het alleen met flesvoeding of ook met water thee of ranja het geval? Mocht dat nl niet zo zijn dan is het misschien toch een koemelkallergie. Je zou dan de Frisopep 2 eens kunnen proberen om te kijken of het dan beter gaat met het spugen. De speciaalvarianten nr 2 zijn vanaf 6 maanden en te gebruiken tot wanneer het nodig is. Succes groeten Femke
Bedankt voor je reactie. Het spugen gebeurt meestal na het eten van brood of een koekje en dan maakt het niet uit wat ze erbij heeft gedronken,diksap of melk. Ze eet voor de rest met de pot mee en dat geeft geen problemen. We hebben al van alles geprobeerd,wel/geen drinken bij het eten,halve/volle fles bij het eten maar dat maakt geen verschil. Het gebeurt ook vaak dat ze pas een uur later begint te spugen.
Hallo, Ik kan het helaas niet verklaren het spijt me. Er is wel iets aan de hand dus zeker van belang om aan de bel te trekken. Een verwijzing naar de kinderarts is noodzakelijk vanwege de groeiachterstand. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit nog reflux is. Bij glutenintolerantie is spugen niet doorgaands. De kinderarts kan je verder helpen, succes. groeten Femke