Voeding baby 4 maanden

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by minon, Oct 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minon

minon Niet meer actief

Onze dochter is nu vier maanden en 65cm en weegt bijna 7 kg.
    Nu geef ik op de dag 4x een fles omneo met 6 schepjes en dan aanguvuld tot 250ml. Hier gaan dan vier/vijf schepjes pitmeel bij.
    Ons schema is nu als volgt:
    8:00 fles van 6 schepjes aangevuld naar 250ml
    13:00 fles van 6 schepjes aangevuld naar 250ml
    Af en toe is voor haar de tijd van 13:00 tot 18:00 uur te lang en geef ik een fruit/groentehapje tussendoor om 15:eek:o / 16:00 uur.
    18:00 fles van 6 schepjes met 10 ml nexium aangevuld naar 250ml
    23:00 fles van 6 schepjes met 4 nutrilonschepjes rijstebloem aangevuld naar 250ml. Dan slaapt ze de hele nacht door tot 8:00 's morgens.

Op het bureau zeiden ze dat ik maar terug moest gaan van vier naar drie flessen. En dan om 19:00 de laatste geven en dat ze dan door moest slapen tot de volgende dag 7:00 uur. Onze dochter wordt om 23:00 uur zelf wakker voor de laatste fles. Moet je met vier maanden al terug naar 3 flessen? Is het schema wat we nu met haar hebben goed of krijgt ze echt teveel binnen? Wanneer mag je stoppen met omneo? Ze heeft geen krampjes meer en de ontlasting is de laatste maand juist erg dun.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Je hoeft niet naar 3 flessen hoor. Dat is echt wat te vroeg met 4 maanden en zou ik je afraden. Ze drinkt nu, doordat je de flesvoeding zo verdunt, omgerekend 800 ml echte voeding per dag. Met flink wat meer water. Dat mag wel en is geen probleem, omdat ze het ook allemaal opdrinkt. Dus zoals je het nu doet is het prima.

Je mag nu eens kijken hoe het gaat als je dochtertje overgaat naar een standaard voeding. Grote kans dat ze het daar nu prima op gaat doen. Succes ermee!

Groetjes Linda

3. minon

minon Niet meer actief

Dank je wel voor het advies. Het leek me zelf ook wel vroeg. Dat verdunnen doen we eigenlijk zodat ze een voller gevoel heeft. Als we alleen 200 geven dan komt ze na 3,5 / 4 uur weer dat ze honger heeft. Klopt het ook dat de standaard voeding moeilijker verteerbaar is en dat ze daarvan dus langer een vol gevoel heeft?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo!
    Vaak werkt het wel zo, doordat de eiwitten in de omneo bewerkt zijn is het wat lichter verteerbaar. Wellicht dat een standaardvoeding een wat voller gevoel geeft. Succes
    groeten Femke

Share This Page