Wij gaan binnenkort uiteten met mijn schoonouders nu willen ze graag dat ons mannetje ook mee gaat. Ik zie dit niet zitten want hij kan niet 2 uur lang in zijn stoeltje blijven zitten. Nu met het eten is hij er na een half uurtje al flauw van. Zouden jullie je kindje van 1 jaar meenenemen?
als zij graag willen dat hij meegaat zou ik een restaurant kiezen wat daar ook geschikt voor is, veel (pannenkoeken)restaurants hebben meestal een speelhoekje. En anders veel te spelen meenemen en vragen of je een tafel in de hoek kunt krijgen, dan kun je achter jullie stoelen een speelhoekje maken en kan hij daar lekker zn gang gaan.
Ik denk niet dat dat gaat werken want meneertje loopt. Hij blijft dus niet zitten maar gaat aan de sjouw. Ik heb geen idee waar we heen gaan hoor. Maar ik wil ook wel normaal eten en niet konstant met hem bezig moeten zijn.
Geen haar op mijn hoofd! We gingen laatst gewoon even snel een tosti eten op een terrasje in Artis, en dat was al een drama. Je bent constant met je kind bezig en je kan zelf totaal niet rustig ziten, laat staan dat je lekker kan eten. En daar is een etentje wel voor bedoeld volgens mij.
Ligt eraan welk restaurant ze uitkiezen, hier zoeken mijn schoonouders en ouders altijd een restaurant uit waar ze het niet erg vinden dat er een keertje een kindje een stukje loopt. Wij laten Kinley ook gewoon even rondkruipen terwijl 1 van ons (meestal ik want ik heb ook geen zit in het gat) erachteraan loopt. Daarbij zijn opa en oma er ook bij en die zullen zich ook wel met de kleine bemoeien. Wij gaan regelmatig "uit"eten met de kinds. We gaan dan naar de plaatselijke patatzaak in de stad om wat te eten. Klinkt raar maar zo kunnen ze het lekker leren zonder dat ze een duur restaurant op de kop zetten Groetjes Anita
Wij nemen haar gewoon mee. We geen natuurlijk niet met haar naar een chique restaurant met een tig-gangen dineer, maar naar een pannenkoekenrestaurant, Chinees, Italiaan, enz. en, jawel, de Mc , gaat ze gewoon mee. We blijven daar dan ook geen uren zitten. Als je het zelf niet ziet zitten, vooral niet doen! Helemaal niet als je niet weet waar je naar toe gaat ed.
Hier hebben we ze ook al een keertje meegenomen en dat ging prima. Was idd een grote speelhoek aanwezig en het was een buffet restaurant dus dat scheelt ook wel. Heeft toch zeker wel een uur gezeten en daarna werd ermee gespeeld. Neefje was er ook bij en dan ging die erbij en dan die, waren met 6 volwassenen toen.
Wij nemen ons spook ook gewoon mee. Hij vindt het altijd wel gezellig. Lekker samen eten aan de tafel, hij krijgt ook altijd iets, wat hij lekker zelf kan oppeuzelen. Tja het wordt wel een rommel maar wij gaan dus ook niet naar een chique restaurant en proberen het altijd weer zo netjes mogelijk achter te laten. We nemen inderdaad ook altijd wat speeltjes mee voor als het te lang duurt en hij dan aan de wandel wilt. Maar als we écht even lekker uit eten willen laten we hem lekker bij oma & opa o.i.d.
Wij nemen onze dochter gewoon mee. Geen super restaurant maar wel ergens wara je lekker kan eten. Na het eten gaat ze ook altijd rondlopen en spelen. We letten er wel op dat ze andere mensen niet lastig valt, maar we hebben nog nooit commentaar gehad.
Ik zou 'm wel gewoon meenemen en lekker met hem gaan lopen als hij niet aan tafel wil zitten, je kan elkaar toch 'aflossen'? Het is inderdaad wat meer gedoe dan zonder kind, maar goed, dat heb je nou eenmaal als je kinderen hebt (vind ik). 's Avonds uit eten hebben wij niet veel gedaan, maar overdag gingen we en gaan we nog steeds regelmatig ergens wat eten.
je hebt etentjes zonder kind, en etentjes met kind... dat is nou eenmaal zo als je ouders word en als ze specifiek erom vragen, tja... dan zoek je toch een familierestaurant/kindvriendelijk restaurant op inderdaad? Ik ga Jelmar niet altijd thuis laten als wij uit eten gaan met vrienden (ook met kids) of onze ouders... we gaan nu altijd gewoon wat vroeger, (17.00uur) uit eten zodat meneertje wel op tijd in z'n bedje ligt, en hij krijgt z'n groente gewoon in het restaurant, laat ik opwarmen daar (hij is 5,5maand)
Wij hebben Sam van kleins af aan meegenomen. Thuis vindt hij het ook niet altijd geweldig om lang in de kinderstoel te zitten, maar in een restaurant zit ie echt rustig 2 tot 2,5 uur in een stoel: pannenkoekenrestaurant, buffetrestaurant, Italiaans, Grieks of Chinees, chique... mij maakt het niet uit. Ik neem hem gewoon mee. De eerste keer zijn we met z'n drietjes gegaan en hadden manlief en ik eerst een hoofdgerecht genomen en dus geen voorgerecht. We hadden zoiets van 'eerst maar eens kijken of hij het redt... we kunnen altijd nog een nagerecht nemen'. Maar inmiddels zitten dus gerust een dikke twee uur aan tafel en heeft hij de grootste lol. Meestal neem ik wel iets kleins te spelen mee, maar ik moet zeggen dat het bijna nooit uit de tas komt. Restaurants met speelhoekjes... persoonlijk ben ik er niet zo'n voorstander van. Ik wil graag dat Sam leert om gewoon aan tafel te zitten zonder meteen naar zo'n speelhoekje toegetrokken te worden. Dus we proberen dat nog maar niet te doen. Ik ben heel benieuwd waar je voor gaat kiezen! Ik hoop dat je je kindje meeneemt en zo op een heel andere manier kunt genieten van je mannetje! Laat je het nog weten? Liefs, Josien
Wij namen ons mannetje van de zomer ook wel mee uit eten. Dan houden we wel rekening met het tijdstip dat we gaan en naar welk restaurant. Hem daar zijn eten geven geeft jezelf meer tijd dat hij het aan tafel uithoudt en neem wat te spelen mee voor aan tafel. Je kunt ook meegaan en dan bijv. niet blijven zitten tot aan het nagerecht. Als hij het helemal zat is na het hoofdgerecht. Drink je gewoon thuis de koffie.
Wij hebben Julie ook al vrij snel meegenomen als wij uit eten gingen. Oke, we gaan dan niet naar sterren-restaurants, maar waar het niet erg uit de toon valt als ze een keer een gil slaakt of even wil spelen of ronddobberen. Wij willen graag dat ze eraan went, en daarbij hebben wij geen familie in de buurt wonen die even een paar uurtjes op kunnen passen. Hier gaat het eigenlijk net als bij Josien, het gaat heel goed omdat ze het mega interessant vindt. Ze zit langer en braver in haar kinderstoel dan thuis. Toen ze heel klein was, nam ik haar hapje mee en liet het daar opwarmen. Tegenwoordig eet ze mee van ons bord.
Het ligt er idd aan wat voor een restaurant je heen gaat. Een pannenkoekenhuis oid wil nog wel, maar ergens waar je al snel min. 2uur aan tafel zit vind ik persoonlijk al lastiger worden. Ik heb mijn dochter nooit meegenomen, precies om de reden die jij ook noemt. Maar dat ligt natuurlijk ook aan wat voor kind je hebt, want die van mij kon rond die leeftijd nog geen minuut stil zitten en huilde ook snel én hard. En dat vind ik dan ook vervelend voor andere gasten. Misschien zitten er wel mensen die een jaar lang hebben moeten sparen om een keer gezellig uit eten te gaan (dan heb ik het niet over de pizzahut oid natuurlijk).... en kom ik aan met mijn terrordochter die de hele tent op stelten zet . Nee, dat zou me dan niet lekker zitten. Maar goed... het ligt dus aan het restaurant, wat voor kind je hebt enz.
colin was voor het eerst mee naar een restaurant dat hij 3 weken was en gaan nu nog steeds mee ondertussen denk incl. snackbas, terasjes enz. zo'n 40 x mee geweest, zit gewoon aan tafel in kinderstoel met een auto en een beestje en eet zelf. ze hebben veel meer te zien in een restaurant. Soms word hij het zat aan het eind maar dan zijn we toch al klaar. Hij gaat nooit tijdens het eten zijn stoel uit (behalve voor schone luier) en evt. in een speelhoekje spelen gebeurd voor of na het eten en niet als wij willen eten. dan gaan we niet naar hele luxe restaurants he, zouden we dat doen dan gaan we dus wel alleen, maar dan meer omdat daar voor hem ook echt niets aan is. even ter info : ze kunnen gewoon in de kinderstoel he.. 99 van de 100 restaurants hebben meerdere kinderstoelen.. colin zou op een gewone stoel ook niet blijven zitten, veel te spannend.
Wij hebben ons meisje van kleins af aan altijd meegenomen, naar alle mogelijke restaurants behalve sterrenrestaurants (vind persoonlijk de mc donalds geen restaurant maar goed) en dat gaat prima. Ok, je zit niet zo op je gemakkie als thuis maar het is goed te doen. We gaan zeker niet altijd naar een rest. met een speelhoek maar ze speelt gewoon bij ons aan tafel, met boekjes, kleuren, papier, rondkijken, dingen benoemen enz. en eet van ons bord. We gaan wel altijd vroeg, rond 17u of 17.30 zodat ze op tijd weer in bed ligt anders wordt het niet gezellig. En ook geen 4-gangen maar gewoon een soepje, wat stokbrood om te peuzelen en dan een hoofdgerecht en klaar. Koffie drinken we thuis, hier gaat het prima en ik wil ook dat ze leert om zich aan te passen aan andere situaties dan thuis. Maar ts: als jou schoonouders dat graag willen kun je toch vragen dat je erin mee wilt gaan, alleen als het een kidsproof restaurant is?
Wij hebben de kids van baby afaan meewgenomen en wij gingen 2 keer in de maand. Wij nemen nooit een voorgerecht (ben zelf een slechte eter) dus we kwamen binnen bstelde een hoofdgerecht houden dekids bezig met tegen ze te praten laten ze met de servetten en lepels spelen (nemen nooit speelgoed mee). Dan komt het eten we zijn dan allemaal te gelijk klaar. Daarna het toetje nemen snoepjes en koekjes voor ze mee (rozijntjes en droge kaakjes) En dan kunnen we gewoon nog koffie drinken. Je kan ook naar een wok restaurant dan hoef je niet te wachten dan kan je je eten pakken eten en weer weg gaan.
Onze dochter gaat al mee vanaf dat ze 5 weken is. Zeker 1 keer per maand zijn we ergens te vinden om lekker te eten. Eerst voldeed een speeltje en nu een stuk brood of een ander stukje eten waar ze wat langer mee doet. Een kleurplaat doet ook wonderen hebben we de laatste keer gemerkt
Ik heb geen idee waar mijn schoonouders heen gaan te eten dat wisten ze nog niet. Maar ik hoop dat ze dan wel rekening houden dat wij een kleintje meenemen. Wij hebben hem ook wel eens mee uit eten genomen maar toen kon hij net zitten en toen vond hij het dus geweldig om in een stoeltje te zitten. Maar meneer loopt nu en als het niet gaat zo als hij wil dan begint hij te gillen en te huilen en daar heb ik dus een hekel aan. Als andere kinderen dat doen in een restaurant dan denk ik ook van nou. Het ligt er ook nog aan waar we heen gaan en of ze er rekening mee houden. Idd een pannenkoekenhuis zou een optie zijn maar ik weer dus niet of ze dat doen. Ik heb ook geen idee hoe laat ze gaan. Ik zie er best wel tegen op. MIjn man heeft zoiets van we nemen hem gewoon mee en dan zien ze zelf wel dat het niks is om hem een volgende x mee te nemen. Áls meneer nu gewoon stil zat en ook niet begon te krijsen dan had ik het geen probleem gevonden of als we nog buiten konden zitten.