Wij hebben een heerlijk zoontje van bijna 6 maanden. Overdag eigenlijk altijd vrolijk en slaapt al een tijdje van 21.30 tot ongeveer 07.30 uur. Maar soms (vaak als hij midden in een sprongetje zit) komt meneer 's nachts meerdere malen. Omdat ik dit niet meer gewend ben en ook niet zo goed zonder m'n slaap kan, ben ik echt niet te genieten.. Kan dan ook niet echt lief doen tegen m'n lieve zoontje. Tuurlijk pak ik hem en probeer ik hem te troosten, maar ben zelf helemaal gespannen als het meerdere malen gebeurt. Voel me de volgende dag dan zo schuldig. Hoop maar dat hij het niet echt doorheeft, maar gelukkig lacht hij de volgende dag nog volop tegen me.. Herkent iemand dit? Voel me soms echt een slechte moeder hierdoor
Zeg nou zelf, denk je echt dat je een slechte moeder bent omdat je gaar bent als je midden in de nacht iets moet doen? Ik doe het zelf ook, maar ik vraag me echt af waar die dwang vandaan komt om onszelf steeds in twijfel te trekken of we wel goede moeders zijn. Natuurlijk maakt het je geen slechte moeder als je niet de polonaise gaat doen omdat je midden in de nacht moet opstaan!
heel herkenbaar. ik ben al niet te genieten als ik snachts naar de wc moet. gelukkig wordt alyssa eigenlijk nooit snachts wakker, maar als het een keer gebeurt doet ze het ook wel gelijk goed. voel je niet schuldig. iedereen doet wel een lelijk tegen haar kindje. de buitenwereld is zo goed in het verwijten dat je daar hartstikke onzeker van wordt. als je niet 24uur per dagen alles goed doet met je kindje schijn je al een slechte moeder te zijn of krijg je van die goedbedoelde adviezen waar je alleen maar nog onzekerder van wordt. niks van aantrekken, je bent een hele goede moeder! liefs doris
ik heb nu al eens dat ik sjago wakker wordt 's nachts. Ik kom namelijk niet zo gemakkelijk weer in slaap, dat duurt zeker een half uur a 3 kwartier. Tel daarbij het voeden en broek verschonen op en ik ben zo 1,5 uur wakker. De nacht is dan best kort en dat terwijl ik voordat Yelena er was, gewend was zo'n 10 uur per nacht te slapen. vanochtend was ik ook niet al te blij want ik schrok pas wakker op het moment dat Yelena echt al aan het krijsen was. Das niet leuk wakker worden....mama heeft soms ook een ochtendhumeur hoor
Oh...zeer herkenbaar. Mijn dochter slaapt al vijf weken erg slecht in. Ook komt ze vaak in de nacht nog een keer. Sorry, maar dan wordt ik ook best een beetje moedeloos. Ze merken dat wel hoe jij je voelt. Maar ook daar moeten ze leren om mee om te gaan. Schaam je er niet voor, en een slechte moeder ben je echt niet. Je kindje krijgt tenslotte alle liefde, verzorging en voeding die hij nodig heeft...Je bent een prima moeder! )Net als ik hihi) Sterkte ermee Liefs Britt
Mijn kindje is ongeveer even oud maar ik moet er elke nacht nog gemiddeld twee keer uit voor bv, het ergert me soms ook en het is lastig maar het is niet anders. Gelukkig slaapt ze nadien altijd onmiddellijk weer in en ik ook.
Pffff, gelukkig (maar niet voor jullie ) ben ik niet de enige... Weet ook wel dat ik geen slechte moeder ben, maar als ik dan slecht geslapen heb, dan ben ik gewoon wat onzekerder.. Gister het mannetje al om 8 uur naar bed gebracht en kwam vanmorgen pas om 6 uur. Flesje erin en toen weer doorgeslapen tot 8 uur.. Ben weer helemaal vrolijk en nu maar hopen dat dit z'n nieuwe ritme wordt...