Volledig BV maar op creche KV

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Minny, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mijn zoontje is ruim 7 maanden en krijgt nog volledige BV. Ook fruit en groente en soms wat brood als bijvoeding.

Hij gaat 2 hele dagen achter elkaar naar de creche. Ik heb niet altijd genoeg BV om mee te geven, dus hij krijgt daar ook KV. Ook geven ze hem daar 's middags weleens wat diksap. Dit doe ik thuis niet, alleen BV.

Ik heb het nooit als probleem gezien, maar eigenlijk is zijn voedingspatroon heel anders dan wanneer ik thuis ben. Is dat erg? De laatste dagen heeft hij op de creche maar 1 flesje melk (bv of kv) gedronken en voor de rest ligahapje en diksap enzo...

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #2 dirksmama, 18 nov 2010
    Laatst bewerkt: 18 nov 2010
    Als je kindje op de creche kv krijgt dan krijgt ie natuurlijk niet volledig bv! So wie so heet het niet meer zo als je kind vast voedsel eet hoor.

Het is heel normaal dat het eetpatroon op ee kdv anders is als thuis, het is een heel andere omgeving. Dus als hij daar blij is met hapjes en één fles, prima. Dan kan hij hoogstwaarschijnlijk gewoon toe met wat jij kolft.

Op dagen dat je niet werkt blijf je natuurlijk gewoon op verzoek voeden, en als jij erbij bent dan is het ook heel belangrijk dat je de happen altijd combineert met borst. Moedermelk bevat spijsverteringsenzymen, waardoor ze de happen makkelijker verwerken en verdragen. Met 7 maanden is de beste aanpak: borst-happen-toetjesborst.

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Oh ik geef hem niet eerst de borst als hij een hapje krijgt, want dan is hij denk ik te vol om nog te eten....

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Dat is niet erg. Moedermelk is het belangrijkste tot 1 jaar. Vooral als je langer wilt voeden is het belangrijk om eerst de borst aan te bieden en dan pas eten.

5. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    en veel kindjes zijn zonder eerst borst te hongerig om te eten ;)

Deel Deze Pagina