CTG geeft regelmatig 90 tot 120 aan... weeen??

Discussie in 'De bevalling' gestart door wempsie, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wempsie

wempsie Nieuw lid

24 apr 2008
    4
    0
    0
    Ik heb zowel gisteren als vandaag het zknhuis bezocht ivm rommelende buik en lage rugpijn waarbij om de 10 minuten "ëen soort stiekje" flink werd aangetrokken. Aangezien ik met de zelfde rugpijn al 6cm ontsluiting had.... moest ik nu meteen aan de bel trekken als ik weer die rugpijn zou krijgen.
    Wat ik al zei, zowel gisteren een halve dag als vandaag een halve nacht en ochtend in het zknhuis geweest. 1 cm ontsluiting nog steeds maar de CTG gaf regelmatig, als mijn rug samentrekt 90 tot 120 aan. Zijn dit nou weeen, want de gynecologen doen zo "afwezig"
    Vanavond moet ik weer terug naar het zknhuis voor weer een CTG en een nacht ter observatie blijven.
    Iemand ervaring hiermee met de CTG. TOen jullie weeen hadden hoe hoog was die toen.
    Ons zoontje\dochtertje in mijn buik had gisteren ook 5 minuten ineens een hartslag van tussen de 180 en 210.... volgens mij niet goed, maar de gyn zei, dat hij/zij de "Running five" deed??

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    Ik had ook regelmatig een CTG die rond de 90-100 aangaf... dan had ik een flinke harde buik. Toen mijn vliezen eenmaal gebroken waren en ik in een flinke weeënstorm terechtkwam, lag ik nog steeds aan de CTG, maar heb geen flauw idee hoe hoog hij toen aan gaf... in elk geval voelden die 'echte' weeën 1000x heftiger dan die harde buiken waar hij 90-100 van aan gaf. :p MAARRR, die CTG is ook niet heilig hoor, soms geeft de CTG bijna niks aan, terwijl jij flinke weeën hebt, hij registreerd soms ook niet alles wat jij wel voelt.

3. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik heb ook toen mn dochtertje nog in mn buik zat aan de ctg gelegen en had ook een running foetus. oftwel haar hartslag was zo hoog dat het neit konden meten met de ctg.. weeen liepen volgens mij wel hoog op maar weet geen getallen meer..
    Maar running foetus kan geen kwaad hoor! er zit hier naast me een dochter van 1 jaar helemaal gezond;)

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik noemde dat inderdaad ook altijd dat dochterlief even een sprintje ging trekken :D Is op zich inderdaad helemaal niets mis mee.

Uitschieters boven 90 mbt CTG, ook hier was er idd weëenactiviteit, maar niet zeer regelmatig. Pas later toen de weëen echt regelmatig kwamen, voelde ik het ook meer in mn buik samentrekken. Moet wel zeggen dat mijn beenweëen over het algemeen niet echt goed doorkwamen op de CTG :$
    Maar ik meen ook dat toen ik echt in de weëen zat, dat de CTG toen ook niet echt boven de 120 ofzo uitkwam hoor.

5. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik heb 2 weken terug voor de zekerheid aan de ctg gehangen en bij mij zat de lijn rond de 20, geen weeen en ook geen harde buiken. 100 klinkt dus goed!

6. topper12

topper12 Niet meer actief

Heb tijdens mijn zwangerschap (helaas) regelmatig aan de CTG gelegen en de cijfertjes verschilden dan enorm. Volgens de zuster ligt het er aan hoe ze het CTG eiken, dus de ene keer kan een harde buik/weer ontzettend zeer doen terwijl er maar 20 op het scherm verschijnt....

7. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Mijn echte weeen kwamen net over 180. Ik denk dat 120 dus best wel eens weeen kunnen zijn, maar dus nog niet sterk genoeg voor het echt werk? Hoe lang ben je zwanger?
    Succes!!
    Liefs,

8. ecl

ecl Niet meer actief

Hallo dames,

De CTG meet het samen trekken van je buik doormiddel van een veertje die dan in gedrukt wordt of waar juist minder druk op komt te staan. Nou geeft dat niet altijd aan of je goede effectieve weeen hebt. Daar komen ze achter door de regelmaat, de lengte van de samentrekking, maar ook door te toucheren en te kijken of het hoofdje op je baarmoedermond drukt en of het aan het verweken en ontsluiten is.
    Met alleen het beeld van de CTG van de samentrekkingen kun je dus niet zo goed een conclussie trekken. Oh ze kunnen het vaak zien aan jouw hartslag en die van je baby (die wordt tijdens of soms vlak voor de wee iets hoger of lager).

Je hebt dus in iedergeval samentrekkingen (gehad), maar dat hoeven geen weeen te zijn.

liefs ecl

Deel Deze Pagina