Mijn meisje heeft mogenlijk koemelkallergie, er is nooit een test gedaan. Ze huilde na de geboorte heel veel(6 uur per dag) en toen ze 6 weken was zei de huisarts probeer eens de nutrion pepti, want ze heeft last van haar darmen, en vanaf toen was het huilen over. Nu heb ik haar een paar weken terug een hapje van een olvarit potje gegeven, appel/peer, en dit ging fout, veel huilen savonds. Paar dagen later olvarit banaan, toen hele avond gehuild, en smorgens uitslag op haar buikje. Van 1 hapje Hoe zou jij dit verder aanpakken? Ze krijgt nu 5 keer 150 + 5 schepjes nutrilon pepti, en verder helemaal niets. Over een paar weken is ze 6 maanden, ik moet haar dan toch wel eens wat anders kunnen geven? En wat moet ik dan geven? Alvast bedankt, groetjes eline
Hallo Eline, Het is heel belangrijk om iedere keer met 1 smaak te beginnen en te starten met 1 lepeltje, en het per dag met een lepeltje op te hogen, indien mogelijk 5-10 dagen achter elkaar. Je kunt om te starten kiezen voor bijvoorbeeld mango, perzik, nectarine. Banaan, peer en appel horen ook bij de vruchten die je mag proberen. Wanneer je kindje klachten houdt, kun je het beste overleggen met je CB of je naar een dietist kunt worden doorverwezen om er achter te komen op welke voedingsmiddelen je kindje reageerd. Groetjes eveline