kindje 11 weken krijgt hoofdje nog niet goed omhoog

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama e en a, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama e en a

13 jun 2008
    15
    0
    0
    Onze dochter is bijna 11 weken nu krijgt ze haar hoofdje als ze op haar buik ligt nog niet ver van de grond wel een klein stukje hoor maar dit is heel kort en ze krijgt hem niet helemaal goed omhoog. nu Loop ik al bij een gyropractier voor haar nekje en dit gaat goed maar haar hoofd tilt ze nog niet goed op als ze bij mij op schoot zit houdt ze haar hoofdje wel goed recht ook zonder ondersteuning.
    Nu was ik benieuwd of er meer baby zijn of waren hier die dit met 3 maand nog niet goed konden en wanneer ze het wel gingen doen
    groetjes

2. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Leg je de kleine iedere dag even op de buik?

Ik merk hier dat het eerst ook wat moeilijk ging. Nu leg ik Frederique iedere dag even op het speelkleed op de grond. Zij op haar buik en ik ga dan op de grond liggen, recht voor haar, zodat zij haar hoofd helemaal omhoog moet doen en mij dan kan zien. Ik merk hier dat het dan iedere dag makkelijker gaat.

succes.

3. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hier hetzelfde.

Van de kinderfysio kregen we de tip haar op onze buik te leggen, omdat ze op haar buik in de box erg vervelend vond. Op onze buik vindt ze het wel leuk en iedere dag zien we wat verbetering.

4. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Onze dochter kreeg het met 12 weken ook niet voor elkaar om haar hoofd omhoog te doen. Het CB maakte er al een "fijne"opmerking over. Maakte me daarna nog al zorgen maar met 14 weken had ze het opeens door en nu doet ze niet anders meer. Het ene kindje vindt gewoon andere dingen interessanter dan het andere kindje. Gewoon veel op de buik leggen en dan komt het vanzelf goed.

5. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Hier ook nog niet.
    Maar we zien al meer resultaat, na veel oefenen.

Iedere dag een paar keer op z'n buik.
    Ben benieuwd of ze er iets van zeggen bij cb.
    Moet er 1 juli weer heen voor z'n prikken.

6. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    Ik moest van het CB Famke minstens 6x (!) per dag op haar buik leggen. Want ook zij kon haar hoofdje niet zo goed en lang omhoog houden. Doe jij dat ook zo vaak?

Maar maak je er alsjeblieft geen zorgen over, want het komt vast allemaal vanzelf goed! Sinds Famke is gaan omrollen naar haar buik kan ze het al heel goed en lang volhouden; dus dat is uiteindelijk allemaal goed gekomen.

7. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hier zijn we ook aan het oefenen, op advies van de kinderfysio. En gaat steeds wat beter. Ik leg Kim inderdaad ook vaak op mijn buik (ik ga dan languit op de bank) en dan vindt ze het ook veel leuker om te doen!

Deel Deze Pagina