Mijn zoontje (bijna anderhalf) is al een tijdje ziek en nu bleek vanochtend bij de huisarts dat hij oorontsteking heeft. We hebben een antibioticakuurtje meegekregen, maar hij vindt dat spul verschrikkelijk en weigert het door te slikken (er zit nog wel een vruchtensmaakje aan). Het is een drankje met een spuitje, kun je dus zo de aangegeven hoeveelheid in het mondje spuiten. Zijn er moeders die hier ervaring mee hebben? Hoe krijg ik dat spul erin? groetjes Liesbeth
hmmm, niemand ideeen? Zou ik het mogen mengen met iets, bijv. diksap ofzo? Het punt is natuurlijk dat hij het dan wel allemaal moet opdrinken.
Hoi, Mijn dochter Annika had toen ze 9 maanden was een ontsteking in haar elleboog en kreeg ook antibiotica via een spuitje. We moesten haar echt met z'n 2en vasthouden om het naar binnen te krijgen (vooral hoofd goed vasthouden). Leuk is het niet, maar ze kreeg het in ieder geval wel binnen.
Je zou het aan kunnen lengen met wat siroop om het wat zoeter te maken. Eerst de hoeveelheid antibiotica in je spuitje doen en dan wat siroop erbij zodat je wel weet dat hij genoeg krijgt. Weet niet of je het weet maar dan maar voor de zekerheid extra gewaarschuwd. Niet met melk of melkproducten geven.
Gewoon goed vasthouden en dan schuin met het spuitje in de binnenkant van de wang spuiten, dan kan hij zich ook niet verslikken. Ik zou het niet gaan verdunnen met iets, tenzij je zeker bent dat hij alles op drinkt.
Oke, dus blijkbaar werkt de houdgreep toch het beste.. ik vond het zo zielig, maar goed, hij moet het toch binnen krijgen. Bedankt voor de reacties!
wij mengen het altijd door een beetje ranja heen, als we het puur geven dan braakte hij het binnen een kwartier weer uit (amoxicilline), als hij het binnen heeft krijgt hij de rest van zijn ranja (zonder medicijnen dus) overigens, hij heeft nu al 5x deze kuur gehad en 4x vond hij het heel vies, de laatste keer dronk hij het zo van het lepeltje af en werd boos omdat hij niet meer kreeg dus wie weet heb je een volgende keer meer geluk
mengen met andere drankjes werd ons afgeraden. Dano is net een dag klaar met zijn kuur. ik heb het ook gekregen met een spuitje en de eerste paar keer was het wat tegen stribbelen, maar na een paar dagen deed hij zijn mond al open als hij de spuit zag. ik doe het zo. ik houdt hem vast en doe dat spuitje in zijn mondhoek, met een lichte druk richting zijn mondhoek zodat hij hem er niet gemakkelijk uit kan duwen. ook zit hij ietsje achterover in zijn kinderstoel zodat hij wel moet slikken. en 4ML doen we ongeveer in 3 a 4 keer spuiten. steeds een klein beetje zodat hij ook normaal kan slikken. teveel drama of ruzie zou ik er niet om maken, want dan wordt hij er bang voor. maar uitleggen en lichte dwang kan goed werken. succes!