Kindje 12 maand kleuren / tekenen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Twingia, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Hallo,
    ik vroeg mij af vanaf welke leeftijd laten jullie, jullie kindjes kleuren/tekenen?
    Het lijkt mij wel leuk om een keer te proberen met ons dochtertje.
    En wat gebruiken jullie dan om mee te kleuren?

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dikke potloodjes gebruikt..
    denk dat dl ook rond een jaar was toen ze voor het eerst ging kleuren, lees krassen,..
    waskrijtjes kan ook maar was ik zelf niet zo fan van

3. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dikke potloden gebruiken. Ze zijn nog erg klein om te kleuren. Ze stoppen t eerder in de mond. een paar maanden wachten en dan heeft ze het beter door maar proberen kan nooit kwaad. Wasco bijten ze stukken vanaf dus zou ik niet doen.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    mhoa ... kleuren was een groot woord ;). Het is meer krassen krassen krassen wat ze deed. Nog steeds hoor, maar het is iets meer gecontroleerd krassen nu :D Ze is wel enorm geinteresseerd met stifjes en kleurtjes nu ... dat wel

En ik heb haar toen met een groot plastic kleed op tafel en een verfjasje aan lekker laten aanmodderen met vingerverf op die leeftijd.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja hoor!
    Lekker wasco nemen of dikke potloden, of van die hele dikke stiften.
    Hier deden ze dat beiden al eerder dan 1 jaar, denk zo rond de 8 maanden al, (maar OK, ze keken het wel af van halfbroer en -zus ;)).

6. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Dan ga ik het eerst proberen met dikke potloodjes :)
    En ja dat het eerst krassen is snap ik wel:p Als ze al iets op papier krijgt denk ik :D

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.499
    10.408
    113
    Met 11 maanden al begonnen.we hebben een groot a3 snijmat die ik er onder leg.tikken strepen van alles. Wanneer hij geen zin heeft stoppen we.

We hebben al verschillende kaarten gemaakt.hij "kleurt " op papier en ik knip een leuke vorm uit.
    Samen trots op het resultaat.wij gebruiken a5 karton

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    hier ook begonnen met dikke potloden, ik heb toen wel merk gehaald omdat die van de lidl zo hard waren dat ze nog nauwelijks wat op het papier kreeg, die anderen waren zachter en gaven dus meer kleur.

9. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.279
    2.037
    113
    Ik wil ook zo graag met mijn zoontje aan de knutsel (hij wordt volgende week 1), maar hij heeft totaal geen zitvlees en stopt werkelijk alles in zijn mond :p

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Haha hier precies zo, ik zie mijn zoontje voorlopig nog niet kleuren, heeft ie helemaal geen geduld voor. :p

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.499
    10.408
    113
    Uk heeft ook geen zitvlees daarom staat hij aan de koffietafel. Kan hij ook rondje tafel doen.

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ja dat zou ook kunnen, moet ik wel even de juiste materialen in huis halen, zodat hij niet de hele tafel onder tekent. ;)

13. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Kan prima, wij hadden van die natuurlijke bijenwasblokjes van stockmar. Dl stopte niks in haar mond maar dat had in theorie gekund, die zijn onschadelijk. Die kunnen ze al goed vasthouden, breken niet snel (ze gooide er ook wel eens mee. Zijn ook mooie felle kleuren (kan je b.v. ook leuk mee laten krassen op pakpapier, om cadeautjes mee in te pakken(.

14. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wij zijn er bij de oudste ook zo rond deze leeftijd mee begonnen, maar het was (logischerwijs) niet veel soeps wat er op het papier kwam. Ze was toch zeker wel 20 maanden voor ze echt een beetje serieus begon de tekenen en kleuren. Maar als het je leuk lijkt kun je je baby natuurlijk wel gewoon lekker laten klieren met kleurpotloden of waskrijtjes. Wie weet kan hij al wat krassen en vindt hij het leuk om te doen.

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.499
    10.408
    113
    Een grote maat snijmat haal je goedkoop bij de action. Erg praktisch, stevig en kan wat hebben.

Veel teken plezier.

16. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Haha, het zal waarschijnlijk geen picasso worden, maar ik kan me nog goed herinneren hoe trots dl was, toen ze zomaar een BAL getekend had :)

Je kan in het begin zelf wat dingetjes voor ze tekenen natuurlijk , dat is ook leuk (al mijn mislukte beestjes kregen tenminste eindeloos kusjes).

Deel Deze Pagina