Kindje 14/15 maanden en zwanger.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jannn, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Héél herkenbaar allemaal :). Alleen slaapt Eva niet meer overdag en ik heb verder niemand die schoonmaakt ;).
    En wij eten altijd redelijk makkelijk: pasta/rijst/aardappeltjes met brocoli/bloemkool/wortels/sperziebonen/doperwten en wat vlees en soms wat saus uit een pot erbij :). Dat is allemaal binnen een kwartier klaar, de culinaire hoogstandjes komen wel weer als Lisa wat ouder is :). Ik heb nu 's avonds echt niet veel zin en puf om nog veel te doen, dus dat doe ik ook lekker niet :)

2. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Snoopy 1979: dat ziet er wel overzichtelijk uit!!

3. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    hey Jann

mijn zoontje is van 05-06-09 en wij willen graag ook een tweede kindje!
    mijn nod is ook de 9de hahaha!

Ik denk dat je vooral naar je eigen kind moet kijken en naar hoe jezelf bent.
    Mijn zoontje is wel druk maar erg gemakkelijk. Hij kan goed zelf spelen en is vanaf het begin wel een makkelijke slaper geweest.

Wijzelf zijn ook net als Caatjeh; een goed-genoeg moeder is ook GOED GENOEG! Het hoeft niet allemaal volgens het boekje. Zolang je kind blij is ben jij ook blij.
    Tuurlijk zullen er altijd ongemakken zijn zoals de opnieuw gebroken nachten en aandacht vragend ander kind. Maar de nieuwe baby word toch wakker en het andere kind zal toch aandacht vragen, hoe oud ze ook zijn!

Ikzelf maak de keuze omdat mijn kind gemakkelijk is en wel kijkend naar het leeftijdverschil van mij en mijn broer (bijna 3 jaar) en het nooit samen spelen. En ik zeg eerlijk; dan zijn we er dadelijk maar doorheen.
    Ofcourse moet het nog wel allemaal lukken ;)

Tegen die tijd dan maken we een nieuw topic aan om elkaar tips te geven over 'zwanger van de tweede en nog een dreumes rondlopen, iemand tips?' :D

4. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Esmee: Wat leuk! Jullie zoontje is dus 1 dag ouder..
    Hier wel een druk mannetje en veel gebroken nachten gehad maar nu op dit moment gaat het goed en zijn we er toch eerder aan toe..
    Denk jij dat het nu ook weer raak is deze maand?
    Hier een vaag vermoeden maar je lichaam hou je flink voor de gek!

Wat leuk dat ook jij je NOD op 9 aug heb.. Gaan we hier elkaar ff op de hoogte houden ;)
    En kunnen we later verder praten als het zo zou zijn!!

Ik ga vanaf vanavond een paar dagen weg, dus wel ff afleiding. Kvind het altijd zo lang wachten.

Heb wel al testen in huis van mat care.. Vorige keer eerder mee getest maar weet nog niet goed of ik dat wel ga doen.
    Altijd die stomme lichte streepjes :)

5. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Dominique was precies een jaar toen ik zwanger raakte van Dean. Ze schelen 1 jaar en 9 maanden. In het begin was het erg druk en zwaar. Heeft ook te maken gehad met de situatie die toen speelde bij ons thuis (ik had toen nog geen rijbewijs, moest de kinderen op de fiets wegbrengen naar kdv in de winter, manlief moest opeens andere tijden werken en ook 's avonds, dus ik stond er vaak alleen voor en op mijn werk nam de druk alleen maar toe.)

Ik kan nu eerlijk gezegd niet zeggen of het druk en zwaar was omdat juist al die andere factoren ook aanwezig waren of omdat het zo ie zo zwaar is.. Ik denk van beide een beetje. Hoe dan ook is het wel zwaar, maar het wordt steeds makkelijker en beter. Het zijn met name de eerste 5 maanden. Nu kan ik intens genieten van beide en ook hoe ze samen met elkaar als echte vriendjes door het leven gaan.

Als je de tijd en de ruimte hebt zou ik het wel adviseren. Maar als je daarin enige twijfel hebt, zou ik nog even wachten. Succes!

Deel Deze Pagina