Hallo, Ik heb een vraag, mijn dochter is de laatste 3 weken elke nacht rond 02.00 uur wakker en wil dan niet meer slapen. Ze is dan gemiddeld 2 uur wakker voordat ze weer in bed wil. Heeft iemand een idee hoe dit kan? Groetjes clarabel
Huilt ze als ze wakker wordt? Halen jullie haar uit bed? Een tijdje geleden werd ons meisje ineens om een uur of drie wakker, wat ze eigenlijk nooit doet. We hebben haar toen uit bed gehaald, met haar rondgelopen, geprobeerd haar bij ons in bed te leggen enzo, maar niks hielp. Ze viel uiteindelijk op een kussen op de bank in slaap. Wij maakten ons zorgen. De volgende avond viel ze gewoon normaal in slaap en om 3 uur werd ze weer wakker. Wij haar weer uit bed gehaald en het duurde weer anderhalf uur ofzo voordat ze weer sliep. De derde nacht...ja ja...3 uur - wakker. We hebben haar toen laten liggen en zijn ernaast gaan zitten (sssshhhh-en) en ze viel na 5 minuten weer in slaap. Daarna is het niet meer gebeurd. Zou het zoiets kunnen zijn?
Ja ze wordt wakker en dan begint ze te huilen. Ik haal haar er dan inderdaad uit en dan krijgt ze wat melk. Normaal gesproken gaat ze dan gelijk weer slapen maar de laatste 3 weken dus niet meer
Wij hebben precies hetzelfde! De laatste week wordt ze tussen 1 en 2 wakker, huilend. Niks helpt. Eruit halen en weer wegleggen heeft hier als resultaat dat ze na 10 min. weer huilend wakker wordt. Laten liggen heeft hetzelfde effect. Vannacht maar een paracetamol gegeven en warempel daarna ging ze slapen. Geen idee wat het is. Ze heeft vrijdag prikjes gehad en volgens mij ook weer tanden.
Hier ook sinds die periode, volgens mij is dat de volgende sprong die zich aandoet maar hier ook tandjes/kiezen erbij
Volgens mij ook een sprong. Persoonlijk vind ik dat ze rond de 14 maanden nogal veel ontwikkelen. Lopen, praten, eigen willetje krijgen enz. Ms dat dat zn weerslag heeft op de slaap. Mijn kleine meid slaapt ook wat onrustiger. Geen idee wat je er aan kan doen. Sorry. Sterkte, want per nacht 2 uur wakker is geen kattepis.