kindje 15 maanden; stoppen met borstvoeding en dan?

Discussie in 'Voeding' gestart door Boukje34, 25 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    #1 Boukje34, 25 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jul 2009
    Hallo allemaal!

Ik ben van plan om binnenkort te gaan stoppen met borstvoeding, maar mijn zoon weigert een flesje melk! (gekolfde melk, opvolgmelk, sojamelk, gewone melk (halfvol en vol). Alleen karnemelk (een paar slokjes) vind hij wel lekker.

Hoeveel melk/zuivel moet een kindje van 15 maanden eigenlijk binnen krijgen? (hij lust trouwens ook wel witte yoghurt).

Ook gaan we binnenkort 2 dagen op reis, onze zoon blijft dan bij mijn schoonouders, die hij overigens iedere dag ziet en gek op is. Ik kan in de ochtend dan nog de borst geven, maar daarna krijgt hij dus de hele dag, de nacht die dan volgt + de volgende dag geen borstvoeding.
    We zijn 's avonds weer thuis, dus dan kan ik hem weer aanleggen.
    Ik geef 2 a 3 x per dag de borst, daarnaast krijgt onze zoon dus ook yoghurt en karnemelk. Wie heeft er tips? Kolven is geen optie, want dat wil hij toch niet uit de fles drinken.

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    je kindje heeft genoeg aan 300 ml zuivel. Dat mag ook gerust yoghurt zijn als dat goed gaat. Karnemelk is ook prima.
    Als hij een flesje weigert is het misschien een idee om het in een gewone beker aan te bieden.
    Ik heb mijn dochter vaak half yoghurt half melk (even goed roeren) aangeboden, dat is iets dikken er knoeit niet zo.
    Ook kan je een rietje proberen, uit een pakje of uit een rietjesbeker.

2 dagen zonder melk is ook geen ramp hoor, als je kindje wel andere dingen drinkt.

3. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    pfoeh! Gelukkig maar! (Bedankt voor je reactie. )
    Hij drinkt gelukkig graag uit de flip it beker van Nuby, dus dan moeten ze die maar gebruiken. goede tips trouwens; melk + yoghurt. Ga ik morgen direct proberen..

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Idd uit een gewone of andere beker, is helemaal niet erg!

Wat je ook kunt doen als je bang bent zuivel tekort te komen; kaas of smeerkaas op brood, boter, af en toe eens een danoontje, kwark,...
    En misschien vind hij een beetje Roosvicee oid door de melk wel lekker?

300Cc is idd het minimum, komen ze sneller aan als je denkt. ;)
    (als ze een rietjesbeker leeg hebben zitten ze volgens mij al zo goed als op 300cc)

En...je hoeft je geen zorgen te maken dat je kindje niet meer van het flesje af raakt. ;)

5. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

19 jul 2008
    243
    5
    18
    Vrouw
    onze dochter vond gewone melk ook niet lekker toen een x een pak houdbare melk gekocht en dat vind ze wel lekker

Deel Deze Pagina