Kindje 2,5 jaar en nog niet lopen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by marie78, Jan 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marie78

marie78 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ons dochter is 2,5 en loopt nog steeds niet. Ze schuift op haar billen. Sinds twee weken kan ze zelf gaan staan als ze iets stevig kan vastpakken. Als je haar handjes vastpakt zet ze wel stapjes maar het is erg wankel. We weten dat ze hypermobiel is in haar heupen en knieën. Dat kan een oorzaak zijn. We hebben al fysio vanaf dat ze 10 maanden is omdat haar lichamelijke ontwikkeling altijd heeft achter gelopen. Ze gaat wel vooruit maar super langzaam. Van de week bij de kinderarts geweest. Zij was niet te vreden, en zij heeft ons doorverwezen naar een kinderneuroloog. Dit om te kijken of het niet aan de spieren ligt of iets wat uit het ruggenmerg komt. Deze hele situatie maakt mij (en natuurlijk die van mijn man ) erg verdrietig. Onzekerheid is zo groot. Misschien is er iemand die zoiets gelijks heeft mee gemaakt of ook in zo'n situatie zit.

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Hey, ik herken het niet maar het lijkt me erg verdrietig om zulke zorgen te hebben! Veel sterkte en ik hoop dat het iets is waar ze overheen groeit en goed mee kan leven.

3. butterfly29

butterfly29 Actief lid

Aug 12, 2010
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend deze zorgen en onzekerheid. Wat zegt de fysio hierover? Hoe is haar spierspanning?

Ons dochtertje ging met 27 maanden loslopen, bij haar spelen diverse factoren mee waardoor het al een beetje te verwachten was.

4. Saarr

Saarr Actief lid

Jan 29, 2011
    459
    0
    16
    Krijg er een brok in mijn keel van, heb zelf ookneen kindje van 2,5. Ik hoop dat de neuroloog jullie verder kan helpen

5. marie78

marie78 Niet meer actief

Fysio denkt wel dat ze gaat lopen. Spierspanning is normaal. We zijn ook al bij de kinderorthopeed geweest ivm lichte vorm van heupdysplasie. Dat is inmiddels helemaal goed. Hij heeft ook nog naar de spierspanning gekeken, hij vond dat ook normaal.
    Het is alleen niet dit. Ze vertoont ook trekken van autisme. Daar wordt nu onderzoek naar gedaan.
    Het is een beetje veel allemaal. Maar onze dochter blijft zo vrolijk en gezellig. Ben zo trots op haar.

Share This Page