Pff vreselijk zeg! Moet er niet aan denken, maar zo zie je kinderen zijn zo snel.. Je moet ze dan constant in de gaten houden en een ongeluk zit in een klein hoekje... Brr ik moet er niet te ver over nadenken...
Wat vreselijk. Dit is de reden waarom wij geen pinda's in huis halen. Zo is hier in het dorp een paar jaar geleden een kindje van 2,5jr gestikt in het plakje worst dat hij bij de slager had gekregen. Ze hebben alles geprobeerd om het eruit te krijgen, maar het mocht allemaal niet baten.
Helaas kunnen ze in heel veel dingen stikken als het "verkeerd schiet" Pinda's eet de oudste heel soms. Maar dan echt maar 1 of 2 want dan vindt ze het wel genoeg. Hier geen Lolly's of kauwgom. Al helemaal niet van die ballen! Ik ken iemand waarvan het zoontje van 7 gestikt is in een kauwgombal. Zo triest
Vreselijk zeg... het zal maar bij je kind gebeuren. Die arme ouders. Ze kunnen idd in veel dingen stikken. Druiven zijn ook zo gevaarlijk omdat die meeveren in de lichtpijp. Hier ben ik sindsdien daar een stuk voorzichtiger mee.
Mijn kinderen krijgen ook geen pinda's. Mijn oudste heeft sowieso een pinda-allergie en ik vind het verstikkingsgevaar bij pinda's ook veel te hoog.
Jeetje wat heftig zeg... Mijn moeder deed altijd een beetje panisch als ik een lolly had, ik mocht er niet mee lopen en moest hem zo snel mogelijk kapot bijten. Dat doe ik nu nog haha!
Die regel was er bij ons thuis vroeger ook, ik kan me nog herinneren dat ik een hele middag zoet kon zijn met dat trucje, maar dat ik het met geen mogelijkheid voor elkaar kreeg. Met m'n arm voor het gezicht langs vonden ouders destijds niet goed genoeg, flauw! Waarom dat zo is weet ik ook niet, maar was wel het eerste waar ik aan dacht toen ik de beginpost las. Wat afschuwelijk zeg... een regelrechte hel om je kindje te zien stikken, dat het recht voor je ogen gebeurt. Ik kan wel janken bij het idee alleen al.
Een kindje kan zich overal in verslikken. Het probleem met pinda's is dat ze uit zetten en je ze er met geen mogelijkheid meer uit kunt krijgen. Hoe oud je kindje is of de term "die van mij krijgt er maar twee" is helemaal niet relevant. Hij hoeft maar verkeerd te schieten en een pinda kan voor elk kindje dodelijk zijn, dus voor iedereen.....pas op!!
Getver wat erg!!! zo eng als je erbij nadenkt hoe kwetsbaar leven eigenlijk is!! Winegums zijn ook gevaarlijk, vooral die kersen. Ken ook iemand wie zn kind daar bijna in gestikt is.
mijne is een keer in een maoam zo (staafje)is in de keel blijven zitten ambu is geweest hij ademde niet meer zoals het hoorde ben toen naar huisartspost gestuurd moest ik zelf heen ambu nam hem niet mee en bij de huisartenpost was het inmiddels de slokdarm al zelf uitgegaan naar de maag het bleef behoorlijk plakken dus die snoep krijgt ie nooit weer en toen was hij 5 nootjes eet hij al zolang ook borrelnootjes nooit verslikt kauwgom krijgt ie ook gewoon spuugt ie uit verder krijgt ie gewoon alles
Jeetje vreselijk! Ik zou daar nooit bij nadenken bij een pindanootje Ik hoorde laatst wel dat spekjes ook gevaarlijk zijn doordat het in de keel kan blijven plakken.
oo jeetje dat is erg zeg! wij eten sowieso geen pinda's en als we ergens op visite zijn heb ik ook liever niet dat hij pinda's eet. heel veel sterkte aan de fam. toegewenst, echt heel erg dit
Wat een vreselijk verhaal!! Ik mocht ook pas toen ik wat ouder was pinda's eten en dan alleen onder toezicht. (1 voor 1 zittend op de bank naast mijn ouders, pas als het op was mocht ik weer verder spelen) Ik wens de familie heel veel sterkte.
als je je in een snoepje verslikt dan blijft een snoepje meestal in de luchtpijp steken, en dan kun je de heimlichgreep toepassen.... een pinda blijft niet steken, die komt inderdaad in de longen..... die olie is zeker niet goed maar ook gaan je longen heel veel slijm aanmaken waardoor je uiteindelijk stikt.... ik heb op school geleert dat je zo kunt sterven aan je verslikken in een korreltje rijst......olie is een ramp daarom mag je kinderen die bv lamoplie hebben gedronken nooit laten overgeven!
druiven zijn ook gevaarlijk, die kun je ook beter halveren bij kleinere kinderen... en mijn coolega heeft het een paar keer met een spekje/of marshmallow gehad.... als kinderen die niet goed kauwen en dus goed bevochtigen blijven die ook heel gemakkelijk hangen.....
nachtmerrie.... nu vind ik pinda's en veel dingen gevaarlijk.... (begrijp soms de tractaties op de psz ook niet) maar aan de andere kant, kan het met al het eten gebeuren.... oudste is een keer blauw geworden bij eten van pizza... (halen we de korst er nog af en snijden stukjes...)... DE reden waarom ik er hier op hamer, om niet te lopen met eten... (moeten ze aan tafeltje eten/snoepen)... en niet te praten of klieren tijdens de maaltijd.... pfff jongste twee zijn ook echt van die proppers... eng...!! ....