kindje 2,5 jaar overlijdt na verslikken in pinda

Discussion in 'De lounge' started by MaaikeS, Dec 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

Sep 7, 2008
    2,417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Wat een afschuwelijk bericht :(

Onze oudste is idd ook bijna een keer gestikt in een spekkie...Ze kreeg hem uiteindelijk weg, maar wat moest ze huilen vd schrik. Hier geen spek meer en voorzichtig met wat en hoe ze eten.

2. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Wat vreselijk!

Mijn moeder haar zusje is ook op deze manier overleden, dus bij mij is het er met de paplepel ingegoten. Ik zet zelf nooit pinda´s op tafel, maar mijn dochter weet nu zelf inmiddels ook dat ze die niet mag.

Vreselijk voor kleine Tim... Mijn gedachten gaan uit naar zijn familie!

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    dat is mij als kind ook over komen, maar ik heb het wel overleeft en jaren geen pinda's gelust daarna. nu eet ik ze ook niet met plezier en zeg tegen iedereen altijd: mitch mag alles behalve pinda's en zuurtjes.
    helaas geeft mn vriend hem juist wel pinda's omdat hij dat veel eet en de kleine dat ook lekker vind. baal daar wel van en hoop dat ons dit drama nooit zal gebeuren.

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    ow wat erg zeg...!
    het punt is ook wel (net zoals bij druiven die ook ontzettend gevaarlijk zijn voor kleine kinderen) dat als ze zich erin verslikken je die druif/pinda bijna met geen mogelijkheid uit krijgt...(ook al help je het kind door harde "klappen"tussen de schouderbladen te geven)...door de afmeting blijft het daar vaak klem zitten

dus meiden snijd ook alsjeblieft de druiven doormidden voor de kleine kinderen, hier gebeuren jaarlijks ook heel veel ongelukken mee

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wow ben blij dat ik dit gelezen heb!
    ben als de dood voor verslikken, de kleintjes verslikken zich regelmatig alleen al in melk. Kunnen ze ook longontsteking van krijgen he?

6. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,069
    2,204
    113
    Brabant
    Hier sowieso geen pinda's, ook geen andere nootjes. Ook niet als oma denkt dat ze het zooooo lekker zal vinden.
    Ik ben echt niet flauw met eten, ze mogen alles, maar geen nootjes.
    Inderdaad om de redenen die al genoemd zijn, door de olie die om pinda's zit loop je bij verslikking ( waarbij de pinda dus zakt en niet blijft hangen) kans op chemische longontsteking.
    Daarnaast áls de pinda wel blijft hangen, dan is het erg moeilijk te "heimlichen" omdat het echt vast blijft hangen, opzwelt en er dus geen beweging omhoog in is te krijgen...

Ik heb overigens mijn jongste dochter onlangs moeten heimlichen ( en dan echt, niet gewoon op de rugkloppen ofzo) en dat was iets wat ze op de grond had gevonden...
    Je kunt nog zo voorzichtig zijn, maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
    De schrik zit er hier trouwens goed in nu, de ribben van mijn dochter zijn net weer hersteld;)

7. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

Oct 18, 2011
    1,054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Jeetje wat ontzettend verdrietig. Mijn kleine meisje is nog te jong maar ik ga het zeker aan mijn schoonouders vertellen dat ze haar geen pinda's mogen geven!!!!

8. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Afschuwelijk zeg...:( Wist eerlijk gezegd niet dat pinda's zo gevaarlijk waren. Dacht dat het alleen gevaarlijk was tot een jaar of 2. Nu eten wij het eigenlijk nooit dus dat scheelt.

Maar nu lees ik hier dat druiven ook gevaarlijk zijn? Tot wanneer snijden jullie die door voor je kind? Mijn dochtertje van 2,5 eet ze eigenlijk al een poosje gewoon.

Hier is trouwens wel de regel dat ze nooit mag eten en spelen/rennen tegelijk.

9. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,029
    3,841
    113
    Female
    Thuis
    Wat een nachtmerrie.

Ik kan me nog herinneren dat we mijn oma altijd moesten beloven dat we de gekregen zuurtjes niet in de auto zouden opeten.

Mijn zusje is ooit eens bijna gestikt in een stukje appel. Mijn moeder heeft haar destijds op de kop gehouden aan haar beentjes om het stukje alsnog los te krijgen.

10. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Verschikkelijk zeg!!.. bah!.. mijn oma was er ook altijd zo op tegen... zelfs een pindakoek kregen wij niet in onze handen...

11. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    appel zet uit en is dus ook heel gevaarlijk...
    blijft dus ook hangen

pfff je zou ze haast tot hun `18e vloeibaar geven.....helaas kan dat natuurlijk niet.

wij kregen vroeger nooit rang snoepjes boterbabelaars peertjes
    mijn moeder was dr als de dood voor

12. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

oh jeej verschrikkelijk! :(

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Allereerst, wat erg!

pas pinda's eten wanneer je met je rechterhand over je hoofd je linkeroor aan kan raken heeft meer te maken met dat je dat pas kan als je groot genoeg bent om pinda's eten. Dat je netjes slikt, goed kauwt enz.

Vond ik ook vreemd trouwens, wij waren dinsdag met femke (20mnd) bij de kinderallergoloog en die vroeg hoe ze op noten reageerde... dus wij zeiden, nou ja, ze krijgt natuurlijk nog geen noten... vervolgens kregen we een notenintroductieschema mee...

Ze krijgen hier wel lollies trouwens, ik vind een lollie veiliger dan een een los snoepje. maar met eten mogen ze sowieso niet rondlopen, dus ook niet met een lollie.

14. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    wat vreselijk zeg dat dat arme manneke gestikt is :(
    ik zou mijn kindje ook niet snel pinda's geven maar er zijn zoveel gevaren, niet alleen met eten, dat je ook niet alles voor kunt zijn.
    ik hoop ook dat de ouders zich ook niet al te schuldig voelen :(

Share This Page