wordt gek van die hoest!

Discussie in 'De lounge' gestart door Que, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Que

Que Niet meer actief

Pff ben net een zeehond uit pieterburen........

Hoest me een ongeluk, nu maar even pilletjes innemen en hopen dat het zo minder wordt zodat ik nog even lekker kan slapen!

2. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ik hoorde laatst dat je je voeten moet insmeren met vaporup en dan sokken aan doen... dan zou je de hele nacht niet meer moeten hoesten..... ieg beterschap!

3. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo

Gezellig, een soortgenoot:D

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    hier nog een hoor..........en niks helpt!!

5. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Hier hetzelfde...en inderdaad niks helpt.
    Blijf er af en toe bijna in stikken.En astma nu helemaal
    ontregeld dus lekker aan de prednison.Woeptiedoe.;)

6. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

zo hier nog 1 zeg!!!
    hoest me een ongeluk :(
    en heb me een pijn in me keel... zelfs water doorslikken doet pijn :(

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ben ernet een beetje vanaf na een ABkuur. Maar heb ook zeker een week of 5/6 last gehad

8. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Enige wat bij mij een beetje helpt tegen de keelpijn is een grote mok
    hete kamillethee met honing.Iedereen hier in huis heeft het ook.
    Zelf mijn kleine ventje en die heeft nu een babyhaler gekregen.:(
    Volgens de huisarts heerst het erg.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Vreselijk, ben er ook net vanaf. Ik had kinkhoest. Huisarts heeft alleen codeine meegegeven. Slikte daar 4 van in de avond om nog een beetje te kunnen slapen. Als je dat niet slikt kun je daar nog om vragen bij je huisarts.

10. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Hier nog een lotgenoot. Hoest ook al zeker 2 weken als een zeehond. Heb bijna geen stem en snotverkouden erbij.
    Heb vorige week codeine gekregen voor de nacht. Gelukkig helpt dit wel. Hopelijk duurt het niet zo lang meer.

Beterschap voor je.

11. Que

Que Niet meer actief

Heb gelukkig codeine standaard in huis en denk dat ik rond een uur of 2 eindelijk in slaap gevallen ben tot vanmorgen 6 uur half 7. Toen zei dr iemand tegen mijn vriend papa wil straks naar school.......
    Die is ook ziek gister al thuis gebleven. En vandaag voor de zekerheid ook maar.

12. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik loop er ook al 4 weken mee... ben al meerdere keren bij de apotheek geweest voor wat drankjes maar niks helpt... heel mijn kop doet zeer van het hoesten en de rest van mijn lijf ook.

Moet mijn zwangere buik steeds vast houden bij het hoesten van de pijn.
    de afgelopen 2 nachten niet meer dan 3 uur geslapen.... en ben zo moe.
    Maar ik woon in belgie en hier krijg je ook minder snel iets in de zwangerschap dan in nl!!

ben bang dat ik met kerst nog niet beter ben... grr zou daar zo van balen!!

Mijn man heeft het ook, en de kleine ook...

Dus alle tips zijn welkom ;)

13. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hier nog een zeehond. Ik blaf ook de hele dag door en ben het ondertussen meer dan zat. Keel doet pijn, neus doet pijn van de hele dag snuiten. Ik ben gewoon moe! Ik zit hier ook te denken om een dagje thuis te blijven om uit te rusten, maar ik heb het momenteel zo druk op mijn werk. Aan de andere kant, heb ik geen zin om met kerst ziek te zijn....

14. Que

Que Niet meer actief

Och meid dat heb ik ook tijdens mijn zwangerschap gehad. Vresselijk is dat! Ik zou zeggen een paracetamol en thee met honing en suiker. Is mier en mier zoet maar te verlicht wel.

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik ben al 2 maanden verkouden en nu sinds een paar weken ook zo aan het blaffen. Gisteren naar de HA geweest vanwege oorpijn (hoera, een ontsteking) en toen ze me hoorde blaffen heeft ze meteen maar even naar mijn longen geluisterd: bronchitis!!!
    Ik wist niet wat ik hoorde... Maar goed, nu dus aan de amoxiciline voor zowel oor als longen en hopen dat ik snel weer opknap.
    En ik maar denken dat dat 'kuchje' er gewoon bij hoorde, hahaha!

16. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Hier ook al 2,5 week aan het blaffen. Bisolvon gehaald maar helpt niet echt. Wat is codeine?

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Zin pillen die de hoest prikkel onderdrukken. Kun je alleen op dokters recept krijgen. Je hebt het wel in hoestdrankjes zitten maar daar zit minder in. Kun je wel vragen bij een drogist

18. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Bij ons helpt natterman bronchicum extra sterk, zit codeine in en dat dempt de hoestprikkel.

19. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik heb de hele nacht wakker gelegen! :( Ben echt kapot! Ben nu al 8 weken! aan het hoesten. Krijg niks van de dokter omdat ik zwanger ben. En idd, ook ik lijk op een zeehond. Zo word ik nu ook regelmatig genoemt! ;)
    plus dat ik nu voorhoofdholteontsteking erbij heb., Hopelijk gaat het over want vandaag kan ik echt niet naar de dokter.
    BLEEEEEEEH!!! Ben btw ook al heel heel heel lang verkouden. Eigenlijk zo lang als ik me kan herinneren. Word er helemaal gek van.

Beterschap!

20. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb dat idd al geprobeerd maar schiet ook niet op helaas...

ik had het bij mijn zoon ook... toen had ik het vroeg in de zwangerschap en kwam het later terug... maar nu duurd het gewoon veel langer... ik was ook bang voor bronchitus als ik nog een paar nachten niet slaap gai k toch maar langs ha. maar hier in bels zit je te wachten in de wachtkamer... niet met afspraken maken zeg maar... nou als ik anderhalf uur met zoon lief in dat hok vol met bacterien moet zitten (aangezien het op het moment zo heerst) lijkt het me niet dat het er beter op word...

Voor alle zieke zeehonden hier... heel veel beterschap!!!

Deel Deze Pagina