Bloedsuiker te hoog

Discussie in 'Gezondheid' gestart door IngeM, 27 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Hallo meiden,

Ik ben vandaag 30 weken zwanger. Voordat ik zwanger werd was ik heel veel afgevallen (26 kg), nu ben ik best veel aangekomen tot nu toe (23 kg) maar de vk weet dit aan mijn gewichtsverlies vlak voor de zwangerschap. Ik heb al een hele dikke buik, maar ik heb niet extreem veel vruchtwater en het kindje is ook niet groot, ligt gewoon op schema.

Nu moest ik vandaag bloed prikken en voor de zekerheid werd ook mijn bloedsuiker gecontreerd. Nu werd ik net door de vk gebeld dat ik deze week nog een suikertest moet laten doen omdat mijn suiker te hoog was 8,nogwat). Voordat ik naar het ziekenhuis ging vanmorgen heb ik twee boterhammen en een banaan gegeten en een glas jus d'orange gedronken. In deze producten zitten veel koolhydraten. Zou het kunnen zijn dat het suikergehalte in mijn bloed daardoor hoger was dan normaal????

Normaal eet ik eigenlijk nooit een banaan, heb er verder ook niet bij stilgestaan dat dit de uitslag misschien zou beïnvloeden... :-s

Ik hoop maar dat de uitslag van de suikertest donderdag meevalt...

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Bloedsuiker moet toch altijd nuchter worden geprikt????
    Vind het niet gek dat de cijfers uitslaan als je dan al ontbeten hebt!

3. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Kan inderdaad zeker beinvloed zijn door je eten... Gewoon donderdag nuchter naar de test, drankje drinken en kijken wat er dan uitkomt...

4. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Wat ik begreep kan je bloedsuiker nuchter of niet nuchter prikken, echter zijn de waardes waar je tussen moet blijven dan anders. Als je gegeten hebt mag je bg waarde niet hoger zijn dan 7,5 dacht ik en als je nuchter ben moet hij zeker onder de 6 zijn.

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ooooooh! Poeh geen idee :p
    Maar je hebt wel behoorlijk koolhydraatrijk ontbeten moet ik zeggen, dus wellicht is de uitslag toch beïnvloedt.
    De suikertest donderdag maar afwachten, succes! Hoop dat het gewoon goed is!

6. tulip

tulip Niet meer actief

Als ze weten dat je niet nuchter bent worden idd andere waardes aangehouden. Maar die 8 nogwat van jou,is sowieso te hoog. Zeker icm het aantal aangekomen kilo's zou het best suiker kunnen zijn.

7. rums

rums Niet meer actief

Vorige week moest ik ook een suikertest toen. Ook net daarvoor ontbeten en meteen al te hoog. Na de test nog hoger.
    Nuchter moet het onder de 6 zijn en niet nuchter onder de 7.

Het is logisch dat je suiker dan hoger is al moet je lichaam als het geen suiker heeft normaal kunnen verwerken. Goed dat er een test komt want het is heel schadelijk voor je kind als het wel diabetes is en niet behandeld wordt.

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    in boterhammen zitten veel koolhydraten en in sinasappelsap zitten langwerkende koolhydraten ..

Banaan zullen er ook in zitten maar weet niet of er veel of weinig inzitten ...

bloedsuiker teste moet voor onbijt en na onbijt en na lunch meestal ..

9. rums

rums Niet meer actief

Als blijkt dat je suiker hebt dan verschilt het per ziekenhuis wat ze van je verwachten qua prikken. Ik moet nuchter prikken. En 1,5 uur na ontbijt, lunch en avondeten. Nu blijkt lunch en ontbijt altijd goed te zijn dus die mag ik nu 2 keer per week prikken.

10. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Oh, ik ging meteen van de test met het drankje uit... dat deden ze bij mij tenminste... Dat is nuchter prikken, drankje drinken en 2 uur later nog eens komen prikken...

11. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik moest 3x prikken, 1x nuchter, daarna na me ontbijt weer, en dan na de lunch nog een keer.....Ik weet niet meer wat mijn waarde was maar wel te hoog. Ik was in 10 weken al 15kg zwaarder en aan het einde al 30kg zwaarder. Mijn suikers speelde dus wel zeker op! Maar goed ieder lichaam is anders, dus het kan ook meevallen!

12. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

ik heb ook drankje moeten doen. moest nuchter komen en dan drankje en dan 2 uur wachten en toen weer prikken. Helaas was die 8.2 terwijl hij niet hoger dan 7.8 mocht zijn.

Nu ben ik onder controle in het ziekenhuis: gyn, diabetesverpleegkundige, en in het begin nog de internist en dietiste.

Ik moet 4 keer daags me waardes meten.
    - smorgens nuchter mag hij niet hoge dan 5.3 zijn en lager dan 3.9
    -smorgens uur na het ontbijt, mag hij niet hoger dan 7.8 zijn
    -smiddags uur na het eten, mag hij niet hoger dan 7.8
    - s avonds een uur na het avond eten, mag hij ook niet hoger dan 7.8

Soms heb ik een 8.4 maar dat is zelden, hoef nog geen insuline te spuiten en de baby doet het volgens schema.. Zelf groei ik ook weinig.. dus het gaat erg goed..

De een reageerd goed op eten de ander weer minder.

13. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik mocht toen niet boven de 6,5 uitkomen .....

ik ben gaan spuiten vanaf week 26 denk ik ..

14. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ben net nuchter geprikt, waarde was 3,nogwat (sorry, ben weer vergeten wat ze erna zei...) Is dat goed? Net dat vieze drankje gedronken, was veel vond ik!! Nu nog anderhalf uur wachten en dan weer prikken. Ben benieuwd!

15. Tallie88

Tallie88 Lid

20 nov 2012
    63
    1
    0
    NULL
    NULL
    Een normale waarde ligt bij voorkeur tussen de 4 en 6, nuchter. 3,nog wat is dus niet te hoog, eerder wat aan de lage kant.

Wat betreft je eerste bericht, bananen zitten VOL met koolhydraten. Heb je die vlak voor het prikken gegeten, dat verbaast het me niet dat je bloedsuiker hoger was.. bananen zijn namelijk een uitkomst bij een suikertekort..

16. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ja, die banaan heb ik zo'n half uur voor het prikken gegeten, achteraf dom want ik wist dat die vol met koolhydraten zitten...

Ik werd net gebeld door de verloskundige, mijn waardes waren vandaag gewoon goed, gelukkig vals alarm dus!

Bedankt voor het meedenken!

17. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Gelukkiger... Ik bedoel ik ben blij dat de insuline bij mij aanslaat, maar het is toch veel prettiger om daar niet al te veel rekening mee te hoeven houden... Je kunt veel meer genieten... Dus gewoon lekker weer gaan doen!

18. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    fijn te horen !!

19. Pip24

Pip24 Lid

16 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had precies het zelfde. Afgelopen maandag geprikt voor mijn suiker.
    Dinsdag had ik een afspraak bij de verloskundige. Suiker bleek 7.2 te zijn.
    Toch wat aan de hoge kant vond mijn verloskundige. Ik had wel kwartier voor het prikken ontbeten, 2 boterhammen.
    Voor de zekerheid gisteren dagcurve laten prikken (8 uur nuchter, 11uur --> twee uur naar ontbijt en om 14:00--> twee uur na de lunch).
    Krijg morgen de uitslag, ben erg benieuwd. Denk zelf dat de te hoge waarde is gekomen door het ontbijt vlak voor het prikken.
    We zullen het zijn.

fijn om te lezen dat bij een aantal van jullie het ook vals alarm bleek!

20. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

jammer dat er geen 1 richtlijn is over de waardes. Bij de een mag het zo zijn en de ander zo. 7.7 is voor mij acceptabel. 7.8 is de grens na het eten. Nuchter niet hoger dan de 5.3 en lage dan de 3.9 heb 1 of 2 keer in de week een 8.4 maar daar doen ze niet moeilijk over. Maar misschien komt het ook door dat de baby volgens de lijntjes groeit en ik ook niet extreem groei...geen idee..

Deel Deze Pagina