Hebbben jullie peutertjes die geesten zien? mijn dochter lijkt iets te zien, een tijd geleden een bruine mevrouw die ons bed vasthield, die hebben we samen gevraagd om weg te gaan, laatst zag ze een witte mevrouw op de brug staan, waar ze nu niet meer overheen wil lopen en ze zag een persoon uit de sloot lopen. Ik vind het moeilijk, zie het zelf niet, neem haar wel serieus. Eerlijk gezegd word ik er een beetje euh bang van. Ik weet niet geod wat ik ermee moet. Mijn man geloofde het meteen, hij heeft ook vaak 'dingen' gevoeld toen hij jong was. We nemen het serieus, en proberen samen die persoon weg te laten gaan, omdat mijn dochter er toch wat bang van wordt. Ik moet haar heel stevig vast houden als ze in slaap valt. Iemand zoiets weleens meegemaakt? ze is net 3 jaar.
Ik heb het zelf niet meegemaakt maar wil wel even zeggen dat ik het heel goed vind dat jullie haar serieus nemen, zo voelt ze zich er tenminste niet alleen in staan, wat haar angst alleen maar groter zal maken. Als ze er erg angstig door is, zou je kunnen zoeken naar een professioneel iemand die haar kan leren hoe ze zich ervoor zou kunnen afsluiten of er mee om kan gaan. Ik zou het ook best griezelig vinden als mijn kindje dingen zou zien. Ik geloof er namelijk absoluut in en zou het maar een eng idee vinden dat er iets in de kamer is dat ik niet kan zien. Probeer er vooral rustig onder te blijven, praat met haar alsof het normaal is. Misschien kan je naar een esoterische winkel gaan om er een paar boeken over te halen en je zo een beetje wegwijs te lezen? Succes!
Zoontje van vrienden van ons sliep al een aantal maanden slecht en omdat hij dingen zag op zijn kamertje... Ten einde raad hebben ze een medium laten komen en er bleken inderdaad heel veel geesten in het huis rond te dwalen. Maar bleken alleen goede geesten te zijn gelukkig. Ze moeten nu iedere avond zoontje een soort van dichtritsen, dan slaapt hij heerlijk en wordt niet wakker van de geesten.. Hoe en wat precies weet ik ook allemaal niet.. Mannetje is nu bijna 3 en ziet ze sindskort ook buitenshuis (zelfs hier in huis ) en hij vraagt ze nu gewoon zelf om weg te gaan. De meeste luisteren ook volgens hem.
Mijn peuter ziet geen geesten maar wel tijgers en krokodillen. Ik neem hem heel serieus, zonder ook maar 1 seconde te geloven dat ze er echt zijn. Ik jaag ze allemaal weg voordat hij gaat slapen, en zijn draak (knuffeltje/speeldoosje) doet de rest.
Ik geloof er ook in. Mijn zoontje slaapt op de kamer waar ook zijn zusje opgebaard heeft gelegen en ik ben er van overtuigd dat zij daar af en toe is. Hij "volgt" dan iets, draait bijna zijn nekje zowat om om het te kunnen volgen. Ik ben een aantal weken naar iemand geweest die paranormaal begaafd is en ook aan bachbloesemtherapie doet. Ze zei dus dat Esmee* heel goed voor haar broertjes zorgt, maar dat de jongste dus teveel werd beschermd door haar. Misschien een idee om met haar naar iemand te gaan die haar dan kan uitleggen hoe ze er een beetje mee om kan gaan of kan praten met haar wat ze ziet... Ik vind het wel heel goed dat jullie haar heel serieus nemen.
tot nu toe ben ik er nog niet van overtuigd dat hij geesten ziet. wel ben ik er ontzettend bang voor dat hij dat zal gaan zien.. omdat ik er zelf ook als de dood voor ben. enkele weken geleden werd hij al gillend wakker en ik rende naar hem vroeg wat er was, toen zij het. er was iemand op mijn kamer... ik kreeg gelijk kippenvel. ik vroeg hem wat zag je dan... hij dacht even diep na en zijn antwoord was: Een Olifant (we waren die dag naar de dierentuin geweest) sindsdien laat ik het gordijn een stukje open en slaapt hij gelukkig heerlijk ook is hij wel bang voor de woewoeehhh maar dat is de wind maar
Sinds wij een meubelstuk van mijn man zijn overleden opa in huis hebben ziet mijn dochtertje van bijna 2 deze opa. Gelukkig is ze niet bang en zwaait ze altijd naar opa als ze hem ziet en soms heeft ze hele gesprekken met hem, en ze lijkt niet te snappen waarom mijn man en ik opa niet zien. Ik ga er maar van uit dat opa goed op onze dochter op past en zolang zij niet bang is vind ik het ook geen probleem. Als jou dochtertje erg bang is dan is het mischien handig om samen met haar te leren hoe je dze ' geesten' weg kan sturen. Mischien dat je via het internet het een en andere daar over kan vinden.
Als je niet wilt dat geesten in je huis zijn dan moet je bij gedroogde salie kopen. Dat kan bij een new age winkel. De blaadjes aansteken, de vlam uitblazen en dan gaat het ontzettend roken. Met de salie in je hand door de kamers gaan en zeggen dat ze weg moeten gaan. En naar het licht moeten gaan. Heb het hier zelf ook met mijn zoontje, of dat ik zelf dingen hoor voel en zie.