'symptomen' tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MaryWoods, 21 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hoi allemaal,

ons ukkie is al een flinke week hangerig, moe, huilerig (voor zijn doen dan), maar kan dan ook weer schaterlachen ineens... :( Ook is hij flink ana het oefenen met omrollen, kan hij al veel beter (met behoorlijk wat steun en hulp van ons) zitten etc etc.
    Nu dachten wij: 19 weken sprongetje (hij is 8,5 week te vroeg geboren).

Maar nu heeft hij ineens ook 38.4 verhoging/koorts en lijkt er een tandje aan te komen als ik in zijn mondje voel.
    Zal de koorts met een opkomend tandje te maken hebben of met iets anders (virusje ofzo...)?
    Hij is eigenlijk net 2 weken beter na 4 weken gekwakkeld te hebben (keelontsteking, infectie bovenste luchtwegen en 5de ziekte) en we gaan over 8 dagen al op vakantie :confused:

Dus ik hoop op goede opschrijvingen van jullie welke 'symptomen'er allemaal bij tandjes krijgen horen en goede tips om er mee om te gaan...

Enneh: moet ik dan nu ook al poetsen?

Alvast bedankt!

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    niemand tips...? :(

3. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Heyla,

Een paar dagen vooraleer ik helemaal zeker bent dat het tandjes zijn heeft mijn zoontje 's avonds heel hoge koorts: 38.9, 39,2.
    Ik steek dan een perdolan en merk dat hij de volgende dag geen koorts meer heeft tot 's avonds terug. Dit is zo'n 3 dagen daarna is het afgelopen en zie ik een mooi wit streepje en precies een groefje op zijn tandvlees.Momenteel krijgt hij 3 tandjes door.

Mijn tips: Bijtring (eerst een tijdje in de frigo leggen)
    Teejel halen bij de apotheker of gel voor 1e tandjes is ook goed.
    En als er koorts bij te pas komt perdolan steken of junifen geven.

Je kindje kan ook diarree hebben van uitkomende tandjes die zuur ruikt.
    Meestal hebben baby's 's nachts meer pijn dan overdag.

Vanf het 1e tandje die er mooi uitgekomen is mag je dat zeker poetsen.
    Da's een goede ingesteldheid!

Groetjes

4. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi,

Bij laura waren dit de symptomen:

Hangerig, huilerig!
    Kwijlen en op vingers bijten!
    Zure poep (helaas dus ook een kapotte kont)
    Minder eten!

Hoop dat je hier wat aan hebt. Maar de zure poep is echt de makkelijkste om te herkennen dat er een tandje aankomt!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier wordt al weken op alles gekauwd (ik geloof al bijna 2 maanden zelfs) en haar poep is de laatste dagen opeens dikker (ik geef borstvoeding, dus veel dunner kon het ook niet worden, wat het bij flesvoeding vaak wel wordt). Maar ik vind het niet raar ruiken, ruikt zoals altijd. Vandaag is trouwens haar eerste tandje doorgekomen :D. Ze is vandaag wel wat hangerig, maar alle weken ervoor eigenlijk niet. En ook vandaag met genoeg afleiding was het heel goed te doen.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kwijlen doet Eva trouwens ook behoorlijk, maar eigenlijk al vanaf 3 maanden, misschien dat het de afgelopen weken erger is geworden.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ymke heeft haar eerste tandje sinds een week, maar we hebben er allemaal niet zoveel van gemerkt. Wel vind ik haar hangerig en snel huilerig, maar of dat nou aan het tandje ligt...

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Domme vraag misschien, maar je berichtje is abracadabra voor mij.... :oops: : wat is perdolan en junifen? en Teejel? ;) :oops:

9. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Sorry, Ik ben van vlaanderen dus vandaar.
    Junifen is tegen de koorts en pijn (siroop)
    Teejel: is gel om op het tandvlees te doen als er uitkomende tandjes zijn.
    Perdolan: zijn zetpilleke's ook tegen de koorts en pijn.

Anders es googlen

Gr.

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Perdolan is volgens mij hetzelfde als kinderparacetamol (zetpillen)

Teejel kennen we hier niet maar wij hebben dentinox en chamodent.

11. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Aan de oren zitten kan ook vaak een teken zijn.
    Of een rode wang.

Kwijlen-kwijlen-kwijlen-kwijlen was het hier, verder niks eigenlijk. Ineens was ie er , het eerste tandje!

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hangerig, huilerig, beetje opgeven van melk/eten (had alicia) heel klein beetje verhoging. handjes bijten en op allerlei harde speeltjes, kwijlen en zo zijn er nog wel een paar. een kind hoeft niet persee symthomen te hebben :) en de ander heeft ze allemaal :( zoals de mijne.

o nog een paar: uitslag in gezichtje, rode wang(en) en oren trekken/spelen :)

ik gebruik druppels van vsm en bij echte pijn als het niet helpt dentinox om op het tandvlees te smeren

13. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    verhoging, diarree, hangerig, huilen, bijten, kauwen op korstjes, kwijlen, en 's avonds moeilijk inslapen (de laatste tijd weer het geval).

14. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    oke dan zit t eerste tandje van amy er ook aan te komen denk ik. helpen die druppels van vsm een beetje? vooral met inslapen heeft ze het moeilijk, veel spugen, rode wangetjes en erg jengelen. hoe lang duurt het ongeveer voor die er helemaal door is? kan ik me even voorbereiden haha

15. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ susan: daar ben ik ook benieuwd naar... we vliegen a.s. maandag naar Madeira en ik hoop op een rustig en zoet baby'tje ;)
    Dat dentinox help volgens mij wel!

Deel Deze Pagina