Waar zijn de kleintjes gebleven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gentle, 13 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    "Ons" topic is al lang verlopen ;) Dus ik dacht, ik maak er nog maar eens eentje!

Hoe groot zijn jullie kleintjes inmiddels geworden? En ik vraag me wel af, hoeveel groeiden ze ongeveer na een jaar? Julia groeit maar zo weinig... Wel in de lengte, niet in de breedte...

Julia is nu 76 cm en 8,8 kg ongeveer. We moeten toevallig volgende week weer naar het CB, maar dit is van 3 weken geleden dus klopt nog aardig denk ik.

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze meid woog bij d'r geboorte 3600 gram, met 1 jaar ongeveer 8 kilo en was ze 74 cm. Nu is ze 20 maanden en zal ze ongeveer 10 kilo wegen en is ze zo'n 83 cm. Qua gewicht komt ze dus nog steeds gestaag aan, en qua lengte zit ze nog steeds gemiddeld.
    Ach, ze eet als een bootwerker, inmiddels maken we ons dus geen zorgen meer!

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

hier een kleintje....Irem was bij de geboorte 3440 gram en kwam in het begin best snel aan (bv) maar het is afgezakt en haar groeilijn vlakt steeds meer af, zowel op gewicht als lengte. Ze is nu (6,5 maand) 7 kilo en 64 cm, onder het gemiddelde, maar ik maak me wel een klein beetje zorgen omdat de groeilijn ook afvlakt. Maar de CB arts vond het niet erg. Ze verwachtte ook niet dat ze de eerste maanden meer gaat aankomen omdat ze zo bewegelijk is.

4. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Danique was bij de geboorte 4290gr en 55 cm, een paar weken terug bij 14 maanden was ze 11900 gr en 83,5 cm, best een 'flinke' meid!

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik ben benieuwd, moet volgende week naar cb volgens mij.
    Laatste keer was ze 8,5 kilo en 74 cm..
    Ze is nu 17 maanden.

6. Chloe

Chloe Fanatiek lid

Hier eentje die niet heel klein is, lengte is op zich gewoon normaal, maar hij is wel vrij slank..

Zijn gewicht en lengte staan in mn onderschrift.. ;)

7. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Wij hebben een meid van 17 maanden. Een onder en bovenlijn meissie.

lengte: ongeveer 88 cm
    gewicht: 9.9 kilo

Bij de geboorte was ze 3470 gram en 50 cm

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Eylem, maak je niet te veel zorgen hoor! Julia was bij 6 maanden pas 6 kilo. Bij BV is het heel vaak zo dat je rond een jaar wat zakt ten opzichte van de flessekindjes. Vaak zijn ze de eerste 3 maanden wat sneller aangekomen en buigen ze daarna wat af.

Koekeloerie, zoo echt een hele lange dunne! Zijn jullie zelf ook lang?

9. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Gentle: Wij zijn ook lang en slank. Maar laatste tijd vind ik het wel heel erg doorslaan bij onze meid. Na de 12 maanden is ze bijna niet meer aangekomen. Toch eet ze goed.

10. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Lot was met dr geboorte heel gemiddeld. 3260 en 50 cm
    met 11,5 maand was ze 7 kilo en 70 cm, echt een licht gewichtje dus!!
    Binnenkort weer extra wegen aangezien ze de laatste x ook (weer) afgevallen was.

11. adi

adi Niet meer actief

Hier zijn ze inmiddels:

M: 9,3kilo en 76cm
    D: 10kilo en 77cm
    A: 9kilo en 77cm

Hier zijn ze in de afgelopen maanden behoorlijk in de lengte gegroeid, M. zelfs 8cm in ong 4mnd.
    Het gewicht weet ik niet heel precies (heb even geen zin om boekjes te halen, sorry ;)), volgens mij iets van 400gram in 4mnd tijd, echt weinig inderdaad.

Overigens, als ik geboortegewichten vergelijk (prematuur) zijn ze echt heel veel bijgekomen, maar ze hebben hun achterstand met 6mnd al ingehaald (toen zat D op de gemiddelde en A en M op -1 lijn), dus sindsdien corrigeren we niet meer voor het gewicht.

12. amberliek

amberliek Bekend lid

10 okt 2010
    951
    0
    0
    onze kleine meis was bij de geboorte 48cm en 3010gr
    nu is ze 17 maanden en is ze 15kg en 89 cm

13. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Miesje was bij de geboorte 3140 gram en iets minder als 50 centimeter (gegokt want ze is niet gemeten in de lengte). Nu weegt ze 9,2 kilo en is ze 75 centimeter! Klein maar fijn ;).

14. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Julie blijft ook klein, maar groeit wel met haar eigen lijntje mee, al ligt die dan onder de grafieken ;)

Ze is nu ruim 16 maanden, ongeveer 74 cm en ongeveer 8,1/8,2 kilo. We zijn 2 maanden geleden bij het CB geweest, dus heb haar gisteren even op onze eigen digi weegschaal gewogen, dat klopt altijd aardig. Over 2 maanden hoeven we pas weer naar het CB, maar ik wil haar binnenkort toch nog een keer gewogen hebben...

15. adi

adi Niet meer actief

Miffy, ik zie het nu pas, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Miffy, gefeliciteerd!

Adi, wat goed dat ze al zo snel helemaal "normaal" waren met hun gewicht zeg! Julia haar vriendinnetje is ook prematuur geboren (31 weken of zoiets) en die loopt nog steeds gelijk met Julia (en is gecorrigeerd ook een maand ouder, dus nu 3 mnd ouder). Die zijn nu precies even groot!

Fijn om te horen dat jullie kindjes ook niet zo hard groeien nu. Mijn moeder maakte zich al zorgen, maar die verwacht geloof ik nog minstens een halve kilo per maand ;)

17. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Anna was bij de geboorte ook niet zo groot. Ik ben bevallen met 38w ze was toen 2.475 kg en 46 cm groot. Nu is ze 15 maand en weegt ze 8.8 kg en is ze 74 cm groot...klein dus. Hier in België hebben wij geen cb maar een K&G zij vertelden mij dat Anna het heel goed deed maar dat ze de volgende keer gingen kijken naar haar curve. Op dit moment zit ze voor alles op de laatste lijn. Het is nog niet echt zorgwekkend maar ze willen het toch in de gaten houden. Ik vraag mij nu gewoon af wat ze er aan kunnen doen...niets lijkt met toch. Ze eet goed, is met alles mee in haar ontwikkeling. Zij kan er ook niet aan doen dan ze het zo meegekregen heeft. Ik ben 1.72m groot en mijn vriend 1.70m en wij zijn beiden zeer slank. Ik denk dat het dus dan ook volkomen normaal is dat zij geen dikkertje is.

Hebben jullie dat ook dat veel mensen je kindje wat jonger schatten en dan vol bewondering kijken naar dat kleine kindje die al kan stappen en een grote woordenschat heeft?

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bedankt voor je reactie :). Ja ik maak me ook niet echt zorgen omdat ze het verder supergoed doet in ontwikkeling en alles maar af en toe heb je zoiets van 'maar ze moet ook groeien!'. Haha. Maar goed, ze groeien allemaal ook wel, alleen de een wat harder dan de ander. Ach ze eet heel goed groente en fruit en ze drinkt nog steeds erg veel dus het zal wel goedkomen.

19. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

haha leuk topic, waarschijnlijk hier het allergrootste verschil!
    bij de geboorte was hij 41 cm en 1790 gram
    hij is nu 1 jaar en 9,5 maanden oud en is 90 cm lang en weegt 14 kilo:D
    Hij is best wel slank, maar heeft handen als kolenschoppen, grote voeten en is best wel breed gebouwd. Ik vind het wel heel leuk hoor, hij groeit alle kindjes die rond die periode geboren zijn in onze omgeving voorbij.

20. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hier ook een kleintje met de geboorte
    2085 gram, en was ongeveer 42 cm.....

nu met 18 maanden 81 cm en 11800 gram.

qua gewicht op de +2 lijn, maar lengte op de -1 lijn...

Deel Deze Pagina