Rare menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Novaatje, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novaatje

Novaatje Lid

13 aug 2013
    24
    4
    3
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Voor ik begin, ik ben niet zwanger. Althans dat zegt mijn test. Toch wil ik dit eventjes kwijt. Misschien dat iemand dit herkent?

Vorig jaar oktober ben ik met de pil gestopt. Met pilgebruik had ik menstruaties van 5/6 dagen, na het stoppen maar 2/3 dagen. Dit is elke maand het geval. Normaal schommelt mijn cyclus zo tussen de 30-35 dagen dus de ene maand ben ik wat overtijd en de andere maand het tegenovergestelde. Omdat dit maar om een paar dagen gaat, valt dit wel te verwaarlozen :)

Afgelopen zondagochtend is mijn menstruatie begonnen na ongeveer 3 dagen overtijd. 's Morgens en 's middags vloeide ik wel, alleen was het niet zo heftig als normaal. Maar, het was nog steeds wel redelijk was vond ik. 's Avonds leek het wel stop te vallen. Minimaal bloedverlies. Dit vond ik vreemd aangezien mijn eerste dag altijd wel heftig is en ik heb nooit eigenlijk gehad dat het dan stilviel.
    Gisterochtend is het vloeien wel weer verder gegaan, maar ook wat minder als normaal. En 'smiddags-'s avonds is er langzaam aan een eind aan gekomen waardoor ik nu dus niet meer ongesteld ben.

Tuurlijk snap ik dat een menstruatie eens anders kan zijn, maar ik vind het raar. Vooral omdat het gewoon elke maand hetzelfde is zeg maar...

Heeft iemand anders ook weleens zulke menstruaties?

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik heb PCO en daardoor een onregelmatige cyclus. 9 van de 10 keer heb ik geen eisprong, maar voert mijn lichaam uiteindelijk toch wat zooi af. Als dat het geval is, dan is mn menstruatie ook onregelmatig. Maart duurt altijd maar een dag of 4 en dan af en aan zeg maar. Soms moet ik serieus zoeken. Dus misschien heb je geen volledige eisprong gehad. Anders zou ik het niet weten.

3. Novaatje

Novaatje Lid

13 aug 2013
    24
    4
    3
    NULL
    NULL
    Hmmm, dat zou vreemd zijn. Dat heb ik normaal nooit (volgens mij). Ook een aantal maal een ovulatietest uitgevoerd en die testte altijd positief rond eisprong. Kan dat zo zijn dat dat niet elke maand hetzelfde kan zijn?

Pfff... een vrouw zit ingewikkeld in elkaar... Soms word ik er weleens moe van :)

4. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ow hier wisselt het zo vaak, ik heb alle variaties al voorbij zien komen. Over het algemeen lijkt het wel steeds op elkaar, maar ik heb ook maanden ertussen zitten die ronduit raar zijn. Inderdaad dat het opeens lijkt te stoppen, om de volgende dag gewoon verder te gaan. Een langere of juist kortere menstruatie. Van heel heftig tot minimaal. Elke maand weer afwachten wat mijn lichaam nu weer van plan is.

5. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Mijn laatste menstruatie een week of twee geleden was ook zo raar: even vloeien, dan weer tijdje niet, dan weer vloeien, dan bijna een hele dag niet, dan weer vloeien, enz. Dat ging zo 7 dagen door ;), wel langzaamaan lichter qua bloedverlies.
    Geen idee wat het veroorzaakte.... Zal dus wel normaal zijn, denk ik. Ben op dag 2 van deze ronde begonnen met tempen en had een heel duidelijk ei, op precies het moment waarop het de vorige rondes ook meende waar te nemen, dus denk niet dat het bij mij aan een onvolledige eisprong lag. Misschien gewoon gekkigheidje van de natuur ;).

6. RoxanneTobias20

RoxanneTobias20 Actief lid

13 aug 2013
    142
    0
    0
    32-33-33-33-??
    Den Haag
    hey ik had dat 3 jaar geleden ook ik was dan maar een maandje aan de pil maar gelijk 1 jaar lang had ik maar 2 of 3 dagen ongesteld en nu sinds een jaar later gewoon weer een weekie..

Deel Deze Pagina