ideale voorleesboeken voor baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door visitor, 11 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. visitor

visitor Actief lid

31 jul 2007
    279
    0
    16
    Hoi allemaal,

Mijn zoontje is 10 maanden ik zou graag aan hem willen voorlezen. Hebben jullie tips welke boeken leuk zijn voor die leeftijd?

Veel liefs,
    Visitor

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik vind Nijntje heerlijk, omdat je het gemakkelijk kunt voorlezen op toon. Het is bijna een liedje! Ook zijn het herkenbare dingen (fietsen, koekjes bakken, kleren aan doen, bloemen plukken, eten, etc.) voor zo'n kleintje, met gemakkelijke verhalen. Daarbij hebben wij ook wel andere losse boekjes, maar die zijn nog best moeilijk. Die zijn meer voor ons leuk om te vertellen ;)

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.044
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Hier ook fan van Nijntje!
    Dikkie dik vind ik ook erg leuk!

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.109
    3.882
    113
    Nijntje en verder van die voelboekjes, boerderijdiertjes etc., zijn wel leuk, gewoon simpele dingen die ze makkelijk herkennen.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.281
    4.513
    113
    Zelf vind ik de boekjes op rijm (zoals nijntje) erg fijn om te lezen, ze zijn simpel en hebben een ritme dat je kindje ook herkent.

Groetjes Anita

6. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Wat ik leuke boekjes vind is boekjes met fotoplaatjes, bij de action heb je van die boekjes met dikke kartonnen bladzijden met op elke bladzij een aparte foto (snap je hem nog?) die vind ik erg leuk, en zoonlief ook.
    Anders kijk je toch in de bieb, je kindje kan gratis lid worden, en dan probeer je wat hij leuk vind.

7. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Dikkie Dik jubileum boek ( 30 jr dikkie dik of zo) er mooi boek

8. miffy11

miffy11 Niet meer actief

inderdaad nijntje, en op dit moment zijn er bij veel supermarkten acties als je senseo/pickwick koopt je gratis boeken van sesamstraat krijgt, die zijn ook geweldig!

9. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Voelbare dieren boekjes! Die zijn heel erg leuk, Dan kan hij iedere keer voelen naar zo'n beesjte en op een gegeven moment weet hij op elke bladzij precies waar hij moet voelen. Luca was er helemaal gek op. Verder om echt voor te lezen en te kijken: dikkie dik en Nijntje. OOk boekjes met flapjes zijn leuk. Dan kunnen ze de flapjes omklappen en komt er iets tevoorschijn..

10. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    Hier zijn de voelboeken,fotoboeken, nijntje en kikker erg in trek.

11. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik vind dikkie dik altijd leuk. nijntje vind ik een beetje te bleeehhh
    maar da's persoonlijk. mijn zoon is fan van elmo op dvd. zou je daar ook boekjes van hebben?

12. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Dierenboek van Dick Bruna en dikkie dik vinden wij leuk.

Ik heb ook een boekje van dikkie dik speciaal voor in bad. Er zit ook een popje van dikkie dik en een eendje bij voor in het water. Boekjes van Kaatje zijn ook leuk. Grote plaatjes en hierdoor leuk om aan te wijzen. De kartonnen boekjes van Kikker zijn ook erg leuk. Maar ook de boekjes van Gonnie zijn echt favoriet, maar het mooiste vindt Zoey nog boekjes waar je iets aan kunt voelen. Waarbij bepaalde figuurtjes anders voelen, of waar een glitterstofje aan zit.

Wij lezen al een poosje en het is leuk om te zien hoe kindjes het oppakken. Ze krijgt echt al door dat je een bladzijde om moet slaan. Ik hou de bladzijde iets omhoog (anders lukt het haar nog niet) en zij slaat hem om. Zo schattig. Ook aanwijzen begint ze nu te doen.
    Heerlijk momentje van ons samen voor het slapen gaan!:)

13. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier heel veel verschillende boekjes maar wel allemaal karton want hij leest grag zelf.

Favoriet bij Tijn:
    - Bumba
    - Monkie
    - Jip op de wip

Favoriet bij mama:
    - Monkie
    - weltrusten kleine beer
    - Gonnie en Gijsje (de hele serie)

14. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
  15. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Vooral boekjes met 1 of 2 zinnen per bladzijde zijn ideaal om te beginnen. Inderdaad met herkenbare plaatjes en op rijm zijn er goed voor baby's. Je kan ook met gemak 2 of 3 avonden achter elkaar hetzelfde boek lezen kinderen houden van herhaling en dan weten ze op den duur wat er komt. Voelboekjes vind mijn zoontje helemaal geweldig of als er iets beweegt of glittert (de nieuwe van Gonnie is zo leuk!) Maar ook met luikjes of geluidjes hij weet precies waar alles zit en wat de geluiden zijn. Verder heb ik goedkope boekjes die hij zelf mag stuk lezen en dat is nog wel het mooiste zelf lezen.

Hier wordt dus veel gelezen:

Nijntje, Dikkie dik, Gonnie, Flapboekjes, Boekje met eigen foto's erin, boeken met vingerpopjes erin of erbij en natuurlijk dribbel

16. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Mijn zoontje is zelf helemaal weg van zijn Teletubbie-boekjes en z'n flapjesboekje met beesten op de boerderij.
    Voor het slapen gaan lezen we idere avond samen Slaap Lekker Dribbel, ook een flapjesboek, echt een aanrader, zo leuk!

17. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hier zijn de flap-uit boeken favoriet!
    Vooral die van dribbel!
    Ook die buggy boekjes van Muis vind ze leuk.

Verder vind ik het ook best moeilijk waar we verder nog uit voor kunnen lezen en wat niet te moeilijk is. Dus ik lees graag jullie reacties voor tips! :)

18. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Boekjes met woordjes om aan te wijzen of met hele korte zinnetjes en niet te lange verhalen!

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

elke dag een beertje. korte verhaaltjes zijn dat.
    nu lees ik jip en janneke voor.
    maar ook Nijntje is erg leuk!

Deel Deze Pagina