Hoi allemaal, Mijn zoontje is 10 maanden ik zou graag aan hem willen voorlezen. Hebben jullie tips welke boeken leuk zijn voor die leeftijd? Veel liefs, Visitor
Ik vind Nijntje heerlijk, omdat je het gemakkelijk kunt voorlezen op toon. Het is bijna een liedje! Ook zijn het herkenbare dingen (fietsen, koekjes bakken, kleren aan doen, bloemen plukken, eten, etc.) voor zo'n kleintje, met gemakkelijke verhalen. Daarbij hebben wij ook wel andere losse boekjes, maar die zijn nog best moeilijk. Die zijn meer voor ons leuk om te vertellen
Nijntje en verder van die voelboekjes, boerderijdiertjes etc., zijn wel leuk, gewoon simpele dingen die ze makkelijk herkennen.
Zelf vind ik de boekjes op rijm (zoals nijntje) erg fijn om te lezen, ze zijn simpel en hebben een ritme dat je kindje ook herkent. Groetjes Anita
Wat ik leuke boekjes vind is boekjes met fotoplaatjes, bij de action heb je van die boekjes met dikke kartonnen bladzijden met op elke bladzij een aparte foto (snap je hem nog?) die vind ik erg leuk, en zoonlief ook. Anders kijk je toch in de bieb, je kindje kan gratis lid worden, en dan probeer je wat hij leuk vind.
inderdaad nijntje, en op dit moment zijn er bij veel supermarkten acties als je senseo/pickwick koopt je gratis boeken van sesamstraat krijgt, die zijn ook geweldig!
Voelbare dieren boekjes! Die zijn heel erg leuk, Dan kan hij iedere keer voelen naar zo'n beesjte en op een gegeven moment weet hij op elke bladzij precies waar hij moet voelen. Luca was er helemaal gek op. Verder om echt voor te lezen en te kijken: dikkie dik en Nijntje. OOk boekjes met flapjes zijn leuk. Dan kunnen ze de flapjes omklappen en komt er iets tevoorschijn..
ik vind dikkie dik altijd leuk. nijntje vind ik een beetje te bleeehhh maar da's persoonlijk. mijn zoon is fan van elmo op dvd. zou je daar ook boekjes van hebben?
Dierenboek van Dick Bruna en dikkie dik vinden wij leuk. Ik heb ook een boekje van dikkie dik speciaal voor in bad. Er zit ook een popje van dikkie dik en een eendje bij voor in het water. Boekjes van Kaatje zijn ook leuk. Grote plaatjes en hierdoor leuk om aan te wijzen. De kartonnen boekjes van Kikker zijn ook erg leuk. Maar ook de boekjes van Gonnie zijn echt favoriet, maar het mooiste vindt Zoey nog boekjes waar je iets aan kunt voelen. Waarbij bepaalde figuurtjes anders voelen, of waar een glitterstofje aan zit. Wij lezen al een poosje en het is leuk om te zien hoe kindjes het oppakken. Ze krijgt echt al door dat je een bladzijde om moet slaan. Ik hou de bladzijde iets omhoog (anders lukt het haar nog niet) en zij slaat hem om. Zo schattig. Ook aanwijzen begint ze nu te doen. Heerlijk momentje van ons samen voor het slapen gaan!
Hier heel veel verschillende boekjes maar wel allemaal karton want hij leest grag zelf. Favoriet bij Tijn: - Bumba - Monkie - Jip op de wip Favoriet bij mama: - Monkie - weltrusten kleine beer - Gonnie en Gijsje (de hele serie)
@ yinte Ja hoor! Dit is een elmo boek, bol heeft er nog een en eentje in het engels, maar deze ziet er ook leuk uit. bol.com | Wat doet Elmo ?, A.J. Hays | Nederlandse boeken
Vooral boekjes met 1 of 2 zinnen per bladzijde zijn ideaal om te beginnen. Inderdaad met herkenbare plaatjes en op rijm zijn er goed voor baby's. Je kan ook met gemak 2 of 3 avonden achter elkaar hetzelfde boek lezen kinderen houden van herhaling en dan weten ze op den duur wat er komt. Voelboekjes vind mijn zoontje helemaal geweldig of als er iets beweegt of glittert (de nieuwe van Gonnie is zo leuk!) Maar ook met luikjes of geluidjes hij weet precies waar alles zit en wat de geluiden zijn. Verder heb ik goedkope boekjes die hij zelf mag stuk lezen en dat is nog wel het mooiste zelf lezen. Hier wordt dus veel gelezen: Nijntje, Dikkie dik, Gonnie, Flapboekjes, Boekje met eigen foto's erin, boeken met vingerpopjes erin of erbij en natuurlijk dribbel
Mijn zoontje is zelf helemaal weg van zijn Teletubbie-boekjes en z'n flapjesboekje met beesten op de boerderij. Voor het slapen gaan lezen we idere avond samen Slaap Lekker Dribbel, ook een flapjesboek, echt een aanrader, zo leuk!
Hier zijn de flap-uit boeken favoriet! Vooral die van dribbel! Ook die buggy boekjes van Muis vind ze leuk. Verder vind ik het ook best moeilijk waar we verder nog uit voor kunnen lezen en wat niet te moeilijk is. Dus ik lees graag jullie reacties voor tips!
elke dag een beertje. korte verhaaltjes zijn dat. nu lees ik jip en janneke voor. maar ook Nijntje is erg leuk!