Kindje vast in bekken maar toch gedraaid naar sterrekijker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door JFelice, 1 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    Hoi allemaal!

Vorige week heb ik een liggingsecho gehad en toen lag het kindje vast (vibi) in de achterhoofdsligging met het kinnetje netjes op de borst.
    Gister weer controle en baby lag nog steeds vibi zoals verwacht. Door het vermoeden dat ik vruchtwater lekte heb ik n echo gehad en daar zag men gewoon n oohkasje! Aah een sterrekijkertje riep de gyn.
    Ik schrok me dood want had t niet verwacht omdat kindje vorige week nog goed lag en t vast ligt.

Ik dacht dat ze helemaal niet meer konden bewegen dan, maar schijnbaar kunnen ze dus toch nog om hun as bij vibi.
    Iemand hier ervaring mee? Ben nu als de dood want wil heel graag natuurlijk bevallen maar lees niet veel goede verhalen over sterrekijkertjes... Zou het zo zijn dat baby's continue nog draaien en ze vlak voor/tijdens de geboorte goed gaan liggen? Help! Haha..

2. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    Ik wist wel dat ze kunnen bewegen natuurlijk maar bedoel niet zo ver nog draaien...Dacht spartelen met romp en ledematen.

3. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik heb gisteren van de yoga instructrice gehoord dat het dan een goed idee is om op handen en knieen je hoofd lager te hebben dan je bekken, dan komen ze een heel klein beetje los. Als je dat een kwartiertje vol kunt houden, heb je kans dat ze weer wat gaan bewegen/en dus draaien.

4. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik dacht dat het handen en knieen was, anders stuur ik haar wel even een mailtje voor je, maar erg veel informatie gehad gisteren, dus misschien haal ik iets door elkaar, maar het is zeker weten dat je hoofd lager moet zijn dan je bekken!

5. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Mijn zoontje bleek bij de geboorte ook een sterrekijkertje te zijn. Ik ben wel natuurlijk bevallen maar met heel veel hulp. Ik heb eerst thuis anderhalf uur moeten persen, en daarna moest ik alsnog naar het ziekenhuis. Vervolgens is hij met een knip en de vacuümpomp geboren. Was geen pretje kan ik je vertellen, maar het kan dus wel op de natuurlijke manier ;)

6. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Ik ben natuurlijk en vrij voorspoedig (uurtje persen) bevallen van een sterrenkijkertje. Geen idee of dat vooraf al bekend was of dat hij zelf lastminute nog gedraaid is... voor mij was het in elk geval een totale verrassing dat hij er zo uitkwam! Ik wil maar zeggen: als ze vooraf hadden gezien dat hij zo lag, neem ik aan dat ze me hadden gewaarschuwd daarvoor. Maar ik heb niks gehoord en mijn bevalling is prima verlopen.

7. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Dl lag 2 weken voor de uitgerekende datum vast met haar hoofdje. Heel mooi ingedaald en vast staat in mn zorgplan.
    Een week later lag ze helemaal overdwars...
    Schijnt niet vaak voor te komen maar dus wel mogelijk
    Is niet helemaal t zelfde als jou maar wel iets dergelijks.

8. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    Hmm.. Ja ik lees dat het wel eens voorkomt. Onze is dus eigenlijk een kwart om haar as gedraaid. Ze verwachten een baby van 3 kg met 40 wk dus wrs heeft ze gewoon de ruimte. Ze is ook erg beweeglijk dus hopelijk draait ze terug. Mijn vk zegt iig geen zorgen om
    maken, is helemaal geen probleem en meeste draaien gewoon nog. Maar goed geen zorgen maken is makkelijker gezegd dan gedaan haha..

9. Loppie

Loppie Lid

1 jul 2012
    60
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    #9 Loppie, 1 okt 2014
    Laatst bewerkt: 1 okt 2014
    Hier ook een sterrenkijkertje gehad bij de vorige zwangerschap. Na 28 uur puffen had ik nog maar 4 cm ontsluiting, het schoot dus niet op. Doordat hij zijn hoofdje omhoog had liggen kon hij de draai niet maken. Ook was hij niet erg groot met 3.1 kg. Omdat ons mannetje in zijn vruchtwater had gepoept en ik koorts kreeg, uitgeput was en de baby een verhoogde hartslag had hebben ze uiteindelijk besloten om een keizersnee te doen. Daar was ik toen echt heel erg blij mee! Nu ben ik weer zwanger en heb gekozen voor een keizersnee. Ik wil het niet nog eens meemaken. Hoor genoeg verhalen dat het uiteindelijk wel lukt!

10. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Was bij de bevalling van een vriendin van mij..
    bleek ook een sterrenkijker, haar gehele bevalling heeft zo'n 4,5 uur geduurd.
    ik.kende toen de term sterrenkijker nog niet..
    maar begrijp dat dat wat meer moeite bij de bevalling kan veroorzaken?
    Weet wel dat haar vk zei dat het vooral raar voelt omdat er meer druk op je anus kont..
    Of zal dat puur toeval zijn? Ben ook bij de bevallingen van mijn zussen geweest..
    waren "gewone" bevallingen die een stuk zwaarder verliepen.

Enige wat ik me kan herinneren dat die vriendin van mij juist heel mooi vond omdat toen de schouders erdoor waren ze zelf haar kindje er verder uit kon halen.

11. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Mijn dochter bleek bij de bevalling ook een sterrenkijker te zijn! Heb een makkelijke bevalling gehad (op de rugweeen na) en maar een kwartiertje ofzo geperst! Dus het zijn niet alleen horrorverhalen! En btw niet ingescheurd of niks! Klein beschadigingetje aan mn binnenzijde maar iets van niks!

Deel Deze Pagina