Lage bloeddruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Indiechick, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indiechick

Indiechick Actief lid

4 okt 2013
    222
    0
    0
    Fulltime mama
    Hier en daar
    Gisteravond om 23:00u schrok ik me een hoedje.
    Ik zat gewoon lekker op de bank televisie te kijken en ineens viel ik bijna flauw. Zo verschrikkelijk licht in mijn hoofd. Natuurlijk gelijk opgezocht wat het kon zijn. 'Lage bloeddruk', dus veel zout eten. Toch voor de zekerheid even de verloskundige opgebeld, die zei 'gelukkig' hetzelfde. Maar nu ben ik dus een beetje bangig geworden. Ik ben overdag altijd alleen thuis en ik ben dus bang dat het weer gebeurd, mijn bloeddruk scheen bij de controles sowieso al aan de lage kant te zijn.

Wie heeft hier nog meer ervaring mee en wat doe jij om het te voorkomen? En had je er eenmalig last van of vaker?

2. mappel

mappel Niet meer actief

ik heb het ookgehad, na 25 weken ging dat beter gelukkig! Ik viel ook wel eens flauw als ik alleen was thuis, ik kwam meestal direct weer bij :)

3. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Gewoon lekker een paar zoute dropjes eten als je je wat slap voelt! ;)

4. Indiechick

Indiechick Actief lid

4 okt 2013
    222
    0
    0
    Fulltime mama
    Hier en daar
    Brrr, dat klinkt creepy. Niet gewond geraakt?
    Dus ik kan hieruit opmaken dat het op regelmatige basis was?

5. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is eng maar als je het voelt probeer meteen te gaan zitten of als je zit je hoofd tussen je benen. Stroomt het bloed daar weer naartoe. Of indd zoute dropjes of bouilon.

6. Indiechick

Indiechick Actief lid

4 okt 2013
    222
    0
    0
    Fulltime mama
    Hier en daar
    Dropjes eten is geen straf! :)

7. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Drop eten. Rustig opstaan en gewoon goed in de gaten houden dat je je niet te slap gaat voelen.

En kijk uit met douchen, in de badkamer kan het nogal warm worden en dan kun je ook eerder onderuit gaan.

Mijn bloeddruk is ook aan de lage kant, maar tot nu toe is het goed gegaan. Hou jezelf gewoon goed in de gaten!

8. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook eens gehad een paar jaar geleden, ik was toen niet in verwachting. Schijnt vaker voor te komen bij jongere vrouwen, een lage bloeddruk. Probeer rustig op te staan als je van de bank komt en eet wat meer zoute dingen. Dus dropjes of een kop bouillon.

9. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Hier ook een lage bloeddruk. Altijd al, maar tijdens zwangerschap nog meer. Ben nu ook weer pril zwanger en heb veel behoefte aan hartige dingen. Gewoon aan toegeven is het beste. Ik doe nu ook vaak zittend douchen omdat ik nogal eens ben flauwgevallen in de douche. Heet water op mijn hoofd verdraag ik nu niet goed. En uitkijken met opstaan van de grond. Alles een beetje rustiger aandoen. Bij mijn eerste zwangerschap had ik het vooral in het begin. Ik verwacht dat dat nu ook wel zo zal zijn.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dropjes eten kan wel helpen.
    Ik dronk vaak rond 3/4 uur in de middag een kopje boullion om het te halen tot het avondeten. En in de avond heel bewust een glas water extra.

Met opstaan ('s ochtends of van de bank na rustig zitten) even de tijd nemen. Niet direct omhoog, dat trekt al je bloed uit je hoofd ;)

Bij mij ging het na de 25 weken ook beter. Mijn laagste gemeten is 85/60. En dat was na 10 minuten doorfietsen en een trap op.. Geen wonder dat ik af en toe naar werd..

11. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    wat bij mij hielp was altijd dextro bij me hebben, en floradix nemen. ze zeggen dat het is voor als je ijzertekort hebt, maar bij mij hielp het ook goed tegen de symptomen van lage bloeddruk

12. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hier extra bouillon genomen en idd drop.
    Niet te snel opstaan,ik zie altijd al snel zwarte vlekken als ik opsta maar tijdens de zwangerschap hoorde ik degene die tegen me stond te praten niet eens meer.

Alleen douchen heb ik niet meer gedaan nadat ik onwel werd tijdens het douchen.
    Dus daarna alleen maar gedouched als mijn man in huis was.

Na de zwangerschap is het net weer als voorheen ( ook laag maar goed te doen).

13. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik had het ook een tijd. Gemiddeld 80/40, erg laag.. Je moet je bewust blijven van wat je doet, kan anders best gevaarlijk zijn met vallen. Hier nu 37 weken zwanger en gemiddeld 110/60, wat omhoog gegaan gelukkig.

14. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Alles wat hiervoor gezegd is, rustig aan doen, zorgen voor zoute dropjes, crackers in je tas. Zo heb je altijd iets bij je. Ook een bouillon kan helpen 's middags. Ik heb er de hele zwangerschap last van gehad, ben nu 33 weken en kan nu echt niet meer op mijn rug liggen. Ik weet niet hoe ver jij bent? Door het gewicht van de baby wat drukt op een bepaald bloedvat kan je ook ineens heel duizelig en slap worden als je op je rug ligt.

Deel Deze Pagina