Kindje achter in groei, eerder geboren?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kaaat, 4 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Mris ben jij al bevallen? En hoe zwaar was de kleine?

En SHB hoe is het met jou?

2. Mris

Mris Actief lid

13 feb 2013
    204
    23
    18
    NULL
    NULL
    Hoi kaaat,

Ik ben inmiddels bevallen van ons zoontje. Op 9 oktober is hij na een supersnelle bevalling van 1 uur geboren.
    Hij is inderdaad klein. Hij woog 2615 gram bij de geboorte. We moesten ook een nachtje blijven in het ziekenhuis om te kijken of hij sterk genoeg was. De volgende dag mochten we lekker naar huis:)

Weet jij inmiddels ook wat meer?

3. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Wat fijn Mris, zo een snelle bevalling en na 1 nachtje al ma huis. Super zeg! Ja hier dus even de echo van as donderdag afwachten..

4. SHB

SHB Lid

26 nov 2012
    37
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Hoi Kaat,

Ik zou je nog op de hoogte houden.
    Ons kleintje is wel wat gegroeid, ze schatten hem nu op 2450 gram.
    Helaas blijft het buikje steeds achter.. vandaag de groeiecho gehad en het blijkt dat het buikje 4weken achter ligt! Op de curve van 0 tot 100 ligt het buikje op 2, 5 dus veelste weinig.. dat was wel even schrikken!! Helaas kunnen ze niet ontdekken waar het aan ligt, onze kleine man stuurt al zijn voedingstoffen door naad de belangrijkste dingen zoals de hersenen... helaas geen reserves meer voor het buikje! Om te voorkomen dat hij zwakker gaat worden hebben ze besloten om mij a.s. donderdag te gaan inleiden. Aangezien hij buiten de buik beter af zou zijn, dan kan de kinderarts hem ook goed controleren. Dus ben wel blij met het besluit! Mijn angst was dat hij steeds zwakker zou worden in de buik naar mate mijn zwangerschap vorderde.

Hoe is het met jou? Hoop dat ze jou en de kleine ook goed in de gate houden.

X

5. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Ik had ook een kindje dat in de buik achter bleef in de groei. Ik ben ook eerder ingeleid maar dat had niks met de groei te maken, maar meer met het feit dat ik al met week 30 weeen had. en toen ik met 36 week weer in het zieken huis en de weeen weer afnamen vroeg de gyn wat ik wilde. en omdat de kleine toch niet meer of amper nog groeide heb ik gezegd laat maar komen. De kleine zou bij de geboorte 2200 gram wegen wees de groei echo uit. maar hij was mooi 2810 gram en 48 cm. hij kon zich zelf op temp houden en ook suiker was goed hoefde dus niet in confeuse of warmte bedje. ook bij de eerste zaten ze er flink naast met de groei echo want hij zou heel groot zijn, 54 cm 3n ruim 6 pond maar hij was maar 49 cm en 2920 gram (dysmatuur) bij 40 weken. dus pin je er niet volledig aan vast. sterkte

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Succes donderdag SHB... En alvast gefeliciteerd :)

7. SHB

SHB Lid

26 nov 2012
    37
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Dankjewel! Hoop dat ze er qua gewicht bij mij ook naast zitten, vooral de omvang van het buikje want die blijft steeds meer achter op de rest.
    Maar we zullen zien.. spannend allemaal.

X

8. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    1e kindje liep vanaf week 30 ineens ook achter, vooral de buik. vanaf week 34 wekelijks ctg en groei echo/flowmeting gehad. ze is gehaald met geplande keizersnede met ruim 38 weken 2450 gram.

2e kindje, ook vanaf week 30 (wat is dat toch met week 30 haha) een achterstand in de buik. vanaf week 32 extra controles, ctg, groei echo en flow meting. week 34 was de placenta werking verslechterd en de kleine was in 4 weken tijd maar 3 a 4 dagen gegroeid qua afmeting. buikje zat onder P5 . vanaf toen om de dag ctg. met 36 weken was er een no-flow en reversed flow in de navelstreng, oftewel hij had het moeilijk. ze hebben de hersendoorbloeding gemeten en je zag dat de baby het tekort aan bloed aan t compenseren was door alles naar de hersens te sturen. ben toen meteen opgenomen. ctg die dag was ook slecht, had veel harde buiken en de hartslag ging dan van 150 naar 50 naar 200.
    de dag erna sochtends na weer slechte ctg spoedkeizersnede gehad. hij is geboren met 36 weken en woog 2345gram.

beiden hebben 2 dagen in de couveuse gelegen en deden het daarna heel goed.

9. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    SHB heftig zeg.. Nog meer achter gaan lopen dus.. Fijn dat ze hem gaan halen, lijkt mij idd fijn buiten de buik zal hij meer voeding kunnen krijgen dan binnen.. Heel veel succes morgen.!

Mamajanneke zo zie je maar weer dat een groeiecho er ook vaak vanaf zit, hopen dat het bij ons ook positief mag uitpakken..

Anne fijn dat je beide kindjes zo snel uit de couveuse konden en ze het goed deden..

Hier vanaf vrijdag dus omdoe dag ctg gehad en gister dipte het hartje ook naar 60, dus wel even paniek, maar daarna weer heel netjes.. Maar denk dat dit idd niet nog vaker moet gebeuren.. Morgen weer een groeiecho en flowmetings, dus ben benieuwd!

10. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    ik hoop ookn dat t voor jullie positief uit mag pakken! Blijf je volgen als dat mag.

11. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Mamajanneke ja lief, tuurlijk mag je blijven volgen, juist lief..

Hier vandaag weer naar het ziekenhuis geweest.. Buikje ligt nog steeds op de p5 lijn.. Maar groeit wel netjes door op zijn eigen lijn.. Hij wordt rond de 1700/1800 gram geschat nu.. Voorlopig even geen ctg, als ik het niet vertrouwd altijd bellen en mag ik altijd langskomen.. Over 2 weken weer een groeiecho en flowmeting..
    Werd mij wel weer op het hart gedrukt dat het belangrijk was dat ik echt mijn rust neem.. Voor der Est een gynaecoloog die alles heel duidelijk en rustig uitlegde, over de flowmetingen en hoe snel zoiets kan verminderen enzo. Dus ging met een goed gevoel weg..

SHB zet hem op vandaag!

12. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    SHB hoe is het? Al heerlijk thuis met de kleine?

Hier vrijdag weer naar het ziekenhuis voor groeiecho en gync..

13. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Mijn eerste is bij ongeveer 33 weken gestopt met groeien. Ik kreeg bedrust voorgeschreven en 3 x per week een ctg een paar keer een flow/doppler etc. Heb veel stress gehad. Hij is met een ks gehaald want hij lag in een stuit en omdat hij het echt zwaar had en weinig energie had, vond de gyn het verstandig hem niet een hele stuitbevalling aan te doen. Toen hij werd geboren was hij 2500 gram en vertoonde in zijn temp en suiker ernstig dysmatuur gedrag. We hebben dus samen 7 dagen op de nicu gelegen. Ik wilde graag borstvoeding geven, maar doordat het niet zo lekker op gang kwam (ks) kreeg hij te weinig binnen en kreeg hij gevaarlijke suikerdips. Uiteindelijk infuus en sonde gekregen.

Mijn tip is dus: als je kindje er is, en het is zo licht, moet het drinken. Niet voldoende borst of kan het niet aanleggen? Flesje erin of fingerfeeden, want zo'n nicu opname wil je niet.

Hopelijk gaat alles goed en groeit je kindje nog iets door.

Bij mij bleek uiteindelijk mijn placenta ontzettend klein. Dat is zo'n beetje het enige dat ze niet konden checken ;)

14. nono

nono Niet meer actief

Hier ook een groeiachterstand. Ook al veel ziekenhuis, maar waar ik vooral gaar van word is artsen die allemaal zo onduidelijk zijn. Eerst moest ik twee keer in de week komen voor een flow meting en vervolgens zegt een andere arts 'Ach nee, mijn collega heeft het wel overdreven. Kom maar 1 keer in de 10 dagen voor een groeiecho + flow meting'
    Zucht, die onduidelijkheid word je niet goed van!

Hier zat ze twee weken geleden op de P6 lijn en afgelopen vrijdag zat ze op de P3 lijn. Maar ach 'Gewoon goed in de gaten houden of je leven blijft voelen'.

15. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Hooverphonic wat heftig zeg.. Mijn eerste is op de borstvoeding ook heel veel afgevallen in het begin omdat ik dus te weinig voeding had. Dus dat is sowieso een goed punt om nu extra rekening mee te houden als hij inderdaad eerder komt en erg licht is niet te lang modderen maar gewoon de fles. Dank je voor je reactie en super gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap!!!

Nono wat ontzettend vervelend dat ze zo onduidelijk en laks zijn lijkt wel.. Hier gelukkig een gynaecoloog die erg duidelijk antwoord kon geven op mijn vragen. En hoef op dit moment ook maar 1x in de 2 weken voor flowmeting en groeiecho, als ze zien dat hij meer achter gaat lopen of dat de flow minder wordt, wel vaker ctg. Maar de gynaecoloog legde mij uit dat als de flow vandaag goed is, hij is 2 weken niet super slecht kan zijn, wel achteruit kan gaan en als dat gebeurt gaan ze mij meer in de gaten houden.

Ben iig erg benieuwd naar vrijdag, want voor mij gevoel groei ik iig wel, dus hopelijk hij ook..

Deel Deze Pagina