Kindje al heel vroeg te voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sugartje, 4 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Ik lees overal dat vrouwen met 20 weken hun kindje voelen of sowieso 16 weken. Wanneer voelde jullie de kleine als eerst?
    Ik ben 11 weken zwanger en ik voel dingen die ik van mijn darmen nooit gevoeld heb, alsof de kleine zich uitrekt of omdraaid??? Op de echo was de kleine heel druk en toen hetzelfde gevoeld. Ik ben trouwens erg dun ik weet niet of dat invloed heeft?

2. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Ga niet zeggen dat het niet kan. Ben nu voor de 5e x zo ver gekomen en bij de vorige 3 voelde ik kindje rond de 14 a 15 wkn bewegen. En slank ben ik niet.

Bij deze zwangerschap voelde ik eind week 12 duidelijk beweging na ik een cerclage heb laten plaatsen. Denk omdat het zo beurs was.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Eerste met een week of 16/17 (achteraf wel ietsje eerder, maar ja eerste dus onbekend gevoel ;)). De tweede kreeg ik bevestigd met de termijnecho dat ik haar ook echt al voelde inderdaad (11 weken) en de derde weer net iets later door een voorliggende placenta.

4. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Een wat oudere kennis van mij meent dat meisjes al heel vroeg te voelen zijn. Jongens kunnen een beetje lui zijn.:D

5. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Vriend lief is heilig overtuigd dat we een zoon krijgen ik ben benieuwd!
    Wel heel leuk, het maakt het wat 'echter' ik ben na een miskraam en een mola zwangerschap namelijk wat onzeker

6. Koshi

Koshi Lid

3 feb 2015
    38
    0
    0
    Ik voelde pas wat bij 21 a 22 weken...

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja dat kan hoor! Hier voelde ik de eerste duidelijk vanaf 13 weken en de tweede vanaf 11 weken.

8. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Ik weet niet zeker of dat kan, want met 11 weken is de baby ongeveer 4cm en heeft de spierkracht niet om van die krachtige bewegingen te maken. Ik zelf ben op dit moment zwanger van de 3e. De eerste voelde ik pas na 20wk, de 2e met 19wk en de 3e al met 15wk. Je moet het anders maar aan jouw vk vragen of dit mogelijk is vanaf 11wk

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik voelde vanaf 16 weken wat kriebeltjes en vanaf 23 weken echt schopjes.

10. meid84

meid84 Lid

9 dec 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste met 16 weken. Nu zwanger van een tweeling en voelde ze vanaf 14 weken.

11. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    met 13+2! En het werd na verloop van tijd steeds duidelijker..

Ik kon me er ook erg op focussen.. ik werk niet en was veel alleen thuis.. dus mijn buik was zo'n beetje t enige waar ik mee bezig was haha

12. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Hier is het de 1e en ik voel het al vanaf de 14 weken.

Placenta ligt naar achteren (scheelt ook iets zeggen ze ?) en ben ook niet de dunste dus hihi.

Maar het is wel een mooi gevoel wat steeds duidelijk word nu :)

13. Rashidaatje

Rashidaatje Actief lid

5 dec 2013
    283
    0
    0
    M'n zoontje
    Home sweet home
    Heb toevallig vorige week ook zo'n topic geopend :p
    Vorige week in de 10e week voelde ik een plopje net boven mijn schaambot, herkende dit toen ik zwanger van mn zoontje was. Manlief vond het ook te vroeg.
    Dag na ik t voelde had ik een echo afspraak en precies waar ik het voelde lag de kleine ook.

Naar mijn mening kan het zeker wel alleen ik voel t alleen wanneer hij/zij even langs mn schaambot zwemt

14. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    ondanks een voorliggende placenta voelde ik mijn eerste met een week of 15 :)

15. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik voelde onze dochter zeker met 17 weken. 1 à 2 weken ervoor twijfelde ik nog of het de baby was of toch darmen.. ;)

16. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voelde ook al vanaf 12 weken wat!

17. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ik voelde m'n zoontje ook met net geen 12 weken al. Voelde als kleine luchtbelletjes. Maar omdat ik erg sceptisch was, ben ik die belletjes goed in de gaten gaan houden en elke week werden ze sterker totdat het met 17 weken echt schopjes werden. Dus ja, het kan :)

18. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik voelde bij mijn tweede opeens een luchtbelletje rond 11 weken. 1x en heel vluchtig. Vond het zo maf, dacht dat het niet kon. Ik had nog geen echo gehad maar dat stelde me wel gerust. De vk zei later dat het best kon. Geen schopjes, dat kan echt niet, maar dat belletje wel.

Ik ken ook iemand die beweerde het al met 6 weken te voelen. Aangezien kindjes pas met 8 weken gaan bewegen kon dat helemaal niet :D

19. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Ik geloof het ook niet :) denk dat het tussen de oren zit.
    Ik voelde mijn dochter met 16/17 weken ongeveer en ik had (en heb nog steeds :p) een behoorlijke wildebras.
    Verder lag placenta achter en baarmoeder naar voren, en ben ik erg slank.

Ik ben nu bijna 8 weken en voel ook vanalles maar zijn toch echt mijn darmen hoor.

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Mijn oudste dochter voelde ik pas met 20 weken ofzo, omdat de placenta aan de voorkant lag. Maar mijn jongste dochter voelde ik voor het eerst met 14 weken zwangerschap.

Deel Deze Pagina