Mijn zoontje is 1,5 jaar en heeft al een paar maanden rond de 38 graden. Meestal s ochtends niet en in vanaf begin van de middag tussen de 37,9 en 38,3. Soms ook de hele dag. Hij slaapt snachts slecht, wordt vaak heel hard huilend wakker. Soms slaapt hij weer verder als ik z'n speen geef, soms als hij wat water heeft gedronken en soms neem ik hem maar bij mij in bed en dan valt hij bovenop mij wel weer in slaap. Hij is altijd wel moe en wil zelf ook slapen. Overdag zit hij vaak niet lekker in z'n vel, hij heeft ook goede dagen maar vaker dat hij veel huilt en heel snel heel kwaad wordt, waarschijnlijk ook omdat hij moe is. Hij heeft inmiddels buisjes en neusamandelen eruit, daarna weer oorontsteking gehad maar nu zijn z'n oren en keel helemaal goed. Ik kan ook niet zeggen of hij ergens nou pijn heeft ofzo. We komen inmiddels wekelijks bij de huisarts maar die weet het ook niet meer. Moet het steeds een weekje aankijken. Hij is verder absoluut niet ziek dus er is ook niks ernstigs aan de hand verwacht ik. Wat zouden jullie doen? Gewoon stoppen met temperaturen en maar eens een maand afwachten of toch zorgen maken en verder onderzoek willen. Op zich vind ik 38 graden niet spannend, zou het alleen heel sneu vinden als over een tijd blijkt dat hij toch ergens pijn heeft. Zo, lang verhaal maar zou graag jullie ervaringen en advies horen!!
Doorkomende kiezen? Die nemen vaak erglang in beslag en daar kunnen ze verhoging van krijgen veelal aan het einde van de dag. Of heeft hij al zijn kiesjes al?
Hij heeft ze nog niet allemaal, afgelopen tijd zijn er wel een paar door gekomen. Toen had hij echt koorts (39+) en was hij ontroostbaar. Dokter dacht ook dat hij misschien pech heeft en toevallig alles achter elkaar heeft (tandjes, verkoudheid, griepje, weer tandjes etcetera) waardoor hij continu verhoging heeft. Daarvoor wil ik het misschien gewoon een maandje proberen niet aan te denken, niet temperaturen en kijken hoe het dan is. Maar stel dat hij wel ergens last van heeft (heb hem al eens vijf weken laten lopen met dubbele oorontsteking dat ik het niet doorhad en hem zo vervelend vond, net zoals nu eigenlijk...) dan vind ik dat zo zielig voor hem...
Niemand ervaring? Volgende week kunnen we terecht bij de kinderarts, maar geen idee of die wat kan doen (en of dat wel nodig is allemaal...)
Heeft hij dit zomers ook? Want rond deze tijd van het jaar zal het pech zijn van steeds alles achter elkaar. Maar zomers zou hij dan wel op moeten knappen, om die theorie kloppend te maken, zeg maar.
38 graden is verhoging, een teken dat er iets speelt. Een gezond kindje heeft dit niet. Als je kindje dit al maanden iedere dag heeft, dan lijkt me verder onderzoek door kinderarts zeker aangewezen. Het kan natuurlijk een ongelukkige opstapeling zijn van virus op virus, maar dan zou je toch verwachten dat er enkele dagen normale temperatuur bij zit. Heeft antibiotica al eens iets gedaan? (mijn jongste heeft altijd moeite om oorontsteking 'zelf' op te lossen. Dan blijft ze onrustig slapen, af en toe een beetje koorts houden, hangerig, knapt dan niet op terwijl ze ook niet echt meer ziek is. Een antibiotica kuur geeft haar dan net dat duwtje naar echt herstel) Ik zou dit wel uitgezocht willen hebben. De energie die je kindje nu ook kwijt is aan de koorts, gaat ten koste van groei en ontwikkeling. En je wilt graag dat je kindje lekker in zijn vel zit? Veel succes bij kinderarts!
Lijkt wen beetje op mijn verhaal http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/601858-zoontje-20-mnd-een-maand-verhoging-maar-niet-ziek.html Hij heeft nu al 6 weken lang verhoging en wie weet al veel langer. De laatste dagen heeft hij 37.8. Ik ga haast denken dat het zijn normale temperatuur is. Tijdje terug wel veel achter elkaar ziek geweest maar nu al 6 wkn niet. Wij moeten maandag weer naar de kinderarts maar bijna alles is al onderzocht en je merkt dus verder niets aan hem.
@snoopy, heb je verhaal even gelezen. Het lijkt inderdaad hetzelfde, maar nog nooit koortsstuipen gehad gelukkig. Maar als eerste zullen ze dus wel bloedonderzoek gaan doen? Op blaasontsteking is hij al vaker getest, heeft hij 1 keer gehad afgelopen maanden. Ik zit zelf ook te denken aan "pech" maar daar vindt de huisarts het te lang voor duren. Hij heeft afgelopen maanden vier keer antibiotica gehad. Koorts ging daardoor weg maar was iedere keer binnen een week terug, meestal met twee dagen. Volgende week bij de kinderarts afwachten, vindt het nu al zielig als hij allemaal onderzoeken krijgt. Maar wil wel weten of er een oorzaak is....
Ja je hebt kans dat ze dan bloedonderzoek willen doen. Ik heb nu ook zoiets van ik merk niets aan hem dus zal wel goed zijn. Maar echt normaal is t niet natuurlijk. Misschien zijn t hier wel kiezen al vind ik dat wel lang duren.
Als hij verder geen zieke indruk maakt zou ik gewoon eens een tijdje niet temperaturen denk ik. En een hele stomme vraag: maar weet je zeker dat je thermometer goed is? Test hem bijvoorbeeld eens op jezelf, als jij dan ook ineens verhoging hebt dan weet je het wel.
Mijn dochter heeft dit al sinds ze 6 weken oud is, ze is nu 3. Bij haar spelen veel gezondheidsklachten. Recividerende bovenste en onderste luchtweginfecties, astmatische klachten, galbulten, aften, extreme vermoeidheid, ftt heeft een slikafwijking en is volledig sondevoedings afhankelijk, veel maag darm problemen en een genafwijking in een gen wat versantwoordelijk is voor je imuunsystheem. De artsen weten nog steeds niet waarom ze op goede dagen ook altijd verhoging/koorts heeft (37.7 tot 38.4). Het is iig niet normaal en goed dat een ka gaat meekijken maar hou er rekening mee dat als ne kindje zich ernaast goed voelt en ze niks vinden de kans groot is ze zeggen t niet te weten en omdat het geen grote gevolgen heeft (voelt zich prima eet en drinkt en groeit goed) ze er niks mee kunnen/gaan doen.
Bedankt voor jullie ervaringen en tips! We zien het volgende week wel, ik verwacht niet dat er iets uitkomt maar wil wel het meeste uitgesloten hebben. Als er niks uitkomt laat ik het voor wat het is. @Zodra, heb verschillende thermometers in huis. Dacht in het begin ook dat dat ding kapot was.