Sinds zaterdag ochtend heeft onze kleine koorts (boven 39 graden, hoogst; 40,4 gepaard met diarree (4 kleine luiers vandaag), hij drinkt en eet goed, heeft overdag amper geslapen.. Nu slaapt hij eindelijk, maar loopt ie te koken in bed.. Zetpil van 1.5 uur terug lijkt niet aan te slaan.. Hij heeft een romper, dun pyama shirt met mouw en een slaapzak zonder mouw.. Dit heeft hij normaal ook Moet ik hem wakker maken om wat uit te kleden? Ik denk dat ie nu wel boven de 40,5 zit..
Hmm boven de 40.5 zou ik wel de HAP bellen maar ik ben dan ook wel iemand die zoiets heeft van met kinderen neem ik geen enkel risico. Zetpil heb je al gegeven? Even de koorts meten en zakt hij niet en word het zelfs hoger zou ik persoonlijk bellen.
Ik had ze vanmiddag al gebeld en die adviseerde me 's ochtends naar de dokter te gaan zolang hij zich normaal gedraagde.. Zojuist werd ie gillend wakker, heb hem helemaal gestript, hij ligt nu met open rompertje in ze bedje en is weer stil.. Ik ga in iedergeval geen oog dicht doen.. Hij zit al vanaf gisteren aan de paracetamol, gisteren 1 vandaag 3, waarvan de laatste dus niet aansloeg..
Redelijk! Van 00:00 tot 05:00 geslapen, koorts is nu 39 graden, dus ben allang blij dat ie "veilig" de nacht door is gekomen.. Hij had namelijk ook van die aparte trekjes vannacht wAardoor ik doodsbang was, zometeen de HA bellen!
Pfff wat een zware nacht! Ik zou echt zo zeggen tegen de huisarts van die rare trekjes hoor! Bah wat zal jij je ongerust hebben gevoeld! Hopelijk gaan de zetpillen aanslaan. Wat hier altijd helpt is een douche 1 graad onder zijn huidige temperatuur dus 38 graden even zijn zweet en zo eraf spoelen. Niet in bad doen wat dat houdt de warmte vast!
Thanks meissie! En ja inderdaad, alsof ze hele lichaam lichtjes de hik had, En dat is idd slim!! Hij had Zich gisteravond onder-gediarree'd (😅👏🏻 dus vond t al niet zo fris meer.. Bedankt! Overigens.... Heeft ie vanaf gisteren 18;00 behoorlijk wat opvolgmelk opgesprokkeld; 5x 120 ofzo, kan dat kwaad voor n keer? Hij heb overdag natuurlijk al zo'n 400/500 gehad
Dat kan geen kwaad hoor! Juist nu wil hij verkoeling ik weet niet of hij ook verkouden is met hoesten maar dan helpt een ijsje ook erg goed! Melk bij hoesten zorgt namelijk voor meer slijmvorming. Wat je het beste kan geven ipv melk is gewoon lekker koud water. Je kan het beste een lege fles (cola ofzo) in de koelkast zetten en dat dan geven. Mocht hij geen water willen een beetje aanlengen met limonade is ook erg lekker zeker als je zo'n hoge koorts hebt. En geef hem dingen die hij op het moment erg lekker vind. Mijn zoon (3 jaar) had het een paar weken terug goed te pakken en toen heeft ie inderdaad ijsjes gehad, wat fruit en heel veel limonade daar knapte hij meer van op dan van zijn melk.
Dankjewel! Water gaat er niet in, en laat de limonade nou net gisteravond zijn opgemaakt whaha.. Maar bedankt voor de tips! Hij heb net 3 uur geslapen, ziet er wel weer wat beter uit, vanmiddag alsnog naar de ha.
Hier een paar maanden terug ook zo'n hoge koorts gehad, waarvan ook 1 nacht boven de 40.5 en het met een zetpil niet wilde zakken. Maar na de volgende zetpil (die ik na 6 uur alweer heb gegeven) zakte de koorts toen weer wel. En eind van de dag was hij er alweer een stuk beter aan toe. Hier bleek het uiteindelijk de 6e ziekte te zijn, die begint met 3 dagen hoge koorts en als de koorts wegtrekt komen er vlekjes tevoorschijn. En wat meer opvolgmelk is nu niet erg hoor, zit tenminste alles in wat ze nodig hebben en vocht is nu erg belangrijk! Hier was zoontje toen bijna uitgedroogd, omdat ie niks wilde hebben. Benieuwd wat de huisarts straks zegt en hopelijk knapt hij snel weer op!
Ja, en anders verdun je je flesjes toch wat meer? Bijv: 180cc met 4 of 5 schepjes melk? Wat ben je toch ongerust als je kleintje wat mankeert hè?
Dokter heeft gezegd dat hij de 6e kinderziekte heeft... Ik was het er gisteren niet mee eens... Tot vandaag... Want ineens heeft hij vlekjes op ze lichaam. Maar de koorts is sinds gisteravond weg gebleven, hij is weer vrolijk en aanwezig gelukkig.. Hij heeft blijkbaar die nacht ervoor een koortsstuip gehad in een lichte vorm, dat waren die schokjes en paniek.. Bedankt in iedergeval meiden!