Hm, samen ontdooien op de bank in een dekentje, met warme choco? (vantevoren klaarzettten) En dan zien of het echt nog slaap is? Evt nog even lekker rustig laten doezelen op de bank. Of in bed gewoon, geeft toch ook niet. Heerlijk even warm in je bedje slapen en bijkomen. Ze kan nog haar leven lang 1 of geen x meer slapen
Gisteren geprobeerd. 't Was nota bene 17.00 uur! Geen tijd om te gaan slapen, hoor. Schoenen uit, vestje aan, dekentje om, bij mama op schoot, warme thee en rozijntjes erbij... Na een kwartier non-stop schreeuwen toch maar in bed gelegd.
Jeetje! Nou ja, zeker als ze iets onder de leden heeft, lekker laten slapen dan maar! Werd ze nog wel wakker om te eten oid?
Hoe is het vannacht gegaan? Manlief en ik zijn vandaag vrij (hij papadag, ik toevallig vrij ivm onregelmatige dienst ) Dus vanmorgen voor het eerst weer eens geprobeerd om kindjelief ff bij ons in bed te nemen toen ze wakker werd om zodoende ff lekker te knuffelen. Het duurde ongeveer 10 minuten voordat ze het idee kreeg om te gaan drinken. Het mocht van mij niet omdat ik nu immers aan de DHEA zit. Ze raakte compleet overstuur dat ze niet mocht Inmiddels is het 2 week en 1 dag terug dat ze voor het laatst gedronken heeft. Even twijfelde ik of ik haar gewoon ff haar gang moest laten gaan omdat als er wat uit komt het maar minimaal zou zijn, maar ik durfde het niet ivm de meds. Na een paar minuten wilde ze getroost worden. Manlief vertelde mij trouwens dat hij vorige week PER ONGELUK wat melk in zn mond kreeg en dat het een super smerige smaak had gekregen Ik zat toen rond mijn eisprong. Zou het ranzig zijn geworden vanwege hormonale schommelingen of zou het ranzig zijn geworden omdat het al te lang in mij zat? Onze dochter had toen een weekje niet meer gedronken??
We hebben haar wakker gemaakt om 18.00 uur toen we gingen eten, maar ze heeft op 3 stukjes wortel na niets meer gegeten, en wilde ook geen toetje. Nee, ik laat haar dan niet doorslapen. Dan zou ze waarschijnlijk midden in de nacht klaarwakker zijn. Vandaag hadden we het weer. Ze wilde tegen 12 uur geen brood eten, omdat ze te moe was (met de slee naar "muziek op schoot" geweest, dat is niet ver weg, maar wel veel indrukken). Daarna geslapen, maar vroeg wakker geworden. Weer niets willen eten. Daarna naar de kinderboerderij gegaan met de slee, weer ging ze schreeuwen van de koude en weer moest ik haar om 16.20 uur in bed leggen. Niets hielp. (En ze had aan: romper lange mouw, shirt lange mouw, fleecevest, thermobroek, waterafstotende 'overbroek', winterjas, sjaal, muts, wantjes). Tsja, ze zit stil... volgende keer maar een fleecedekentje mee op de slee!
@Maartje: vannacht was ze kort wakker om 22.30 uur; aai over de bol en speen gegeven, toen was het goed en kon ik gelijk weg lopen. Helaas was ze wel weer om 5.45 wakker! Vermoeiend. Wat moeilijk zeg, dat ze er zo om vraagt en dat je het dan niet kan geven! Lijkt me echt heel moeilijk als ze zo overstuur raakt! En dat 15 dagen na het laatste drinken... daar reken je dan niet meer op! Mijn dochter wilde vandaag opeens drinken na haar 2e ongeplande middagslaapje: ze vroeg erom en heeft het gekregen. Links zat er wel wat in, rechts leek het bijna op te zijn. Ze zei 'drinken' toen ik zei: je mag nu wat water en beneden wat sap, toen wees ze op mijn borst en zei: "drinken da!" Wel lief! ♥
Tja, het is misschien een sprongetje, groeispurt of beetje ziek zijn? Dan is ze hier ook erg moe. Wil ze wel naar buiten en op de slee? Dan zou ik haar tussendoor lekker laten lopen en rennen om warm te worden denk ik, het is wel erg koud nu natuurlijk. En misschien is een keer eruit wel genoeg voor haar, het lijkt me wel een beetje erg drukke dag zo Wij zijn meestal een dagdeel gewoon thuis aan het keutelen, zeker als ze niet helemaal okee is ofzo. Hopelijk een goede nacht voor jullie!
Ja, het was een (te) drukke dag. Ik ga er liever ook maar 1x op uit! En lekker thuis spelen is ook belangrijk. Maar muziek op schoot wilde ik niet overslaan; dat is hier vlakbij, dus ze was nog niet écht buiten geweest. 's Middags wilde ze heeeeeeeeeeeeeeeeel graag naar buiten en ik wilde haar ook graag van de sneeuw laten genieten. Ze wilde graag naar de kinderboerderij hier vlakbij. Dat was gewoon het gemakkelijkste met de slee te bereiken nu. Normaal gaan we met de kinderwagen. Ze vindt het sleeën wel leuk, maar ook een beetje eng. De 1e keer met papa heeft hij de slee 2x laten omvallen :x dus daar is ze nu een beetje bang voor; ik stel haar steeds gerust dat ik heel voorzichtig doe bij de bochten en als we van een stoepje gaan. Ze weet precies dat het daar mis kan gaan namelijk! Ze heeft wel zo'n rugsteun, dus verder zit ze stevig. Vannacht: 4 uur wakker; ik weet niet waarom. Tegen me aan gehouden. Toen ik haar terug legde, ging ze weer huilen. Daarom weer uitgelegd dat het schaapje nog sliep, dat ze niet kon drinken bij mama (etc.) en toen nog even tegen me aan gehouden. Toen ging ze weer zonder commentaar slapen. Om iets na 6 uur weer wakker, mijn man gestuurd. Die is naast haar gaan zitten, om het wakker worden van het schaap af te wachten en ze viel weer in slaap voordat het schaapje op 'wakker' ging. Toen heeft ze lekker tot 7 uur geslapen! Helaas wel weer 2x wakker vannacht... maar goed,volhouden maar! Oh ja, haar eetlust is terug! Gisteren al lekker avondeten gegeten en vanmorgen 1 boterham. Vanmiddag 1 1/2 boterham en een halve kaasstengel! En veel melk gedronken. Ik denk dat ze inderdaad toch iets onder de leden had, waardoor ze meer wilde slapen en minder eten. Edit: net werd haar nieuwe skibroek bezorgd, dus nu moet ze toch wel warm blijven!
Het is echt hartstikke koud nu buiten hoor! Meisje hier is bij oma vandaag, altijd 's ochtends naar Artis, en ik was in de buurt dus ging even "langs" in Artis. Nou, ze was mooi zielig en pieperig achterop de slee. Ze wilde niet eens meer lekker rennen (om warm te worden,) en ze had een spijkerbroekje met fleecevoering aan en daarop nog een waterdichte regenbroek, twee paar sokken en gevoerde sneeuwlaarsjes, van boven ook warm genoeg, muts, en alleen geen handschoenen, nou ja, af en toe. Dat op de slee zitten is gewoon heel verraderlijk heb ik het idee, jij loopt en spant je in, maar het kind wordt gewoon KOUD. Bah, vond het niet zo leuk, we zijn gauw binnen wat gaan drinken (voetjes gevoeld, KOUD) en op haar sokken heen en weer rennen en daarna kwam ze een beetje bij en zijn ze snel naar huis gegaan.
Ja, het is heel koud!! De nieuwe skibroek deed wonderen gelukkig. Ze heeft gisteren gespeeld en gerend (wil niet meer op de slee nu) en was bij thuiskomst veel warmer dan ik! Nu krijgt ze ook nog snowboots en dan is het hopelijk helemaal in orde. Vannacht: 3.00 uur wakker, getroost, uitgelegd dat ze moet slapen, even gebleven. Even later: weer wakker, weer getroost, even gebleven. Toen ze om 4.00 uur weer wakker werd, heb ik mijn man gestuurd en die heeft ook nog een half uur naast haar bed gezeten. :x Toen pas om 6.40 wakker gelukkig. Ik begin een beetje bang te worden dat ze zo goed doorsliep omdat ze toch een beetje ziekjes was. En dat ze helemaal niet naar het schaapje kijkt (we leggen het elke avond nog een keer rustig uit en dan knikt ze dapper). En dat we nu weer in het oude patroon gaan. Zonder voeden, weliswaar, maar ja: ik wil slapen! Af en toe een aai over de bol geven 's nachts, prima, maar wel weer snel gaan slapen a.u.b.!
En nu ze weer beter is/lijkt, middagslaapje dan maar inkorten of opheffen? (weet niet heo lang ze slaapt). Hier hadden we een sprongetje en ziekzijn na elkaar, en daarna ineens een avond-/nachtspook. En jawel, direct over toen we haar maar 1,5u lieten slapen 's middags... ik vond het wel heftig zelf, omdat ik nog wel eens meesliep (2 of 3 uur !!) omdat ik nog zo kapot was van het nachtbraken dat ze tot anderhalf heeft gedaan. Nu slaapt ze al tijden max 1,5u en maakt weer goede nachten. O ja, en krijgt ze geen kiezen oid?
Inkorten is wel een idee... ik vind het altijd moeilijk om haar wakker te maken. Maar 't is het proberen waard! Opheffen kan ze nog niet aan. Ze slaapt nu nog meestal 2 tot 2 1/2 uur. Heel soms 3 uur als ze moe is. Gelukkig heeft ze gisteren wel maar 1x op de dag geslapen en geen 2x zoals de afgelopen dagen. Kiezen: daar zou ik eens naar moeten kijken... Bedankt voor de tips!
Ja, dat was hier dus ook zo, vond het altijd zo heerlijk als ze zo diep lag te slapen Maar ze vaart er wel bij, bij korter slapen. Is ook minder "van de wereld" bij het wakker worden, EN we hebben meer uren in de dag zitten Nou, wie weet heb je er wat aan Succes maar weer!
Ik moet zeggen: ik ben heel graag bij haar, maar ik vind die middagslaap ook een lekker rustpunt. Maar 1 1/2 uur is ook nog wel een tijd waarin je iets voor jezelf kunt doen.
Ja, het went En als je nachten er beter van worden, wordt het allemaal nog een stuk fijner, leuker, heerlijker!! <3
Hier werkte het het beste om haar maximaal 2 uur te laten slapen. Na een week-2 weken wakker maken, slaapt ze zelf 1,5-2u.
Dank voor je reactie! Straks ga ik haar voor het eerst wakker maken. Vannacht is ze 2x wakker geweest en toen om 6.00 uur was ze helemaal wakker. Wel zijn we er steeds korter mee bezig, dat is ook wat waard. Vanmorgen zei ze 'drinken mama'. Ik had uitgeslapen tot 8 uur en was net op. Ze mocht van mij drinken, maar toen volgde dezelfde reactie als Maartje hier beschreef: ze ging heel even drinken, stopte, lachte en hoefde niet meer. Op zich jammer, want ik heb inmiddels wel volle borsten! (wat gebeurt er eigenlijk met de laatste voeding die nooit opgedronken wordt? Die blijft toch niet in je borsten zitten?)
Ik vroeg me dat ook af Maar mijn borsten zijn even wat voller en gevoeliger, met harde plekken geweest. Niet echte harde plekken zoals bij een dreigende ontsteking, maar gewoon irritant harde plekken. Maar ineens is dat weg. Mijn borsten voelen nu weer zacht aan. Echt melk maak ik nu niet meer echt aan denk ik. Ik heb gisteren er nog ff in geknepen onder de douche en er kwam slechts een miniscuul drupje uit Ik denk dat je lichaam het weer opneemt en afvoert ofzo...