flesvoeding met spa blauw?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sim, 7 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

wie van jullie maakt de fles aan met spa blauw? ik had gehoord dat dit beter was, maar omdat ik het water eerst moet koken (geef nog geen fv, maar ben dit wel van plan binnenkort, om het te combineren met bv) vraag ik me af of ik de spa dan moet koken..

groetjes sim

2. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik heb toen bij smaakpolitie gezien dat kraanwater hetzelfde is ... de ene helft ging in flesje en de andere helft komt bij je uit de kraan..ik zou het dus gewoon koken scheelt een hoop geld en is gewoon even goed.

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik kook het water nooit dat hoefde niet van het cb kraamverzorgster en ha ze is er nog nooit ziek van geweest

en idd spa blauw is hetzelfde water als uit de kraan

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hier hoefde het ook niet van de KV, maar ik merk zelfs nu dat Iman krampjes heeft als ik de fles met kraanwater maak ipv bar le duc....

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik gebruik ook Bar le duc, omdat Tymen zo'n last had van krampjes. Bovendien hebben wij hier zeer hard water en dat vind ik niet zo lekker voor mijn vent!

6. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik gebruik ook bar le duc.

7. sim

sim Niet meer actief

hoe lang mag zo'n pak of fles open zijn, is daar een houdbaarheid aan verbonden? en kan je dat water ook koken?

8. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    je kan het koken maar waarom zou je het doen? ik doe 1,5 dag met zo'n 2ltr pak.

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik gebruik gewoon ongekookt kraanwater. Geen enkel probleem! Staat ook zo op de pakken flesvoeding van Friso bijvoorbeeld..

Waarom water kopen terwijl hetzelfde bij je uit de kraan komt ;)

10. sim

sim Niet meer actief

tja, ik heb die comfort en daar staat op dat ik het eerst moet koken omdat dat johannesbroodpitmeel dat er in zit anders niet oplost...

11. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @ slim ik heb ook de comfort gebruikt en deed het water in het flesje en deed hem gewoon in de magnetron opwarmen iets warmer dan normaal kan je hem maken en dan de voeding erbij goed schudden en dan eventueel nog een beetj ekoud water erbij. heb het nooit gekookt en nergens geen last van.

12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja, idd deed ik ook zo bij de oudste..Die had ook comfort. Kraanwater opwarmen in magnetron tot 75 graden..

13. sim

sim Niet meer actief

oke, hoe lang dan op de hoogste stand?

14. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Hallo,

Een paar dingen.
    1. Bar le duc schijnt zelfde water te zijn als kraanwater in Utrecht.
    2. Als je hetzelfde water in een fles giet of uit de kraan laat komen zijn er andere handelingen voor nodig, waardoor de een minder kans op onzuiverheden erin kan komen als bij de ander. Denk aan de leidingen of aan de machines die de flessen vullen.

3. Zelf heb ik altijd mijn water gekookt en daarna proberen af te koelen, maar wanneer ik op vakantie of op visite ging deed ik flesjes water meenemen om gekookt water die ik in thermosfles had meegenomen op temperatuur te brengen (ik deed dus de meegenomen fles niet koken vooraf).

Ik moet wel zeggen dat mijn mannetje best gevoelig was daarom heel lang gekookt water heb gegeven. Maar als blijkt dat mijn toekomstige minder gevoelig is zal ik veel sneller water niet meer koken.

15. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik maak de comfort altijd als volgt klaar.

Eerst de helft van het benodigde water in de magnetron aan de kook brengen, dan over de voeding gieten en omroeren. Dan de andere helft koud water erbij en dan weer even omroeren, en klaar is je fles en ook gelijk op drinktemperatuur. Deze methode werd op het pak genoemd als snelle bereidingswijze.

Deel Deze Pagina