af en toe de fles kan dat?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door NathalieH, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Onze Emma is op dit moment 2,5 week oud en ik geef haar borstvoeding. Ze komt nog steeds bijna iedere keer om de 3 uur.
    Nu is dat net iets te kort tijd om even naar mijn paarden 's avonds te kunnen gaan. Daarom zou ik het handig vinden als mijn vriend 's avonds een keer een flesje zou kunnen geven. Het liefst wil ik nog niet volledig gaan afbouwen. Maar weet niet of het verstandig is om af en toe een fles te geven of dat het dan toch maar beter is om af te gaan bouwen.
    Half januari wil ik vanwege mijn werk wel volledig op flesvoeding overgaan, dus misschien toch al beter om te gaan beginnen met afbouwen?

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Tja, of je wel of niet al moet afbouwen dat is een keuze die je vooral zelf moet maken. Dat kan ik niet voor je doen.

Als je af en toe een flesje geeft dan zal op die momenten de voeding langzaam aan afbouwen. Als dat je doel is dan is er niets op tegen om een flesje te geven. Houdt er wel rekening mee dat je lichaam niet ineens weet dat die voeding niet meer nodig is. Je lichaam zal op dat moment een voeding "klaar" hebben. Sla je die over dan zal je rekening moeten houden met stuwing. Wees daar alert op want teveel stuwing kan uitlopen tot een verstopt melkkanaaltje of evt. een borstontsteking.

Succes met je keuzes

Ilse

Deel Deze Pagina