hey meiden aangezien het nu zo warm is wil ik dice meer drinken aanbieden maar hij snapt alleen 'n fles nog maar die speen is alleen voor de pap als ik hem daarin drinken geef loopt het er zo uit en verslikt zich als ik hem uit een glas of beker drinken wil geven doet hij alleen z'n mond open en laat het er weer uitlopen hij slikt niet net als met een rietje doet z'n mond open en niet dicht dus snapt het rietje ook nog niet ik weet het niet meer hoor ik wil eigenlijk geen nieuwe fles erbij kopen hij is al 1 hebben jullie tips?
een lekker waterijsje op zijn tijd haha.. Ik zou dan gewoon af en toe proberen met het rietje/tuitbeker en zolang hij dit nog niet snapt, lekker nog een fles geven dan.
waterijsje krijgt hij ook wel maar heb laatst wel zo'n kleine fles gehaald maar die wil hij juist weer niet want hij wil uit een beker drinkenen wordt dan boos dat het niet wil lukken en hij alles over zich heen krijgt
Rietje lijkt me sowieso lastig op zo'n leeftijd, ik wist niet dat ze dat al konden joh. Dacht dat de rietjes veel later kwamen. Drinkt hij wel uit een tuitbeker?
rietjes is HET advies van het cb vanaf 1 jaar... Geen flesjes meer maar liever uit een gewone beker of met een rietje. Fae drinkt ook niet zo geweldig. Daarvoor heb ik dus 1 week geleden nog 2 kleine sapflesjes gekocht en die drinkt ze meermalen per dag achter elkaar leeg. Zeker met dit warme weer vind ik het belangrijker DAT ze drinkt, dan HOE ze drinkt. Kun je niet iets van fruit pureren, met wat water, maar dat het toch wat dikker blijft en dit dan aanbieden? Dat drinkt wat gemakkelijker uit een beker (net als yoghurt) . Een andere flessenspeen is geen optie? Of het fruit- drinken door z'n papflessen-speen ?
Oh wat lastig...Sterre drinkt gelukkig al met een rietje, en met hulp uit een bekertje. Maar daar heb jij natuurlijk niets aan Lijkt me dat je moet proberen vol te houden, en hem zelf laten proberen met een bodempje water in een bekertje lekker buiten met dit weer, maar dat doe je vast al!
Ik deed bij mn meiden met een pakje drinken, het rietje in hun mond en dan voorzichtig in het pakje knijpen zodat er wat drinken in hun mond kwam en dan gingen ze vanzelf zuigen aan het rietje om er meer uit te krijgen. Luna is nu 11 maanden en drinkt al een tijdje ook uit een rietje. Ik zou wel een slab omdoen mocht je het gaan proberen, succes!
Die kleine van mij wilde alleen melk uit de fles, iets anders niet, een tuitbeker ging niet en uit een gewone beker was ook zo'n geklieder. Toen ze 6 maanden was ben ik met pakjes appelsap begonnen, zo kon ik een beetje in het pakje knijpen en leerde ze op die manier hoe ze met een rietje kon drinken. In het begin is het wel wat geklieder, van alles wat er naast loopt, maar na een paar dagen ging het echt veel beter. Je hebt ook pakjes van roosvicee 50/50 en daar zitten ook geen suikers in. Nu drinkt ze met een rietje en af en toe uit een bekertje (9 mnd)
Ik dacht dat in die pakjes van roosvicee wel suiker zit, (die laat ik namelijk altijd staan als ik voor m'n stiefkids die geen suiker mogen, pakjes drinken haal). Albert Heijn heeft een hele serie vruchtensapjes in pakjes, waar dus geen suiker inzit. Ik lees verder even mee: ben druk pogingen aan het doen om Thirza te leren drinken uit een bekertje/rietbekertje of tuitbeker, maar ze snapt ze geen van allen. Met een pakje en dan knijpen werkt ook niet: de helft loopt er langs en verder slikt ze wel door wat in haar mond blijft hangen (en vindt het ook echt wel lekker, zo te zien), maar zelf zuigen snapt ze dus niet. Met de tuitbeker snapt ze wat ze met haar mond moet doen, maar houdt ze de beker niet op de kop (en helpen vindt ze niet fijn) en met een oefenbekertje gaat er erg weinig in nog Is ze ook snel zat... Dus ook hier tips welkom, (Even ter info: we zijn er al zo vroeg mee bezig omdat Thirza een hardgrondige flesweigeraar is en het voor de papadagen wel zo handig is als ze uit wat anders wil gaan drinken).
Ja, in de normale pakjes van roosvicee wel, maar niet die met 50% puur fruit en 50% puur water... Je moet maar eens kijken, Hannah is dol op de smaak rood fruit
Mijn zoontje kan/wil niet uit een papfles drinken. Hij kon het ooit wel toen ik kolfde maar hij wil het niet meer ofzo. Hij drinkt inmiddels uit een tuitbeker en kan ook met een rietje. Ik geef heel af en toe wat drinken gewoon om te laten oefenen maar hij drinkt inmiddels heel goed met beide. Gewoon oefenen dus!
Onze dochter drinkt sinds 3 weken uit een rietje. Wij hebben het rietje eerst heel kort geknipt zodat ze amper wat hoefte te doen. Elke dag lieten we het rietje wat langer nu drikt ze uit een full-size rietje en morst een stuk minder.
Je hebt ook de fruitsmoothies van friso voor babies vanaf 6 mnd. Die heb ik gebruikt om te oefenen met rietje.
pakje met een rietje kun je gaan proberen. dit is vele malen beter dan een speen van een fles. een ijsje op zijn tijd ook heerlijk. mijn dochter dronk met 6 maanden uit een rietje en heb het haar als volgt geleert. je zuigt er zelf even aan tot het rietje zich vult. zet je vinger er op en stopt het andere knt van het rietje in het mondje. vinger los en het loopt er zo in. mijn dochter vond dit zo leuk dat ze er vanzelf aan begon te zuigen en sindsdien wist ze hoe het moest verder veel laten oefenen in bad bijvoorbeeld of met dit lekkere weer gewoon buiten met wat water (ivm wespen) en laat lekker knoeien. van knoeien leren ze en tja ook wel lekker om met water te spelen toch.
zie wel goeie ideeen maar heb ik allemaal al geprobeerd en meneer weigert het gewoon lovewinny dat ga ik eens proberen vandaag met dat rietje anneke ja dat klopt met die fruitsmooties kan ik het ook wel proberen dank je
oefenen, oefenen, oefenen! Dat is het enige wat je kunt doen en de fles achterwege laten. Wij zijn begonnen met oefenen met 5 maanden en mijn zoontje kan uit alles drinken: gewone beker, tuitbeker en een rietjesbeker. Lekker makkelijk maar het is echt een kwestie van oefenen!
Hoi , mijn zoontje drinkt ook nog niet zo goed uit iets anders dan een fles, maar met dit warme weer geef ik hem gewoon een extra bakje yoghurt met lepeltje tussendoor. Krijgt hij toch extra vocht. Groetjes, Josie
jaaaa gaf hem vanmiddag in de stad z'n tuitbeker en hij begon eerst wat te kauwen wat ie altijd deed en ineens begon hij te zuigen had er een beetje fristi erin gedaan
Wij hebben nu een rietjesbeker van Nubby. Wij zaten met precies het zelfde probleem. Nergens uit kunnen drinken alleen uit de fles. De rietjesbeker van nubby heeft een dik rietje van siliconen (lijkt en voelt als een speen) met een ventiel erin zodat ze echt moeten zuigen om er iets uit te krijgen. Tevens is de beker anti-lek. Dus wel ideaal. Nûby Flip It Beker 240 ml Assortie | Voeding | Baby-Dump Aaliyah kan hierdoor de beker steeds zelf pakken om wat te drinken. Met de fles ging dit niet want die drupte allees over de vloer. Succes ermee.
Wij kregen hier van de logopedie waar we toch al met zoontje heenmoesten, de beker in het pogramma toen hij 8 maanden werd. Hij vindt het nog heel erg moeilijk, snapt het gewoon nog niet. Maar haar tips waren in elk geval: -difrax oefenbeker -iets dikkere vloeistof in de beker (verdund fruit, yoghurt oid) -beker zachtjes op onderlip laten rusten -vloeistof tegen de lip laten komen Als het goed is gaat het mondje dan open en kun je zachtjes gieten.. -houdt beker bij de mond, dus niet elke keer loshalen, maar door laten drinken, 3 kleine slokjes per keer proberen bijv. -eventueel met een hand mondje dichter proberen te houden, in geval van 'happen' op de beker Gewoon blijven proberen, ze snappen het op een gegeven moment wel. Als het echt met tegenzin gaat kun je de beker wel weer een weekje wegzetten en dan weer eens proberen. Mocht je nou denken dat het echttttt niet lukt, kun je ook eens contact opnemen met logopedist..