kindje draait zich op zijn zij help!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sitara, Aug 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Ik vind dat zwaantje helemaal niet zo doet als jij doet overkomen.
    Vond jouw opmerking daarvoor ook een beetje raar.

Dus reageer gewoon op TS en ga daarna niet in discussie met anderen. Is voor de TS helemaaaal niet leuk en enkel verwarrend!

TS: Wij deden haar altijd op haar zij met een kruikenzak (gevuld met 2 hydrofiel luiers opgerold) in haar rug en de armpjes naar voren.
    Als je het fijn vind kan je heel goed iets tegen haar buikje leggen, opgerolde hydrofiel luier ofzo.
    En inderdaad goed strak instoppen dan is de kans zowiezo al kleiner.

Hier ligt mijn meisje nu op haar buik zonder hulpmiddelen.
    En nee, ik ben niet bang voor wiegendood, want ze is sterk genoeg met haar nekje. Ze draaid haar hoofd alle kanten op en kruipt zelfs door het hele bedje.
    Door reflux is de buikslaap houding de enige waarmee ze doorslaapt, dus veel fijner voor haar.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Wishgirl: buikslapen is geen oorzaak van wiegendod, maar verhoogt enkel die kans als er een aantal andere factoren in het spel zijn, die Zwaantje ook noemt.

Verder is op de rug leggen echt niet zo algemeen geadviseerd als jij zegt. Bij een voorkeurshouding is op de zij slapen veel beter... hier nooit last gehad van een omrollend kindje. Daarmee niet gezegd dat kindjes die op hun zij geklegd worden niet om kunnen rollen, maar dat merk je vanzelf aan je kindje! Thirza lag hardstikke vast op haar zij, als ze al van haar zij rolde, rolde ze terug, haha, ondanks hydrofielluier achter haar rug! :)

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

#23 Gezond, Aug 8, 2009
    Last edited by a moderator: Aug 8, 2009
    Hoe het ook zij... het maakt mij echt niet uit... Ik hoop dat TS een antwoord heeft gekregen of krijgt op haar vraag. En nogmaals... wat ik hier zeg zit ik hier echt niet uit mijn duim te zuigen.
    Dat idee krijg ik hier van een aantal mensen een beetje.. Wishgirl heeft een heeeeeeele dikke duim en daar zuigt ze vanalles uit...

En dan wordt mij het advies gegeven niet op meningen in te gaan en geen discussie aan te gaan maar degene die dat zegt doet het zelf ook en anderen ook.

Het is volgens mij nog nooit gelukt in een topic hier om het gewoon on topic te laten. Er ontstaan altijd discussies.. en waarom??? Omdat de mensen hier allemaal gelijk willen hebben, ontzettend snel op de teentjes getrapt zijn en niet beseffen dat alles hier geschreven is en er geen gevoel bij zit... Je ziet niet hoe iemands houding is. Tekst wordt wel vaker verkeerd geïnterpreteerd. Vaak wordt het helemaal niet lelijk bedoeld maar wordt het wel zo gelezen.
    En meteen wordt de aanval ingezet.

Het is noooit mijn bedoeling een discussie te ontketenen, maar als mij iets door professionals verteld is, net als bij anderen... mag ik het toch ook delen?
    En als ik denk dat iets gevaarlijk is wat geadviseerd wordt omdat het mij door deskundigen is verteld... mag ik dat toch ook delen?

En nu wil ik er niets meer over zeggen... Hier is dit topic niet voor bedoeld!
    Als iemand nog iets kwijt wilt sta ik daar voor open.. altijd... maar dan wel via privéberichtjes!
    En ik hoop dat we het kunnen opbrengen iedereen in haar/zijn waarde te laten... zodat mensen zich niet aangevallen voelen...
    Ik voel me nu in ieder geval wel zo... en ik heb het noooooit zo bedoeld... het waren mijn beste bedoelingen...

In ieder geval: mijn excuses... ook naar TS toe...

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

we gebruiken hem sinds onze kleine thuis gekomen is van het ziekenhuis waar hij 24 uur per dag aan de monitor lag. voor ons was het raar om ineens zonder die draden erop te vertrouwen dat het oke met het ging. Een vriendin had dat matje en die mogen we lenen. hij kan zich wel op zijn buik draaien, want het matje heeft geen invloed op hoe de baby ligt. Maar het is een fijn idee dat je gewaarschuwd wordt met een luid alarm wanneer de kleine 10 sec geen adem meer heeft gehaald.
    ten eerste schrikt het kind, wat ervoor kan zorgen dat hij toch weer begint adem te halen, en ten tweede kun je op deze manier je kindje redden wanneer hij stopt met ademen doordat hij op zijn buik ligt, waar TS bang voor is.
    Het matje heeft ons vertrouwen gegeven. het matje wordt door sommige artsen afgeraden omdat mensen er ook juist onzeker van kunnen worden wanneer hij afgaat, terwijl de baby heel diep sliep. Dat is bij ons 2 keer gebeurd in 4 maanden tijd. we konden aan onze eigen kinderarts vragen of er iets mis was met hem, maar er was niets mis. ze adviseerde ons om door te gaan met het gebruik (omdat het onszelf zekerheid geeft), maar er rekening mee te houden dat hij soms af kon gaan als de baby te diep in slaap was.
    groetjes

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ons kleintje
    Aaaah oke... ik snap em... Dat is idd een fijn idee dan ja! Kan me ook heeeel goed voorstellen dat het toch een leeg onzeker gevoel geeft idd als je kindje niet meer in de gaten gehouden wordt met apparatuur...

6. Kien

Kien Actief lid

Jul 7, 2008
    284
    0
    0
    onderwijsassistente
    Overijssel
    BabyPlanet - Webwinkel

Dit kussentje (de allerlaatste op de site) hebben wij gebruikt. In het ziekenhuis werd ons meisje ook vaak op de zij gelegd met luiers, maar dit vond ik zelf steviger.

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Thijs moest op zijn zij slapen ivm voorkeurshouding. Ik heb eerst lakens opgerold en voor zijn buikje gelegd. Maar na 2 weken rolde hij er ineens overheen. Ik schrok me rot, want hij lag op zijn buik (en hij is ingebakerd, dus handen niet vrij). Thijs is een sterk mannetje. De fysio vertelde dat als ze erg sterk zijn, dit vaker kan gebeuren. Ik heb nu een zijligkussen en hierin blijft hij gewoon liggen.

8. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

Feb 11, 2009
    6,050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Wij hadden de easy sleeper en ging perfect! Netjes om en om op zijn zij.

Share This Page