Onze uk wordt groot. Ze eet overdag steeds meer (brood, avondeten komt nu ook, pap, fruit, yoghurt) en drinkt minder bv overdag (savonds en snachts neemt ze het er nog van, totaal 3x, maar 1 borst per voeding, altijd gedaan). sOchtends als ze wakker wordt drinkt ze vaak 3 slokken voor de lol, en dan ergens midden op de dag, en met geluk einde van de middag. Dus 2 goede voedingen zeg in 12 uur overdag (weer 1 borst per keer). (ter info: ze dronk echt altijd heel vaak, zeker wel elke 3 uur, dus 5 voedingen is voor ons heel weinig). Daar krijg ik behoorlijke stuwing van overdag! Ik leg haar soms wel eens aan omdat ik ervanaf wil maar dan wil ze niet eens drinken. Ze duwt mn borst weg. Prima natuurlijk dat ze zelf aangeeft dat ze niet zo nodig bv hoeft. Maar wat moet ik met pijnlijke stuwing? Vandaag heb ik links 40ml afgekolfd en toen voelde het weer redelijk ok. Rechts 10ml, daar had ik minder last van. Hoe kan het beste omgaan met pijnlijke bobbels? Afkolven tot het ergste weg is? Proberen minimaal te kolven, zodat mn productie uiteindelijk wel langzaam omlaag gaat? Ik ben bang dat de stuwing en bobbels een borstonsteking kunnen veroorzaken. Is dat zo?
Je zou de druk er wel af kunnen kolven, maar kolven geeft ook het seintje om weer meer aan te maken. Masseer onder de douche de bobbels weg. Lukt niet altijd geeft ik toe.
inderdaad onder de douche wegmasseren, werkte hier super. En op de momenten dat er wel gedronken wordt, even de eerste 'golven' na de tsr weg laten lopen. Dat zorgt niet voor extra stimulatie (en dus extra melk), maar verlicht wel weer wat. En verder geduld... het past zich wel weer aan... (let op: bij mij werd het toen ineens heel weinig, ben toen uiteindelijk op KV overgegaan omdat het niet meer ging...)