Medela kolfslangen verknoeid

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door LadyInRed, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Ik heb dus een Medela Pump in Style Advanced. Ben ik erg blij mee.
    Maar ik heb zojuist de slangen ervan om zeep geholpen.

Hoe maken jullie deze schoon? Als ik de instructies goed lees, dan mogen ze bovenin de vaatwasser en mag je ze steriliseren, net als de overige onderdelen van de kolf. Toch?

De slang had een rode gloed gekregen nadat hij in de vaatwasser geweest was. Daar schrok ik al van, maar toen ik 'm in de sterilisator gedaan had kon ik wel janken.
    Blijkbaar heeft de slang tegen een flesje aangelegen of zo en hij is halverwege gesmolten. Stuk dus en ik heb geen vervanging.

Wat heb ik fout gedaan? Heb ik de instructies verkeerd begrepen? Hoe maken jullie de slang schoon? En waar koop ik zo snel een nieuwe?

Ik heb nu in ieder geval zin om even heel hard te vloeken. Grrrr.

2. Finn

Finn Actief lid

10 jan 2009
    202
    0
    0
    gelderland
    Das balen. Ik had hier eerder van gehoord, dus durfde het niet te steriliseren omdat ik het geleend heb. ik zag net op internet dat zo'n slag 3,30-4,95 kost. je kunt ook een babyzaak bellen.
    Ik heb het nog erger gedaan.....de sterilisator in de combi magnetron latn staan om af te koelen en de volgende dag de over aangezet......er was niets meer van over, dus het kan nog erger!

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Je kan die slangetjes in de thuiszorgwinkel halen, daar hebben ze allemaal losse medela kolfonderdelen. Ik kookte de slangen 1 keer in de 2 weken uit (gaat geen melk doorheen). Om het water er goed uit te krijgen slingerde ik dan heel hard de slangen rond. Wel buiten doen, anders in de kamer nat. ;). En dan even aansluiten aan de kolf en 10 minuten 'droog' laten pompen.

4. echie

echie Lid

9 sep 2008
    91
    0
    0
    hoi

ik had dus naar medela gemaild om te vragen hoe je evt de slangen schoon konn maken ze zeiden niet in de vaatwasser of sterilisator maar als het nodihg is je kolf aan laten zonder flesjes en evt op verwarming leggen.

je kan de onderdelen kopen bij de thuiszorgwinkel die hebben het op voorraad of via internet (alleen dan moet je ff wachten)

zelf heb ik ook een combi magnetron foutje begaan (dus nieuwe conector en borstschild aan moeten schaffen , en toen zei de thuiszorgwinkel dus dat ze alles op vooorraad hebben alleen hier niet in de winkel dus je moet er naar vragen

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Nou in het boekje van de PISA lees ik dat als er melk in de slangetjes komen dat je ze dan moet reinigen "volgens de instructies = Voor het eerste gebruik en eens per dag" en daar schrijven ze over soppen en uitkoken in een pan. Lijkt mij raar dat in de magnetron dan niet kan ? Vaatwasser wil het e.e.a. wel eens verkleuren idd.

Ik maak trouwens nooit mijn slangen schoon :oops:

Er staat trouwens ook in het boekje : "De frequenties van mobiele telefoons en radio's kunnen een negatieve invloed hebben op de Pump In Style Advanced "
    Iemand enig idee wat dat inhoud ?

6. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik heb een keer zo een zelfde stituatie gehad en heb toen bij een babywinkel een nieuw slangetje besteld. Dit duurde ruim een week dus ik baalde enorm! Later kwam ik erachter dat ze bij de thuiszorgwinkel alle losse onderdelen op voorraad hebben dus ik adviseer je om daarheen te gaan!

Succes

7. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Ik heb ze inmiddels bij de thuiszorgwinkel gehaald en ben weer vrolijk aan het kolven. Ik heb nu ook de eerste voorraad in de vriezer staan. :whistle:
    Ze wilden me trouwens eerst slangen meegeven voor de Symphony. Gelukkig zag ik dat ze er erg anders uitzagen, anders had ik de verkeerde gehad.

8. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    ze komen helemaal niet in contact met de melk! Ik laat ze dus alleen even 'droogpompen' door het motortje nog even aan te zetten, maak de slangen verder helemaal niet schoon! Dat hoeft alleen als er per ongeluk melk in komt, maar hoe dat zou moeten gebeuren?!

Deel Deze Pagina