kindje drinkt raar de laatste tijd

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door silly88, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Succes! Ik hoop dat het werkt voor jullie.

2. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    met de vorige voeding in ieder geval niet. mag eht echt maar 1x per dag?

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hai,

Dat drinkgedrag is normaal. Door het drinken komt nl de spijsvertering op gang en dat kan krampen geven een tijdje na jet beginnen met drinken. Mijn dochter heeft het ook. Wel zielig maar heel weinig aan te doen behalve buikje en rug aaien, soms even loshalen en stevig vasthouden, kijken wat hij fijn vindt.

O ja, het is ook niet elke voeding hetzelfde, raar maar waar.

4. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    nou hier even een update.. ik ga nu naar de apotheek, nu baal ik zo erg dat ik niet gekolfd heb, om voeding te halen. het is gewoon op. mn kindje blijft maar huilen, en op zn vuistjes zuigen. en is nu nog wakker. het is zo zielig. er komt gewoon niks meer uit. vind het zo erg. van teveel bv, naar niks meer :( snap niet waarom nou alles moet tegen zitten

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hai meid, wat een rotgevoel is dat! Ben je zelf ziek geweest? Ik had precies hetzelfde een week of twee terug. Ging mijn moeder voor me naar apotheek...
    Heb uiteindelijk toch geen kv gegeven, dat kan erg verstorend zijn voor de darmflora, zonde als je verder bv geeft. En een vriendin heeft me erg gesterkt dat ik de bv moest vertrouwen en dat bleek ook zo! Tussen dochters wanhopige pogingen door kon ik zelf nog wat kolven dus vertrouwde ik meer dat ik toch genoeg melk had.

Waarom denk je dat je geen melk hebt? Het hoeft niet waar te zijn!

Sterkte hoor, weet hoe rot dat kan voelen, heb goed met mijn dochter meegehuild toen :(

6. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ja ik nu ook al steeds :( vind het zo zielig
    ook met kolven komt er niks, nou ja bijna niks. maar liefst een druppel of 2
    nu net weer geprobeert met hem, maar hij gaat er alleen maar nog meer van huilen omdat er niks uitkomt
    ben niet ziek geweest ofzo maar er is nogal veel gebeurt met betrekking tot hem wat bij mij zorgt voor stress

7. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    nou heb het net gegeven. hij heeft 20 cc gedronken. ook hierbij doet ie het! de KA zei nog geen week geleden toen ik ook al vroeg van joh hij huilt steeds met drinken.. maar volgens haar was de spruw weg. hij krijgt nu zelfs nog medicijnen van me voor spurw omdat ie maar bleef huilen! sorry hoor maar dan klinkt dit bij mij toch echt als spruw
    ik ga morgen gelijk de KA bellen!

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Nou zo hongerig was hij dan niet! Zou ik denken, gelukkig toch?

Ik heb toen een rustige dag genomen, en heel veel gegeten en gedronken. Ook borstvoedingsthee van de natuurwinkel, met opwekkende kruiden. Ga je ook wat slapen zo?? Jouw rust is ook belagrijk voor je bv. Straks gewoon weer aanleggen hoor, alleen maar goed voor je productie.

Zie mijn vorige post over kramp tijdens de (borst-) voeding, das echt niet gek, wel zielig. Kun je ook wel op internet vinden.

Snap van je stress hoor, heb je topic gelezen.

9. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    nou heb net de assistent gebeld van de KA, die vond eht ook raar dus de KA neemt dalijk even contact met me op.
    hij snapte het niet gister, hij heeft nog nooit een fles gehad. hij zat een beetje moeilijk te doen maar toe hij eenmaal door had dt daar eten uit kwam moest ie lachen en ging drinken. maar weer huilen. en nog steeds hongerig doen, ik weer geven, 2 slokken weerr huilen

vannacht heeft me even goed gedaan. voordat ik ging slapen gister door dit ook nog is stond ik helemaal stijf van de stress. voel me nu weer iets beter gelukkig :)

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Nou het is niet niks allemaal. Wat kun je onzeker worden van het moederschap he, zeker als je je zorgen maakt om je kleintje!

Maar kop op hoor, je zorgt hartstikke goed voor hem, nu ook nog voor jezelf, en meer kun je niet doen hoor.

11. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    verhaal uitgelegt aan mischa's kinderarts aan de telefoon, die snapt er ook niks van. ik moet om 13.00 even langskomen. aan zn spruw kan het absoluut niet liggen volgens haar. ik moet hem daar een fles gaan geven en dan gaan ze kijken wat er mis is

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wat rot zeg. Maar twijfel niet aan je melk! Die stopt er niet zomaar ineens mee. Dat je niets kolft dat hoeft niets te zeggen, ik kolf ook heel slecht terwijl ik de eerste weken fulltime gekolf theb.
    Het komt goed, weet ik zeker! Hier was er ook geen verklaring voor het gedrag. Wat doet hij als je aan de zijkant van je borst knijpt/duwt? (compressie) Of als je wisselvoed?
    Ik zou ook absoluut niet uitsluiten dat het geen krampjes zijn zoals ik op de vorige pagina las, klinkt namelijk best logisch.
    En anders hoop ik dat de kinderarts een oplossing weet meis.

Hier was er echt niets te vinden en ging het vanzelf weer over. Het was hier echt een fase.

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Klinkt als verborgen reflux.

Probeer niet te denken dat je zomaar opeens geen voeding meer hebt hoor, dat kan nl. niet!

Blijf gewoon aanleggen en probeer niet te vaak te kolven, maar dan wel met die Syntocinon.
    'Gelukkig' dronk hij ook niet veel kv, er is dus wsl iets anders aan de hand dan dat jij niet voldoende voeding/tsr hebt.

Sterkte meid!

14. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    nou ben donderdag om 13.00 naar het ZH gegaan, en vrijag om 16.30 was ik een keer thuis. moest blijven voor observatie
    maar goe hun weten het dus ook niet. hij heeft die woensdag ook een regeldag gehad (hij dronk veel vaker) waardoor ik weer meer melk heb.
    hun denken dat het misschien zo is dat hij in een keer teveel melk binnen krijgt en na een minuut of 10 dan last krijgt van zijn buik & reflux. en om die reden dat ie dan weer verder wil drinken. maar ook hun kunnen niet plaatsen waaom hij dan wel aan de andere kant weer 10 min netjes drinkt zonder te huilen.

maar je zal altijd zien, hij deed het veel minder erg daar. en het was zo druk.. met de laaste voeding rond 22.00 drukte ik op het knopje dat ie het weer deed om het te laten zien, en tegen de tijd dat ze een keer kwamen was ie al in slaap gevallen

maar goed voor hun is het ook niet duidelijk. paar min. eerst kolven en dan voeding geven is het plan, maar ook nu doet hij het nog steeds. maar ben wel gelukkig beetje onstresst in het ziekenhuis.

15. fafje

fafje Niet meer actief

jeetje Silly, ja dat zal je altijd net zien...kindje is dan in een andere omgeving en reageert da anders ofzo...maargoed ze nemen je wel serieus...
    Ik hoop dat het plan helpt...door reflux had mirza het ook een tijdje zo..maarja zoals ik al vaker heb gezegd...nadat de medicijenn zo aansloegen wa shet voorbij...ik hoop dat het snel over is!! succes ne sterkte!

16. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ben blij dat ze me serieus nemen maar baal ervan dat niemand snapt wat er aan de hand is. hij krijgt gewoon netjes zn medicijnen 2x per dag. heb van de week sowieso een belafspraak met de KA dus ga het nog maar een keer vragen. vind het moeilijk om zo bv te blijven geven op zo'n manier

nou tis weer helemaal feest vandaag hoor. bij elke voeding weer een huilend kind. ik weet het echt niet meer. volgende voeding geef ik wel een flesje aan hem met gekolfde melk, misschien gaat het dan beter. zou niet weten waarom maar goed moet alles proberen want zo is het niet leuk, elke keer een gevecht die voeding. en het rare is dat de 2 nachtvoeding wel goed gaan. dan slaapt ie half geloof ik en drinkt maar 10 min. en dan is het zonder huilen

17. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik ga het straks gewoon filmen. dan doet ie het misschien minder in het ziekenhuis maar dan kan ik het wel laten zien aan de arts wat ie prcies doet.

18. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik heb vandaag toen ie ging huilen met drinken zn zantac gegeven, tja moet alles even proberen want kom er niet uit, en hij ging daarna verder drinken zonder te huilen. of het toeval was weet ik nog niet natuurlijk.
    ik heb in het ziekenhuis gevraagt vrijdag of zn zantac verhoogd moest worden aan de KA die dienst had(niet zn eigen KA dus) maar dat hoefte niet. hij is ondertussen al veel kilo's weer aangekomen dus zn dosis klopt misschien neit meer. het is bepaald toen hij geloof ik 7 kilo woog, en nu weegt ie al bijna 9!

19. fafje

fafje Niet meer actief

hoeveel krijgt ie per x silly?

20. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Silly, heel herkenbaar wat je schrijft over dat loslaten, happen, huilen en dat onrustige gedrag!
    Mijn zoontje is precies even oud, ook geboren op 1-10-10 en doet hetzelfde (jij had volgens mij ook gepost in 'mijn' topic) Thijs heeft vanavond en gisterenavond heel goed en rustig uit de fles gedronken, zo raar.....

Deel Deze Pagina