Oh, hij heeft al last van reflux? Zou het dan niet eens tijd zijn voor wat andere medicatie als daar zijn een nexium of losec? Die doen toch meer dan zantac; da's alleen een zuurremmer. Of motilium erbij; dat zorgt voor een snellere maaglediging. Niet gaan overstappen op kv hoor, dan zal hij nog meer aankomen dan dat hij al doet.
2x p.d 2 ml, dus 4ml per dag. gisteravond begon ie met de volgende voeding weer en toen hij aan het huilen was en niet meer wilde drinken heb ik hem 0,25 gegeven en het was over en hij dronk weer verder!! fafje, omdat jij zei dat je kindje dat ook deed heb ik in het ziekenhuis gevraagt of het niet daar aan lag en of misschien zn medicatie omhoog moest. nee dat is het niet was het antwoord. en aangezien ik gister te einde raad was dacht ik ik porbeer het gewoon als hij gaat huilen en kijk dan wat er gebeurt ik had eerder mn eigen gevoel moeten volgen. ben er echt pissig over. dit is al de zoveelste fout van dat ziekenhuis. in mn zwangerschap ook al van die stomme fouten! vind het echt achterlijk dat ik telkens via dit forum erachter moet komen wat er met mn kind is aangezien de artsen telkens maar onzin lopen te roepen
ik zag het al ja dat ze even oud zijn. net mijn verhaal wat ik las! het begon hier met 1x op een dag en nu elke voeding (op die van s'nachts na dan ?) 1 ding, volg je eigen gevoel. heb ik niet gedaan en naar de artsen geluisterd, die het ook niet wisten. ik zit nu van alles zelf uit te proberen om te kijken waar het aan ligt. stond zowat op het punt om te stoppen met bv door hoe het nu gaat. als ik nu als ie gaat huilen onder het drinken zn medicijn geef voor zn maagzuur houd ie op! maar volgens de artsen kon het daar niet aan liggen
dacht dat ze van bv zwaarder werden? nou dan moet ik zeker bv blijven geven. vrijdag belt de KA, even een hartig woordje mee spreken
"Kunstgevoede baby's lijden aan overgewicht Niet de borstgevoede baby's groeien te langzaam; hun met kunstvoeding gevoede leeftijdgenoten groeien te snel. Baby's die kunstvoeding krijgen, eten al in de wieg teveel. Hun ouders zouden zo'n zeven procent minder in hun flesjes moeten stoppen om de energie-opname in evenwicht te brengen met hun activiteit en groeibehoefte. Overgewicht op zo'n jonge leeftijd vormt een extra risico voor overwicht op latere leeftijd. De onderzoekers menen dat het overvoeren van baby's een deel van een verklaring vormt voor het feit dat de huidige generatie volwassenen de dikste aller tijden is. De groeicurves die nu algemeen in gebruik zijn, zijn namelijk gebaseerd op onderzoeken naar voornamelijk kunstgevoede kinderen in de zeventiger jaren." bron: borstvoeding.com Vraagje: heb jij de lengte en het gewicht al eens in de groeicurve van de WHO gezet? Zie bv.com, groeicurven.
ja silly ik dacht het ook al...jouw kindje heeft sowieso al ehct last van de relfux, in combi met de kma waarschijnlijk...en hij is ook zwaarder dan mirza...en die krijgt 3 ml per dag....ehct irritant heh dat ze je niet "serieus" nemen...ntuurlijk ben je geen dokter en mss is dat het niet..maar je hebt het zelf uitgeprobeerd en het werkt...tja....maar wat eerder werd gezegd...losec of nexium schijnt zwaarder of beter te werke...tich even vragen en motilium in combi....hier helpt dat echt zo goed...
ik heb al de groeicurve gezien bij de KA vandaan. mischa groeit buiten de groeicurve daarom word zn bloed onderzocht wat er aan de hand kan zijn. moet zeggen dat bij de groeicurve van de KA hij nog veel verder erbuiten zat vandaag zn kast ook al weer opgeruimd, de shirtjes van hem zijn vanaf nu al maat 68 (die van 62 worden alweer een beetje kort)
jaa heel frustrerend dit. vind het echt slecht. ik vroeg het nog aan die arts. ik snap het nu wel wat beter. het begon 1x per dag met de laatste voeding van de dag, nu is het overdag met elke voeding. maar goed als jij pijn heb in je keel/slokdarm enz. en het weer zuur krijgt vind je het ook niet fijn. snap echt niet dat die artsen zeiden dat het daar niet aan lag. zat op het randje van stoppen met bv.. vrijdag ga ik het gelijk vragen als ze belt. tis allemaal zo onnodig voor dat kleine ventje, die pijn en dat stomme heen en weer zeulen naar het ziekenhuis. maar goed.. als dit het is, en het is opgelost dalijk, ben ik weer hartstikke gelukkig
ja hoop echt dat dat het gewoon is...als ik over mn nek ga...krijg ik al pijn in mn keel/slokdarm vand at zuur...laat staan als je 6 of meer voedingen per dag hebt...en heel vaak moet spugen.. en omdat hij zo hard in snelle tijd groeit kan het echt wel hoor.. op 4100 gram kreeg hij medicatie...gng super goed...maar na dgn was hij 200(!!!!) gram aangekomen en kreeg gelijk weer last heel erg...medicatie gelijk omhoog...sindsdien gaat het super (nu over 6 kg)
nou wilde nog even zeggen dat het vandaag goed gaat. hij heeft helemaal nog niet gehuild met de voeding. ik deed hem vanmiddag met de voeding naar de andere kant en hij was zo blij, dat elke keer als ik naar hem keek hij zo erg moest lachen dat ie niet verder dronk hij was helemaal gelukkig en een lach zo breed van oor tot oor op zn gezicht
te vroeg gejuicht helaas. na dit bericht begon ie weer. na een paar uur gister ook zn luier helemaal niet vol. zn plas luiers zijn minder geworden. vandaag gebelt naar de KA en het verhaal uitgelegt. nou niks aan te doen is haar antwoord. ik kan alleen nutriton porberen en voor de rest heb je niks voor reflux volgens haar ?! zij zegt dat als hij drinkt zn darmen gaan werken en daar heeft ie last van. ze is er nog nooit bij geweest?! hij heeft al maanden kramp en ik ken het nu wel zo goed om te weten wanneer ie kramp heeft of maag zuur hij kokhalst veel meer, s'nachts in zn bed steeds aan het slikken, soms ruikt ie hartstikke zuur, maar goed er is niks aan te doen. hij kan maar een paar minuten normaal drinken maar dat is jammer geloof ik ? mn kind moet maar krijsen en huilen van de pijn. en hij krijgt volgens mij ook nog eens te weinig binnen want 6 goede plasluiers per dag heeft ie niet meer maar dat is ook niet erg volgens de KA ?? dit is toch raar :x
kan je niet aub naar een ander ziekenhuis??? je hebt sowieso al geen goede ervaring hier... ik vind het wel heel raar hoor....jouw kindje heeft ehct super veel pijn..ik heb niet het idee dat het nou een hele tijd al veel beter gaat....en denk dat de zantac echt helemaal niet genoeg is....balen zeg...
ja mn vriend wil niet meer hier naar het ziekenhuis. ze hebben ook al stomme fouten gemaakt in mn zwangerschap (20 weken ervan met bloedarmoede gelopen voor niks, bloed laten prikken en hun konden niks raars vinden, pas toen ze met 36 weken gingen kijken in de computer kwamen ze erachter dat ik al vanaf week 16 met b.a liep). ik zei dat ie minder plasluiers had en toen vroeg ze: is ie ook suf? nee nu nog niet, maar moeten we daar op gaan zitten wachten dan ?! ze belt me straks weer, en mn vriend wil haar even spreken dus ben benieuwd wat hij gaat zeggen. hij wil naar het sophia kinderziekenhuis nu voor een second opinion omdat ie vind dat het niet serieus genomen word hier
dat zou ik echt doen...second opinion is ook gewoon fijn voor je eigen gevoel...je verliest er niks mee
nou mn vriend gaat nu bellen dus ben benieuwd wat ze te zeggen heeft tegen hem. als het hem niet bevalt gaan we ergns anders heen
mn vriend heeft net gezegt dat r nu wat aan gedaan moet worden en niet misschien dit, misschien dat. zo niet gaan we naar een ander ziekenhuis die wel de tijd voor hem neemt. ik had andere medicijnen zien zoals losec & nexium dus had ie opgeschreven voor hem. dit allemaal gezegt (in het kort) kon het ineens wel. nu mogen we vanmiddag losec ophalen bij de apotheek en dat proberen.. dus als het op zo'n manier gaat kan het ineens wel..motilium niet. hij poept niet erg makkelijk en dat zou er nog erger van worden volgens haar en nu maar duimen dat dit wel werkt. zn plasluiers lopen terug en hij zit alleen maar op zn vuistjes te sabbelen de hele dag.
ohja?? mijn kinderarts zei dat de krampen e ontlasting moeite niet door motilium kon komen....sta telkens verbaasd hoe ze dat allemaal anders informeren....de 1 zegt dat de ander dat....
nou we zijn ondertussen alweer bijna anderhalve maand verder vanaf het moment dat dit begon. het is nu nog steeds zo.. de losec leek te werken voor ong. anderhalve week in de zin van heel onrustig drinken maar niet meer huilen. sinds afgelopen weekend is het weer een drama. 6x per dag uit het niets een krijsend, ontroostbaar kind die 3-6 min kan drinken. ben doorverwezen vanuit het CB naar een lactatiedeskundige en die zei ik denk dat ie echt pijn heeft. ik zie een kind wat wil drinken, maar niet kan. ze denkt toch door zn reflux. nu nutriton ook erbij, geen succes. alleen maar huilen als ik het geef en kokhalzen. toen hij ging spugen stikte hij half. en ook blijft ie huilen met de voeding. ik moet wachten tot ie zich helemaal moe gehuild heeft (hij is sowieso ontroostbaar) en dan zn voeding geven. half slapend werkt het beste ben een beetje op ondertussen.. maandag naar de KA en dan maar kijken of hun er wel iets aan kunnen maar dat zal ook wel weer niet iemand een idee ?