Kan het kwaad om met 3maanden en 2weken al met fruit hapjes te beginnen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door NookY, 14 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NookY

NookY Fanatiek lid

12 mei 2010
    2.263
    1
    36
    Dieren arts assistente bij dieren ambulance!
    hazerswoude dorp ( zuidholland)
    Goede dag ik heb een vraagje
    mijn dochter is nu 3 maanden en 2 weken en paar dagen
    kan je nu al eventueel met fruit hapje beginnen of toch echt wachten tot 4 maanden? ik heb het idee dat ze namelijk wel al wil omdat ze een soort van op der tong kauwt ze heeft nog geen tandjes. en ook nog geen doorkomende tandjes dus zou het kunnen zijn dat ze der al klaar voor is?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Ik raad je aan om nog even te wachten totdat je dochter 4 maanden oud is. Dat is echt de vroegste leeftijd om met bijvoeding te beginnen, wat overigens pas bij 6 maanden voedingskundig noodzakelijk is. De darmen van je dochtertje zijn nu nog niet rijp genoeg. Dus nog even wachten.

Groetjes Linda

3. NookY

NookY Fanatiek lid

12 mei 2010
    2.263
    1
    36
    Dieren arts assistente bij dieren ambulance!
    hazerswoude dorp ( zuidholland)
    Dankje wel wat ik trouwens wou vragen ze krijgt op een dg zo'n 5 tot 6 soms 7 flessen van 180cc alleen laat ze daar wel meestal 50 tot 60cc van staan... kan dat kwaad?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Je dochtertje mag per dag 1 liter voeding hebben. Als ze 7 voedingen krijgt van 200 ml en ze laat hier 50 ml van staan, krijgt ze 7 voedingen van 150 ml. Dat is dus nog wel iets te veel, hierdoor wordt haar maagdarmstelsel overbelast. Je zou beter iets minder voeding kunnen geven.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina