verkouden en bv

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door joyce1838, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hoi Ilse,
    mijn dochtertje is nu anderhalve week oud en eigenlijk liep de bv best heel goed, maar nu is ze al een goede week week flink neusverkouden en daardoor lijkt het drinken ook minder te gaan. soms lukt het drinken helemaal niet omdat ze niet door haar neus kan ademen, maar wanneer ik dan wat otrivin in haar neusje spuit krijgt ze wat meer lucht en lukt het iets beter. wat wel erg opvallend is, is dat ze tijdens het drinken steeds het vacuum zuigen van de tepel verliest en zich heel vaak verslikt. ik voel dat ze hem loslaat en soms moet ik haar opnieuw aanleggen maar meestal zuigt ze hem zelf weer vacuum. wel heb ik het idee dat ze dan niet helemaal goed aangelegt ligt. het voeden begint namelijk wat pijnlijk te worden. maar wanneer ik haar steeds opnieuw moet aanleggen dit kan echt om de paar sec. zijn, geeft ze het drinken al snel op en valt in slaap. om vervolgens na een half uur weer te komen en dan lukt het drinken nog niet. dus laat ik haar vaak maar zelf weer de tepel aanzuigen, zodat ze toch lekker wat binnen krijgt en kan gaan slapen

Mijn andere dochter heb ik 9 mnd bv gegeven dus op zich heb ik wel enige ervaring, maar elk kindje is natuurlijk anders. wat ik me dan ook afvraag komt het loslaten van de tepel puur door de verkoudheid (minder kracht) of leg ik haar niet goed aan.

(ze drinkt ongeveer 8 minuten en zie haar hele duidelijke slokken nemen en ik moet haar voor de volgende voeding 3 a 4 uur 9 van de 10 weer wakker maken.

alvast bedankt voor je antwoordt!

groetjes joyce

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Wat is dat altijd sneu als zo'n kleintje zo verkouden is. Het loslaten bij enorme verkoudheid is heel logisch en heeft niets met aanleggen te maken.

Baby's kunnen ademhalen terwijl ze drinken. Dus vacuum zuigen en slikken en door de neus ademen. Als de neus verstopt zit moet je dus door de mond ademen. Dat kan alleen maar als het vacuum wordt verbroken........

De BV helpt om de verkoudheid snel weer te boven te komen!

Succes

Ilse

3. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hallo, bedankt voor je reactie. gelukkig is ons meisje sinds een paar dagen weer helemaal opgeknapt, alleen blijft het klakken (loslaten van het vacuum) en dan met name tijdens de tsr. zodra de stroom wat minder snel is wordt het klakken ook minder, maar blijft wel.
    zou het een stukje gewenning zijn of is er toch iets anders aan de hand? (mijn tepels doen ondertussen behoorlijk pijn:()

groetjes joyce

4. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hoi, ik wilde nog even laten dat ik achter de oorzaak van klakken ben, ze heeft spruw!! dus gelijk medicatie gehaald en hopelijk gaat het snel beter!

ohhh zo van de verkoudheid naar dit weer, hopelijk kan ik snel gaan genieten van de bv!!!

groetjes joyce

5. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Na het lezen van je voorlaatse bericht dacht ik ook wel aan de mogelijk van spruw. En inderdaad.....

Goed dat je behandeling krijgt. Jullie worden wel beide behandeld!!!

Lees de nieuwsbrief (speciaal geschreven voor artsen) van de VBN over dit onderwerp maar door. Je kunt hem vinden op:
    Vereniging Borstvoeding Natuurlijk onder informatie en dan onder informatiebladen. Informatieblad 1 gaat over de candida infectie (behandeling en symptomen) erg nuttige info!!!

Succes en dan lekker genieten meid!

Ilse

Deel Deze Pagina