kolfrecht??

Discussion in 'Weer aan het werk' started by mavi derya, Dec 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    ik werk bij de thuiszorg als verzorgende. ik had samen met mijn leidinggevende uitgezocht dat ik 1/4 van mijn werktijd voor kolven mag gebruiken..

dus ik dacht om het makkelijk te maken geef mij maar een rond van 3 uur en dan ga ik daarna kolven en ben ik klaar.. zo kom ik aan genoeg uren..

maar nu zegt ze opeens dat het dan na mijn dienst is dus dat ik er dan geen recht op heb..

ik ga haar dus nu vragen of ik dan 3 uur mag werken dan een uur kolven en dan de laatste client.. omdat ik anders niet aan mijn uren kom...

klopt het dat ik er geen recht op heb als het na mijn dienst is moet ik dan perse nog een client er na doen of heb ik zoiezo 1/4 van de tijd daar recht op?

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    niemand een idee???

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja je hebt recht om 1/4 van je werktijd te gebruiken om te kolven... heb je die tijd niet nodig omdat je bij wijze van spreken maar 1/8 van de tijd nodig hebt... dan "mag" je ook neit meer nemen dan die 1/8.
    Op zich is het wel logisch dat je leidinggevende zegt dat je dienst klaar is, wanneer je eerst je drie ingeplande cliénten doet en pas dan zou gaan kolven... maar dan heb je in principe die kolftijd ook niet nodig lijkt me.....
    En trouwens een uur achtermekaar kolven???? Dat vind ik nogal wat hoor.... ik was meestal met 20-30 minuten per keer echt wel klaar.

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland