zwanger en paarden ?

Discussion in 'Zwangerschap' started by daddys princess, May 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. daddys princess

daddys princess Actief lid

May 23, 2007
    164
    0
    0
    emmen
    ik ben nu 18 weken zwanger en heb 2 paarden (waarvan 1 bereden) die veel beweging nodig heeft nu longeer ik haar alleen want mijn moeder zegt dat het gevaarlijk is om nog te rijden en nu hebben we een meningsverschil want ik vind dat ik haar best nog kan uitstappen en een rustig drafje kan ook nog wel maar ik weet dus niet of het kwaad kan heeft iemand hier mischien ervaring mee?

xXx angelique =)

2. aafje87

aafje87 Actief lid

Jan 11, 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Ik heb gereden tot ik 29 weken was, daarna ging het niet meer omdat mijn buik in de weg zat.
    Maar ken ook iemand en als het goed is zit ze hier ook op het forum die met 35 weken nog steeds rijd!
    Ik zelf vertrouwde het paard waar ik op reed 100% en daarom vond ik het ook erg jammer dat mijn buik in de weg zat, had liever nog even doorgegaan!

Het rijden zelf kan geen kwaad(dat gehots en geklots van bv doorzitten in draf is niet erg voor de beeb, die van mij vond het zelf lekker!), het gevaar zit hem in het vallen.

Tja of je doorgaat is geheel aan jezelf, voel je je op je gemak en vertrouw je je paard dan zou ik lekker doorgaan. Voelt het niet goed dan zou ik er mee stoppen.

3. daddys princess

May 23, 2007
    164
    0
    0
    emmen
    ik ben echt blij om dat te horen! :D
    natuurlijk vertrouw ik mijn paard voor 100% maar het is en blijft natuurlijk een dier dus zonder zadel rijden kan ik nu beter niet meer doen
    dus ik ga nu weer ''echt'' rijden haha k ga der gelijk zadelen voor mijn vriend thuis komt want die vind het nogal eng zelfs als ik haar aan het uitstappen ben zie ik zijn bekkie al vertrekken wat wel lief bedoeld is hij maakt zelfs de stallen en wei voor me schoon :D

groetjes angelique

4. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,512
    2
    0
    Nieuwegein
    Bij mij op de manege reed er iemand door tot de dag voor de bevalling. De reden was dat ze er niet meer op kwam en de boom van het zadel in de weg zat. Het is gevaarlijk in de zin van het vallen, het rijden zelf kan geen kwaad.

5. dianne

dianne Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    2,919
    0
    36
    ik heb een vriendin die ook gewoon reed tot dat ze niet meer kon zitten vanwege haar buik. gewoon lekker doen! Bovendien ben je na een stukje rijden ook helemaal "leeg" in je hoofd

6. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ik heb gereden totdat ik 19/ 20 weken zwanger was..
    Ik kon er niet meer op, en toen ik er eenmaal op zat, deed het me teveel bijn in de liezen/heupen.
    Moet zeggen dat mijn paard nu dus vanaf maard al stil staat, maar wordt 1x per 2 week een keer gereden.
    Verder loopt hij nu dag en nacht op de weide, dus beweging heeft hij wel.

Mijn paard (overigens een draver) heeft normaal ook behoefte aan elke dag beweging, maar hij geniet nu ook wel van zijn 'rust'.

Als ik een ander zie die paardrijd, dan kriebeld het mij wel hoor.
    En moet me dan bedwingen om niet op mijn paard te gaan.
    Ik baal wel dat ik gestopt ben met rijden, en mis het ook verschrikkelijk.
    Maar doordat ik er niet op kwam en pijn had ( alleen galop zat heerlijk) was de knoop snel doorgehakt.

Longeren doe ik wanneer ik zin heb, anders doet de bijrijdster het 's avonds of in het weekend (als ze tijd heeft).
    Rijden wil nog niet bij haar, ze is geopereert aan haar pols, en moet rustig aan doen ivm. haar knieen.

7. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Overigens zijn hier al veel topics over geweest ;)

8. daddys princess

May 23, 2007
    164
    0
    0
    emmen
    ohwja waar dan k heb nog gekeken :)

9. taschke

taschke Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik heb door mijn bekkeninstabiliteit niet meer kunnen rijden in mijn zwangerschap.Alleen nog de eerste weken.Af en toe kroop ik er nog eens op om één uit te stappen maar omdat wij jonge paarden hebben voelde ik me toch niet op mijn gemak :)

Maar mijn man rijd ook dus kon hij de paarden rijden...

Je moet zien hoe jij je erbij voelt en of je paardje betrouwbaar is.Maar lichaamelijk kan het volgens mij geen kwaad(als je tenminste geen bekkeninstabiliteit hebt ;) )

10. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    Mijn laatste rit heb ik er net op zitten :)
    Het gata nu gewoon niet meer...Zelfs gewoon stappen niet..Gelukkig is ze aardig op leeftijd en vindt het dus ook neit erg om lekker vakantie te krijgen...Verder komt ze elke dag op het land van 10 uur sochtends tot 7 uur savonds, dus die vermaakt zcih wel!

Wanneer je licham aangeeft het niet meer aan te kunnen stop er dan mee, je voelt het wel geloof me :)

11. daddys princess

May 23, 2007
    164
    0
    0
    emmen
    ik heb net echt heerlijk gereden mijn moeder zat lekker bij de bak te kijken en die vond het maar nix en toen ik afstapte kreeg ik echt een duidelijke trap van die kleine net of die het niet leuk vond dat het geschommel was afgelopen ben nu echt super blij dat het zo goed ging heb al weer zin in de volgende keer =)

12. Dop07

Dop07 Bekend lid

Fijn dat het lekker ging!
    Gewoon doen als je je er goed bij voelt!
    Ik rij niet meer.. voelde me niet veilig meer op mijn jonge, smalle spring in het veld.. Nu reed ik al niet zo héél veel en staat mijn paardje 24/7 buiten.. dusss.. ;)
    Stalgenootje rijdt geloof ik nog steeds.. zij is 34 weken.. afstappen is het grootste probleem ;)

13. linaris

linaris Lid

Apr 28, 2007
    27
    0
    0
    Hallo,

Ik vind het knap dat jullie nog rijden....! Ik durf het niet meer, bang dat er iets gebeurd :( , maar goed dat komt misschien ook omdat die van mij ook een jonge spring in 't veld is. Stel dat hij ergens van schikt en het gaat verkeerd, dan heb ik jaren lang spijt. Maar even onthouding dus....ook al is dat wel erg moeilijk! Mijn vriend rijdt ook en af en toe denk ik....ik wil ook!

Linda

14. daddys princess

May 23, 2007
    164
    0
    0
    emmen
    die van mij is ook wel druk maar ze zal me er nooit afgooien (is in de 5 jaar dat ik haar heb ook nog niet gebeurt) en ik blijf lekker veilig in de bak rijden
    en ik heb dan een 2 jarige die we nu rustig aan het beleren zijn maar die heeft dan echt nog van die veulenbuien dus dat laat ik nu wel aan mijn moeder over want ik heb slechte ervaringen met een verzorgster dus ik ben zeker blij dat ik nu wel zelf kan rijden =)

15. ingepinge

ingepinge Actief lid

May 18, 2007
    385
    0
    0
    Ik rijd niet meer.
    Vind het wel erg jammer, maar mijn paard wil af en toe nog wel eens schrikken van maffe dingen.
    Vroeger vond ik dat wel leuk, maar nu vind ik het gewoon niet verantwoord.
    Maar goed.. vanmiddag toen het lekker weer was had ik wel even stiekem het gevoel.. zal ik toch nog even lekker?

Ik denk dat je het gewoon moet doen als je paard rustig is, en hij/zij is altijd gewoon bereden. Dat kun je zelf het beste voelen/weten.
    En je lichaam geeft echt zelf wel aan of het nog gaat of niet.

Succes ermee!

16. daddys princess

May 23, 2007
    164
    0
    0
    emmen
    mijn paard is altijd al een heethoofd geweest maar vanmiddag was ze echt veel rustiger als normaal het lijkt net of zo voelt dat ik zwanger ben en dat ze een beetje rustig aan moet doen echt zo lief =)

17. ingepinge

ingepinge Actief lid

May 18, 2007
    385
    0
    0
    Ja dat hoor je wel vaker!
    Slimme dieren zijn die lieverds van ons toch weer he?

18. daddys princess

May 23, 2007
    164
    0
    0
    emmen
    eerst stond ik dus versteld van mijn paard dat ze zo rustig was en toen ik afstapte dat ik echt een schop vernam dus ik was echt heel blij dat het rijden zo goed was gegaan en dat ik voor het eerst echt wat voelde

19. Moby

Moby Actief lid

Mar 15, 2007
    476
    0
    0
    hoi,
    ik heb ook 2 pony's waar ik niet op rij maar wel mee men. Zou dit verschil uitmaken? Ik ben nog maar net zwanger en durf niet zo goed meer op de sulky te rijden. Niet omdat ze niet braaf zijn, maar omdat de sulky schokt. Dan kun je niet echt meegaan met de bewegingen zoals je dat wel kan als je erop zit. Hebben jullie advies voor mij?

20. mamma2007

mamma2007 Actief lid

Jul 7, 2006
    146
    0
    0
    Tilburg
    ik kan niet wachten om weer te gaan rijden en de draad weer op te pakken. Ik ben wel nog steeds elke dag geweest maar het lijkt of ze van mij "vervreemd" is, ik kan ze zelf niet uit de wei halen als mijn vriend ze dan gepakt heeft is alles goed kan ik er alles mee. maar uit de wei halen lukt gewoon niet. net alsof ze weet dat ik toch niet achter haar aan ga rennen.

Share This Page