Wanneer echo en wanneer familie vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door beauty2012, 3 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hoi meiden,

Wanneer hadden jullie de eerste echo? en wanneer vertelden jullie het aan je familie?

Ik wil volgende week gaan bellen voor een afspraak bij de ha en hopelijk mag ik dan met 9 weken de eerste echo.
    Wij willen het gaan vertellen aan onze familie en vrienden zodra we de 1e echo achter de rug hebben.
    (kan bijna niet wachten;))

Ik ben benieuwd hoe jullie het doen:)

2. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik had met 6 weken al een echo ivm met een ongeluk, maar pas na de tweede echo hebben wij het verteld, dit was rond de 10 weken. Het hartje hadden we toen 2 keer zien kloppen en we hadden er een goed gevoel over. Ik vond het wachten ook heel moeilijk, maar ben achteraf wel blij dat we er even mee gewacht hebben. Oh ja, van harte gefeliciteerd natuurlijk! :D

3. TJS

TJS Actief lid

19 aug 2014
    251
    2
    18
    Ik heb het vandaag aan mijn moeder verteld. Wij hebben er bewust voor gekozen om het aan de mensen te vertellen die ik om mee heen wil hebben als het mis gaat.

Nog geen echo datum, vrijdag de eerste afspraak met de huisarts.

4. Sabah

Sabah Lid

24 okt 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meid,

wij vertellen het pas na 12 weken... na een miskraam te hebben gehad vertel je het nu niet sneller... mijn ma weet het natuurlijk wel en me zus naasten fam en vrienden later dus.. succes met je zwangerschap

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier na eenmiskraam meteen na de test verteld
    Bij miskraam met 11.6 hadden we al twee goede echos gehad dusdat zegt ook niks.

nu weer met 6 en 8 weken een hartje gezien en na de tweede echo mikn vader en zus ingelicht.. sm en sz wisten het dus al na de test

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier met 10 weken een echo. mijn vriendlief zijn ouders wel al verteld doordat hun zo'n rotnieuws hebben gehad. maar verder is het nog tot 19 nov. doorbijten

7. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Eerste echo hadden wij met 6 wkn.
    We liepen al vrij lang bij een fertiliteits arts, dus onze familie en naaste vrienden wisten van dat traject af, maar omvang onze eerdere mk af. We hebben ze t vrij snel allemaal verteld, maar de echte vreugde kwam bij ons met de eerste echo (hadden nog nooit namelijk een goede echo gehad). Moet wel zeggen dat we t de rest van de mensen pas bij 13 wkn hebben verteld.

8. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Na de eerste echo op 8 of 9 weken aan de ouders en broers en zussen. Na de tweede echo en bevestiging van de gyn dat alles er toppie uitzag aan de rest.

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Eerste echo met 6w6d, maar mijn ouders wisten van ons traject en hebben het gehoord na de tweede posi-test. Na de positieve hCG-waardes aan mn zusjes verteld. En met 11w ongeveer aan iedereen.

10. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Met 10 weken hadden wij onze eerste echo. Daarna zijn we het vrienden en familie gaan vertellen. Alleen mijn schoonouders wisten het al eerder. Vanwege HG lukte het niet langer om het voor hen geheim te houden.

11. Kruimeltje2015

Kruimeltje2015 Actief lid

1 nov 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er vanmorgen achter gekomen dat ik zwanger ben! Zo spannend..
    Omdat ik ook benieuwd ben wanneer je een eerste echo laat maken, was dat ook mijn vraag.

Als ik het goed heb uitgerekend zou ik vandaag 5 weken zwanger zijn (gerekend vanaf eerste dag van mijn laatste menstruatie).

Mijn man wil wachten met vertellen tot we de twaalf weken voorbij zijn.. Ik wil het mijn ouders en schoonouders wel wat eerder vertellen eigenlijk. Daar moeten we dus nog maar even over nadenken :)

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Na de 8 weken echo hebben we het mijn schoonbroer, schoonzus en schoonmoeder verteld.
    Na de 10 weken echo de rest van mijn mans familie en na de 12 weken echo de rest van de wereld via Facebook :D

13. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Met ruim 5 weken aan schoonouders, zus en zwager en mijn zussen.

Met 7 weken aan beste vrienden.

Met 10 weken aan de buren die we vaak spreken.

Met bijna 14 weken op FB (na de medische echo die we hebben gehad).

We zaten gelukkig tot een week of 9 elk weekend op de camping (waar niemand ons kende) want ik kon het in bikini echt niet meer verbergen. Super lastig!

14. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Met 4 weken direct na de test aan ouders, die wisten van het icsi traject. Met 11 weken aan de familie en vrienden via de kerstkaarten.

Je hoeft trouwens niet naar de huisarts, gewoon de verloskundige bellen. Je kunt de ha wel informeren ivm eventuele medicatie als je die gebruikt.

15. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hihi allemaal heel verschillende reacties:)

Ik denk dat wij het na de eerste echo (hopelijk krijg ik die rond 9 weken) aan onze naaste familie gaan vertellen en aan mijn beste vriendinnen.
    Ik denk dat ik nog eventjes ga wachten met het op facebook te zetten... als het dan mis gaat hoef ik het alleen aan degenen die dichtbij ons staan te vertellen dat het mis is gegaan.

Ik vind het zooo moeilijk om te wachten met vertellen:) af en toe verspreek ik me bijna. Vooral als ik met mijn beste vriendinnen ben vind ik het lastig om niks te zeggen hihi.
    Als we eerst maar een datum hebben voor de eerste echo, dan kunnen we daar naartoe leven;)
    Ben aan de ene kant heel enthousiast en aan de andere kant heel bang dat het al vroegtijdig overlijdt.
    Maar daar denk ik maar gewoon niet te veel aan want dat bederft de vreugde.

Heb zelf trouwens nog nooit een miskraam gehad, maar wel van dichtbij meegemaakt. Daardoor ben ik wat voorzichtiger geworden.

16. Didi5

Didi5 Actief lid

17 nov 2012
    297
    44
    28
    Rotterdam
    Wij gaan ook dit keer weer wachten tot 12 weken om het te vertellen. (Grote zus mag het dan vertellen aan de hand van een mooie shirt:D)Alleen wordt het dit keer nog een uitdaging aangezien ik nu al een buikje hebt. Hihihi

17. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Knap hoor dat je het zo lang geheim kan houden! mij gaat dat echt niet lukkken hihi. Ben veel te ongeduldig!
    Ik had bij de 1e pas laat een buikje en ik denk dat het nu ook niet zo'n vaart zal lopen, dus het zou wel kunnen zonder dat iemand het al door heeft... maar nee dat is me echt te lang ;) uiterlijk 10 weken vind ik al lang genoeg geheim gehouden:p

18. Djingo

Djingo Niet meer actief

Een vriendin wist het al gelijk na de positieve test, Mijn schoonouders hebben we het goede nieuws afgelopen weekend verteld. Aankomend weekend vertellen we het mijn ouders.
    De rest na de 1e echo. Die krijg ik als ik zo'n 11 weken ben.
    Nog even geduld hebben.
    Hopelijk blijft alles goed gaan. Vind het wel heel erg spannend hoor.

19. demi84

demi84 Actief lid

12 mei 2014
    245
    0
    0
    Je moet zelf doen waar jij je lekker bij voelt! Hier na de test aan ouders, schoonouders, zussen en broers verteld. Ook weten 3 vriendinnen het al. Ik kan dat soort dingen heel moeilijk voor me houden. Ook direct gestopt (uiteraard) met drinken en roken valt op. Maar ook mijn buik! Jeetje. Lijkt soms alsof ik al 5 maanden zwanger ben... Morgen echo. Hopen op een goede. Ik vertel het nog 1 vriendin en de rest na de 11/12 weken.

20. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Ben gelijk met de positieve test naar mijn moeder gegaan om het te vertellen. Met 7 weken na de eerste echo heb ik het ook aan mijn tante verteld zo konden mijn moeder en tante er samen over kletsen :D. En met 12 weken de rest van de familie en vrienden na een goede echo :) Heeft me wel wat moeite gekost om mijn mond zolang te houden :cool:

Deel Deze Pagina