ik ben 25 weken zwanger en af en toe voelt het net of ie er zo onderuit valt jaja ik weet natuurlijk ook wel dat dat niet gebeurd tenzei je aan het bevallen bent, maar dat doe ik voorlopig nog maar even niet maar ik voel de kleine dus regelmatig echt bij mijn schaambotje...erg laag dus, ik kan me dit ook niet echt herineren dat ik dit bij de 1e ook had? iemand enig idee of dit kwaad kan, of waarom die zo laag zit? of is dit gewoonb een vraag voor het domme vragen topic 8)
kan geen kwaad hoor, ik voel die van mij ook regelmatig heel laag, ne zo laag als jij beschrijft, hoort erbij, niet druk om maken
hoi hoi, Toevallig gisteren mijn (verlate)20weken echo gehad en onze baby ligt ook heel laag...ligt met het hoofdje tussen mijn bekken..ik maakte me ook meteen zorgen, maar volgens de echoscopist kon dit geen kwaad, maar vinden ze dit vaak een lekker plekje..ze zei dat dit komt, omdat ik al een keer bevallen ben en mijn bekken wat wijder staat en dus de baby zich daar lekker voelt...ik voel de baby ook altijd zo laag... Dus ze nestelen zich lekker
ik heb dat ook, maar soms voel ik het kindje zelfs boven me navel schoppen of wat ze ook aan het doen is soms heb ik het gevoel dat ze heletijd kopje aan het rollen is
hoi tweeling, dit is absoluut geen domme vraag! Ik heb precies hetzelfde, het voelt soms zoals het bij mijn eerste kindje vlak voor de bevalling voelde! (maar het is nog niet zover). Volgens de vke komt het inderdaad doordat er nu meer ´ruimte´ is. Er is al meer verweekt en je beebje kan gewoon lager komen. Heel vervelend gevoel af en toe he. Ik doe bij de zwangerschapshaptonomie oefeningen om het kindje wat ´omhoog´ te brengen en ik moet zeggen, het werkt! sterkte Amber
Bij haptonomie leer ik contact maken met mijn kindje. Ik plaats mijn handen (terwijl ik op mijn rug lig) aan weerszijden van mijn buik en wacht geduldig tot het naar een van mijn handen toe komt zwemmen. Soms kun je het kindje een beetje ´lokken´ door hele zachte duwtjes te geven met 1 hand. Het kindje komt daar gegarandeerd op af. Des te hoger ik mijn handen plaats, des te hoger komt het kindje. Na de laatste haptonomiesessie voelde ik me echt prettiger! Overigens leg ik het nu een beetje ´simpel´ uit, er komt natuurlijk meer bij kijken. Er zijn ook oefeningen om je buik wat ´ruimer´ te maken. Maar dat is wel wat lastiger uitleggen via mail. groet Amber
dank je voor je antwoord! Buik ruimer maken, bedoel je dan met je ademhaling? Dat heb ik toen ik zwanger was van mijn zoontje wel op de yoga geleerd.
Ik weet niet of dat aan de tweede zwangerschap ligt of niet, want dit is mijn 1e en ik heb precies hetzelfde! Ik dacht een paar dagen geleden ook, huh wat ligt hij laag! Maar een dag later ligt hij weer heel ergens anders in mijn buik. Raar gevoel he
ja, dan bedoel ik inderdaad ademhaling, gecombineerd met ´visualiseren´ dat je die ruimte in je buik maakt. Ook in het boek ´duik in je weeen´ staan goede tips daarover. Ik merk dat als ik me goed ontspan en goed op mijn buikademhaling let, dat ik dan al een heel eind kom. Verder kreeg ik de tip me niet zo op ´´buiten´ te richten (ben soms een zenuwpees die van alles perfect wil hebben) maar echt de tijd moet nemen om me op mezelf en mijn buik en kindje te richten. Voelt goed.. Maar nu ga ik een beetje off topic. ik hoor trouwens ook goeie verhalen over yoga. pben mag altijd als je meer wilt weten groetjes Amber