Ik heb even een lastige periode en zou heeel graag jullie mening willen horen: Het afgelopen anderhalf jaar heb ik geprobeerd om zwanger te worden. Ik ging gezonder leven, ik was klaar met mijn opleiding, er was genoeg geld, er was genoeg ruimte. We gingen er flexibel in, ik stopte met de pil en we zouden het wel zien. Ik heb vaker gehoord van de dokter dat ik niet snel zwanger zal kunnen worden, dit kwam naar voren toen ik een pil bleek te slikken die veel te licht was en ik al jaren seksueel actief was. Dit is gebleken uit bloedonderzoek. Nooit geschoten is altijd mis. Maar, De afgelopen tijd is er een heleboel veranderd. Tussen mijn vriend en mij ontstonden er spanningen. Dit had overigens geen aanleiding, we hadden het verder fantastisch. We hadden besloten dat ik weer zou beginnen aan de pil, tot het weer helemaal goed zou gaan. Ik heb toen besloten dat ik niet meer op zeer korte termijn (<1 jaar) zwanger zou willen worden en ben begonnen met een nieuwe studie (eerste jaar voltijd). De ruzies werden een aantal weken geleden zo erg dat ik heb besloten afstand te doen van mijn vriend. We hebben overigens nog wel veel contact, we zijn zonder ruzie uit elkaar gegaan. Ik heb me de afgelopen weken absoluut niet bezig gehouden met mijn menstruatie en ben gestopt omdat ik ongesteld moest worden, een aantal dagen/weken geleden. De afgelopen paar maanden heb ik alleen maar doorgeslikt en ik weet echt niet meer wanneer ik gestopt ben, de strip heb ik overigens weggegooid. Ik was me er van bewust dat ik te laat was met slikken en besloot weer te beginnen op de dag dat ik ongesteld zou worden, maar tot op de dag van vandaag niet geworden. Ik besloot gisteravond te testen en je raadt het al.. positief! Ik moet het mijn ex-vriend nog vertellen, maar ik loop een beetje vast met wat ik nou moet gaan doen. Ik zou heel graag jullie meningen en adviezen willen horen om weer helder te kunnen denken.
Jeetje .... Nou ik ben hartstikke blij voor je meis ... Snap dat het hartstikke dubbel is ... Is er een kans dat het nog goedkomt tussen jullie? Ik zeg wel gefeliciteerd! Het moest schijnbaar zo zijn
Dankjewel! Het kan zeker nog goedkomen, maar ik wil er geen druk achter zetten. K geloof niet dat dat de spanningen laat afnemen.
Jeetje meid wat een dubbel gevoel zal je wel hebben nu. Zou het zelf wel snel vertellen aan je ex vriend en de vk bellen ivm een echo zodat ze kunnen bepalen hoever je zou zijn Ben wel blij voor je want je wilde dit zo graag maar snap je situatie ook heel goed dus zal zo dubbel zijn he.
Waar een wil is, is een weg! En als de kans bestaat dat het weer goed komt.... Ik snap dat je geen druk wilt zetten maar ik zou het wel z.s.m vertellen.
Het is heel dubbel inderdaad. Ben wel heel blij natuurlijk! Ik vertel het m'n vriend na zijn werk denk ik en dan de vk bellen en met school overleggen hoe ik dit kan combineren. Nu hopen op niet te veel complicaties..
Jeetje wat onverwacht. Ben benieuwd hoe je (ex) vriend gaat reageren. Je hebt dus ook geen idee hoelang je zwanger zou kunnen zijn? Komt allemaal wel weer goed meis. Succes!
Gelukkig ben je er wel blij mee, maar het is wel een lastige situatie ja. Ik hoop dat je ex er ook blij mee is en dat jullie het nog eens kunnen proberen. Succes ermee!
Geen idee hoe ver ik al ben. Ik heb de afgelopen twee weken wel veel buikkrampen gehad, dus het zou heel recent kunnen zijn. Ik ga zo gelijk foliumzuur halen.
Mijn ervaring: met eerlijkheid kom je het verste! Open en eerlijk zijn tegen elkaar, rustig praten en elkaar uit laten praten. Wel heftig hoor maar zoals al eerder werd gezegd, waar een wil is, is een weg! En natuurlijk: gefeliciteerd! Het is je gegunt en het heeft toch zo moeten zijn! Probeer ondank alles niet te vergeten om te genieten van het kleine wonder wat er in jouw lichaam zit!
Gaat helemaal goedkomen denk ik misschien komt juist nu alles weer goed door deze zwschap Niet dat een zwschap dé oplossing is maar dingen gebeuren soms met een reden Zou het fijn vinden als je ons op de hoogte zou willen houden, ben wel nieuwschierig nu
Ik zal jullie op de hoogte houden! Ik ben stiekem wel bang dat alles weer goed en leuk moet zijn, omdat er een kleine onderweg is. Wil niet in een slechte relatie verstrikt raken en veel stress ervaren tijdens de zwangerschap. Kan nooit goed zijn!
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wauw, dat is nogal wat. Toch denk ik naar aanleiding van je teksten dat het allemaal wel goed komt. Je komt over als een wijze dame die weet welke kant ze op wil. Je wilde van A naar B en daar kwam je ook, alleen dan via een omleiding. Ik denk dat het zo heeft moeten zijn. Je kunt het je ex voorleggen en dan komen jullie samen tot een wijs besluit. Met school valt altijd alles te regelen, je bent de eerste niet Heel erg veel succes!
Wat een lieve reactie. Dankjewel! Ik ga in ieder geval mijn best doen om alles te regelen en inderdaad is overleggen met mijn ex de enige oplossing. Altijd fijn om bevestiging te krijgen in onzekere tijden.
Idd je komt over als een dame die weet wat de wilt... Bedenk gewoon van te voren wat je zelf wilt.... en kijk wat je ex/vriend gaat zeggen... Ik denk ook dat het vast wek goed gaat komen en jullie kindje heeft het ook wel verdient dat papa en mama het op zijn minst hebben geprobeerd toch
Allereerst gefeliciteerd! Je komt idd over als een persoon die weet wat zij wil. Ook ik denk dat deze zwangerschap zo heeft moeten zijn, in mijn ogen gebeurd dit met een reden.. Met school valt er vast wel te overleggen.. Ik hoop dat je (ex) vriend ook positief reageerde.
Gefeliciteerd meis. Ik denk dat het allemaal wel goed. Er is een wens geweest om samen een wondertje op de wereld te zetten. Dat er spanningen zijn is idd vervelend maar in elk huisje is een kruisje. Ik denk dat ondanks alle spanningen het geluk er niet minder om is als ik zo je verhaal leest. Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen en heel erg veel geluk!
Ik wil ten eerste zeggen dat ik echt heeeeel erg blij ben met de lieve reacties. Die hebben mijn dag echt een heel stuk fijner gemaakt! Heel erg bedankt daarvoor. Ik heb het gisteravond met mijn ex overlegd en zijn reactie was heel rustig. Hij was wel een beetje beledigd dat ik niet heb verteld dat ik ging testen. Hij vertelde dat hij het in ieder geval samen wilde opvoeden, of we nou weer samen zouden zijn of niet. Hij wilde me nog de tijd geven even rustig te denken over hoe ik met hem verder wil. Ik vind het bijna klinken als een sprookje, want ik had dit totaal niet verwacht. Ik heb de hele avond gehuild van blijdschap (haha hormonen).
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben vn de 1e ook onverwachts zwanger geraakt. Relatie liep toen erg stroef, maar de zwangerschap heeft ons dichter bij elkaar gebracht. Vandaag zelfs geregistreerd partnerschap aangegaan. Ik denk dat het wel goed komt tussen jullie en het zo heeft moeten zijn.