Bekijk bijlage 418166 graag zou ik jullie mening willen weten over deze groeicuve. ik was hem eigenlijk meer aan het invullen omdat ik nieuwsgierig was. ik maakte me geen zorgen, maar vind hem toch wel afbuigen. Begin periode heb ik niet ingevuld. Moet wel eerlijk toegeven dat het geen eter is en hij dus bijna niets eet, dus waar moet je van groeien Hij is verder vrijwel nooit ziek en is een mannetje wat ook actief kan zijn, dus daar maak ik me ook echt geen zorgen om. Hij is nu rond de 103 cm en weegt 14,1 kilo.
Hij buigt inderdaad ietsje af maar zolang er geen rede tot zorg is lijkt het mij niets om zorgen over te maken..
Als hij netjes tussen die 2 lijntjes blijft dan lijkt mij dat er niets aan de hand us. Groeien gaat in groeispurten dus de lijn kan best een beetje schommelen. Als hij afbuigt en blijft afbuigen kan je beter even kijken waardoor. Nu zou ik niks doen.
Ik heb net zijn boekje even gepakt. In april is hij op het cb geweest en woog toen 14,2 kilo. Nu heb ik hem thuis op de weegschaal gewogen en was hij 14,1 kilo. Dus hij zou in bijna een half jaar tijd niet gergoeid zijn, maar een weegschaal thuis kan lichter wegen dan op het cb. Ik moet vandaag toch met mijn jongste heen en dan vraag ik of ik hem ook even mag wegen.
Bij mij groeit ze ook in gewicht veel minder dan in lengte. Ze is 2,9 jaar nu en is 110 cm en 15 kilo. ze is nog steeds te licht maar wel al meer in proportie dan dat ze eerst was. het is dat haar lengte gewoon te snel gaat. ze moet eind deze maand weer terug komen bij de kinderarts. Als je jr zorgen maakt ff afspraak maken met de huisarts en een verwijzing vragen. komt vast goed.
Bekijk bijlage 418267 Dit is zijn groeicurve, die ziet er netjes uit en groei op zich niet zorgwekkend, maar vroeg me af wat jullie er van vinden.
Zolang het zo blijft, hij gezond en actief is zou ik er niks aan doen. Hoogstens van alles volle producten gebruiken en proberen wat vaker iets toe te stoppen. Mijn dochter is altijd licht geweest, soms zelfs te. Haar laatste ziek zijn was hierdoor zelfs met ziekenhuisopname. Gelukkig pakt ze het nu zelf op en komt ze aan. Probeer gewoon te kijken wat werkt voor jouw zoon. Bij mijn dochter helpt het goed om haar bijvoorbeeld na de maaltijd nog wat fruit te geven en dan als tussendoortje bijvoorbeeld wat kaas. Als ik smiddags het eten voorbereide mag ze bijvoorbeeld al wat feta,stukjes tomaat of een augurk extra snoepen. Toch gezond en toch wat extra's naar binnen. Ik zorgde dan wel dat ze er daarna nog tijd had om te spelen anders had ze geen trek meer met avondeten.
Zijn gewicht is wel wat laag in verhouding met zijn lengte, maar niet te laag. Lisa is ongeveer 1.04m en weegt 15 kilo. Dat weegt ze al een half jaar, maar ze is wel 3 a 4 cm gegroeid. Ze eet voldoende en doet het verder goed, ik maak me geen zorgen dat ze in gewicht niet aankomt.
Mijn oudste zoon is tussen februari en juli 6 cm. gegroeid en niet aangekomen. Hij is echt de lengte in geschoten. Nu merk ik dat hij weer iets begint aan te komen. Dat groeien gaat dus echt met schokken. Zolang hij goed gezond is zou ik me niet teveel zorgen maken.
Maar het gaat niet om de lengte en het gewicht maar om de groei van beide. Voor hetzelfde geld gaat alle energie in lengtegroei zitten. We kunnen dit niet beoordelen.
Nee dat klopt, daarom zeg ik ook dat ik me in ons geval geen zorgen maak omdat ze wel in de lengte groeit. Als een kind in een half jaar niets aankomt en ook niet in lengte groeit is het wel iets om verder naar te kijken. Dus daar moet TS ook naar kijken, naar de lengte.
Volgens mij is dit nog niet zorgwekkend hoor... Daarnaast trek ik zelf de nauwkeurigheid van de metingen van het cb sinds ons laatste bezoek ernstig in twijfel. Mijn dochter is geboren met ruim 37 wk, 46 cm em 2910 gram. Vanaf 6 mnd zat ze echter qua lengte en gewicht op de gemiddelde lijn en is daar niet weer afgeweest. Bij het laatste bezoek (27 mnd) schoot haar gewichtscurve echter omhoog en haar lengtecurve naar beneden, 87 cm en 13 kilo (wel binnen de lijntjes dus niet drastisch) terwijl ik juist het idee had aan de hand van haar broekspijpen, dat ze juist in verhouding wat langer was geworden. Gelukkig had de arts hetzelfde idee want bekeek haar eens kritisch en kwam tot de conclusie dat ze helemaal niet dik was maar gemiddeld. Hoe is ze gemeten, liggend of staand? Nou eh staand, dansend op één been. Tja zei de arts dat soort metingen zijn vaak ook niet zo nauwkeurig.. Tja dan had ik haar thuis ook wel kunnen meten en wegen... Kom thuis nl op hetzelfde gewicht maar 1-2 cm langer... Kortom, geen zorgen maken, evt een keertje vaker langs om te meten en wegen. Kijk vooral naar hoe je kind eruit ziet!