Hoe zit het nou precies met vernoemen? Wij hebben onze dochter drie namen gegeven. 1: zelf gekozen naam 2: officiele naam van mijn mama 3: officiele naam van zijn mama Mochten wij ooit in de situatie komen dat er nog een kindje komt vraag ik me af hoe het nou zit met de naam. Bij een jongen is het simpel. 1: zelf gekozen naam 2: naam van zijn papa 3: naam van mijn papa Maar stel nou dat ik ooit nog een dochter krijg? Verbasteren van de mannennaam naar een naam die leuk is voor een meisje zie ik niet zitten. En om een eventuele toekomstige tweede dochter nou als tweede en derde naam dezelfde naam te geven als Babet? Ik weet het, ik loop erg op de zaken vooruit, ben niet eens zwanger. En ik weet ook dat wij de uiteindelijke beslissing nemen over de keuze van de naam en het wel of niet vernoemen, maar ik ben heel erg benieuwd wat jullie zouden doen.
Daarom hebben wij gekozen voor 1 vernoeming per kind. Natuurlijk met het risico (nou ja, bijna wel zekerheid) dat niet alle 4 de ouders aan bod zullen komen, maar ja, dat zij zo... De eerste had de naam van mijn moeder als vernoeming, de tweede krijgt of zijn moeder of zijn vader. Zijn in elk geval beide families vernoemd. In jouw situatie... tsja... als je zeker weet dat het er 2 blijven zou ik toch kiezen voor een verbastering van de namen van de opa's. Als je dat echt niet wil, zou ik kiezen voor evt. zusjes of je eigen naam ofzo. Dezelfde namen vind ik geen succes. Als je dat toch doet: in andere volgorde dan. Succes ermee! minipi
Minipi, voor ons is twee geen zekerheid hoor. We zeggen nu vijf . Maar alleen als we daar later nog net zo over denken en het ons gegunt is. Broer en zus vernoemen is wel een goeie tip. Erdala, onze eigen opa's en oma's is ook nog een optie, maar bij welke begin je dan.... Hmmm, ik heb in elk geval nog aardig wat tijd er over na te denken.
Wij hebben Giulia ook vernoemd 1e naam, zelf verzonnen 2e naam, naam van mijn overgrootmoeder 3e naam, naam van zijn moeder Bij een 2e kindje: jongen: 1e naam, zelf verzonnen 2e naam, naam van zijn pappa 3e naam, naam van mijn opa meisje: 1e naam, zelf verzonnen 2e naam, naam van onze oma's (heten hetzelfde ) en mijn zus heet ook nog eens zo. 3e naam, is de doopnaam van mijn oma (haar 2e naam dus)
Wij hebben Alyna ook vernoemd. Alyna-zelf verzonnen Inez-naar mijn mama Ingrid Gina-naar mijn papa Gino Het (hopelijk ons gegeven )2e kindje willen we vernoemen naar de ouders van mijn vriend.Zoals je ziet hebben wij ook de mannennaam 'verbasterd', dat willen we bij de 2e ook gaan doen.