Hallo, Ik vroeg mij af hoe lang je blijft bloeden na een bevalling.. Ik,ben morgen 3 weken bevallen en bloed nog steeds, wel al minder maar het begint mij echt te veel te worden, ben geïrriteerd van telkens die maandverbanden elke dag.. Pft.. Kan iemand mij raad geven wat normaal is? Ik ben ook al opnieuw aan de pil bijna 3 weken.. En o ja nog iets : ik had een klein scheurtje bij de bevalling inwendig en genaaid met 1 steek, nu vroeg ik me af wanneer dit hersteld is en wanneer je weer normaal kan seks hebben? Ik wil het wel maar durf het niet. 😳 help.. Groet
Goeie, waar je alweer aan denkt Hier bij de eerste tot 10 weken wel bloed verloren, niet veel maar het was er wel. Bij de tweede ruim 5 weken ofzo en bijna 5 maanden moeten herstellen van de knip. Waarom ben je alweer gelijk aan de pil gevaan? Beter was volgens mij om je eerste normale menstruatie af te wachten en dan te beginnen..
Seks wordt volgens mij de eerste 6 weken na de bevalling afgeraden ivm infectie gevaar. Er is toch sprake van een grote inwendige wond daar waar je placenta zat. Vloeien is heel wisselend, ik heb tot ongeveer 5 weken gevloeid maar het komt ookn voor dat je 8 weken vloeit. Belangrijk om in de gaten te houden is dat het niet excessief wordt (dus elk uur een nieuw verband ) of dat je koorts krijgt. Dat kan wijzen op het blijven zitten van een stukje placenta.
Hier was het bloeden zo'n 2-3 weken na de bevalling wel klaar (gelukkig!). Ik wilde ook zo snel mogelijk weer seks hebben omdat ik het allemaal veel te spannend vond. Ik had zoiets van: oké, laten we maar even door de 'zure appel' heen bijten en het doen - dan hebben we dat ook weer gehad en hoef ik er niet zo tegenop te zien Maar mijn partner stond erop om die 6 weken vol te maken; de huisarts had het namelijk zelf gezegd en ik moest braaf luisteren Wow, na die 6 weken was ik echt op van de zenuwen. Net alsof het de eerste keer was. Haha.
Zodra je bent gestopt met vloeien kun je weer vrijen. Of een scheur of knip voldoende hersteld is merk je snel genoeg. Het vloeien kan echt lang aanhouden, maar moet wel steeds minder worden. Als je bij je na controle met 6 weken nog steeds vloeit zal de vk ook aangeven of dit nog normaal is of niet. Ik herken je gevoel wel. Ik kan ook niet wachten om weer met ml te vrijen. Maar ik zal ook nog wat langer geduld moeten hebben
Je mag vrijen als je niet meer vloeit, bij mij was dat geloof ik na een week of 3-4. En met 6 weken was ik alweer ongesteld. Maar ook mijn knip (een flink grote!) was toen genoeg genezen om voorzichtig te kunnen vrijen.
Ik heb bijna 6 weken gevloeid na de bevalling. Na een week of 2 was het ergste weg en na 4 weken alleen nog inlegkruisjes. Maar wel elke dag nog wat bloedverlies.. Je mag weer seks hebben als je niet meer vloeit. Anders kans op infectie.. Geloof dat ik me er pas weer na 10 weken aan heb gewaagd. Durfde niet eerder en had er helemaal geen behoefte aan
Ik heb op dag vijf zitten janken: Ik heb zo'n zi-hin, boehoeoe Ik vloeide drie weken en na vier weken hebben we het weer geprobeerd. Tja, had tijdens de zwangerschap een super laag libido, dus ml was er wel blij mee
Hier zo'n 6 weken gevloeid. Zolang je nog bloed verliest mag je sowieso geen seks hebben. Hier heeft het een half jaar geduurd voor het weer helemaal normaal en pijnvrij was (had een knip), daarvoor gebeurde er dus bar weinig. Moest daar zelf ook niet aan denken zo kort na de bevalling trouwens.
poeh wat hebben jullie dan nog lang gevloeid! ik niet hoor, amper 2 weken. wij waren 3 weken na de bevalling weer ons kunstje aan het doen
Hier nu ook 3 weken geleden bevallen. Vloeien uurs zo goed als voorbij, heel soms nog een veegje... Ik wilde na een week alweer sex... veel te blij dat mijn libido terug kwam! Ben gescheurd en zowel in als uitwendig gehecht maar hier totaal geen last van gehad (zat na een week weer op de fiets), toch wachten wel naar tot het vloeien echt definitief over is
Hier ook 2 wkn gevloeid. Maar pas na 6 wkn voor het eerst seks gehad. Manlief had gehoord dat je 6 wkn geen seks mocht hebben en hield zich er strik aan! Ook al wilde ik wel eerder!
Volgens mij is de norm 6 weken, omdat je anders groot gevaar hebt op infecties. Vloeien kan gestopt zijn maar je baarmoedermond kan nog wijd open staan.. Moet er voorlopig sowieso nog niet aan denken, sinds 4 maanden al geen activiteit meer vanwege ongemakken (en vinden dat beide prima). Komt vanzelf wel weer!
Wow, wat hebben jullie al weer snel zin! Ik kreeg beide keren pas weer echt zin 1,5 jaar naar de bevalling, toen ik mn cyclus weer terug kreeg. Die arme kerel van mij... die verdient een lintje voor zn geduld
Bij de eerste zo'n vijf weken vrij heftig gevloed, maar het duurde ongeveer 8 maanden voor mijn knip was genezen. (Ik kreeg in de kraamweek een infectie, daardoor knapten alle hechtingen en heeft het dus 8 maanden geduurd voor het goed genezen was.) Bij de tweede had ik ongeveer 6 weken vrij licht bloedverlies, knip was al na een week a anderhalf goed hersteld.
Ik heb een week of 6 gevloeid. Ik had een totaal ruptuur met flink wat hechtingen. Ik geloof dat wij het pas na een maand of 4 weer een keer gezellig gemaakt hebben. Vond het zo eng de eerste keer! Een maand of 6 na de bevalling ging het weer prima