Bijvoeding en kramp

Discussie in 'Voeding' gestart door Ringeling, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Ons zoontje van 5 maanden heeft tot 3 1/2 maand veel last van krampjes gehad. We zijn begonnen met bijvoeden,maar hij reageert er heel sterk op. Gelukkig rustig begonnen en we zijn na een paar dagen gestopt. Nou hebben we nog de tijd maar als hij 6 maanden is moet ik volgens mij echt beginnen? En hoe ga ik dan verder als hij weer zo heftig reageert?

2. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Gewoon over een weekje weer eens proberen.
    Hou het bij het 1e hapje en dan in 1 smaak.
    Mijn dochter reageerde ook heel heftig!
    Ze eet nu nog steeds potjes 4/6 maanden.
    We hebben potjes van Hipp, dat is biologisch en smaakt veel lekkerder als olvarit ;)

3. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Dank je! Dan gaan we gewoon heel langzaam weer beginnen!

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Persoonlijk zou ik gewoon wachten... zeker omdat je ook al aangeeft dat je kindje de eerste maanden ook veel last had van kramp.
    Als ze een half jaar is ben je al weer een maandje verder en hebben de darmpjes weer een maand meer de tijd gehad om te rijpen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je dan niet meer rustig moet beginnen, maar vaak gaat het dan sneller beter...

Dan kun je evt zelfs rapley doen (als je dat zelf ziet zitten natuurlijk), dan bouwt je kindje het zelf op en leert het de smaken goed kennen!
    Persoonlijk zou ik vers groenten en fruit geven, omdat bij potjes er vaak nog veel meer bij zit dan alleen de groenten of fruit die op het potje vermeldt staan. Op die dingen kunnen kindjes ook reageren...
    En natuurlijk een dag of 3 hetzelfde geven, gaat dan goed kun je door naar de volgende smaak etc.

@Siepie: mag ik vragen waarom je nog steeds potjes van 4 en 6 maanden geeft bij een kindje van 11 maanden?? Dan is er toch maar weinig variatie en alles is helemaal glad gemalen?
    De structuur maakt niet dat kindjes reageren namelijk...en dat is toch ook wel iets belangrijks om aan te wennen!

Deel Deze Pagina