nog steeds zwanger?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Massimo, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Massimo

Massimo Nieuw lid

27 apr 2008
    3
    0
    0
    Breda
    Hallo,

Ik zou nu 7 ½ week zwanger zijn - of ben het nog (?).
    Ik merkte dat ik zwanger was omdat mijn borsten voller en steviger werden, zwangerschapstest gedaan en ik bleek zwanger te zijn!
    Nu zijn sinds 6 dagen mijn borsten weer tot hun normale formaat geslonken. Bloedingen heb ik niet gehad, noch buikkrampen. Andere zwangerschapssymptomen (misselijkheid, enorme moeheid) had en heb ik niet. Ik ben vorige week al bij mijn huisarts geweest. Hij vond mijn verhaal niet bemoedigend maar kon mij in dit stadium nog niet vertellen of ik nu een ‘missed abortion’ had. Wel heeft hij gecontroleerd of mijn baarmoedermond openstond: dit bleek (nog) niet het geval te zijn. Voor een echoscopie was het volgens hem nog te vroeg.

Mijn vraag is nu de volgende: is er een kans dat ik toch nog zwanger ben, ook al doen mijn borsten anders vermoeden? En wat raden jullie mij aan om te doen?

2. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    het lijkt mij dat je nog gewoon zwanger bent, je hebt geen bloed verloren of vruchtje dus ik zeg gewoon zwanger.
    Je borsten zeggen (gelukkig) niet of je nog zwanger bent.

Meid heel veel succes en ik zou gewoon doorvragen voor een echo want met 7 weken kan dat makelijk.

3. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Je kun als je wil gewoon een vk bellen en die zullen misschein wel een echo maken want je bent al ruim 7 weken en dan zou in prin cipe het hartje al moeten kloppen, dus ik zoumorgenvroeg gewoon even bellen en je verhaal doen en een afspraak voor een echo maken, en als je geluk hebt mag je misschien al wel meteen komen. Succes.

xxx joyce

4. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Ik heb met 6 weken een termijn echo gehad, dus waarom het met 7,5 week niet zou kunnen, weet ik niet. Het was wel inwendig, maar je zag het wel. Succes!

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Je zou inderdaad kunnen vragen om een termijnecho bij een gyn of VK. Ik heb er bij m'n eerste zwangerschap ook al 1 gehad met ruim 5 weken, omdat toen niet zeker was of ik 5 of 9 weken zwanger was. En op zich zie je met 5 weken niet zo heel veel, maar met een inwendige echo is dan al wel te zien of er sprake is van een beginnende zwangerschap.

Deze zwangerschap had ik er een met 6w4d en toen hebben we een mooi kloppend hartje gezien. Dus met ruim 7 weken zou er zeker een vruchtje met hartactiviteit zichtbaar moeten zijn, ervan uitgaande dat alles nog gewoon goed zit met je zwangerschap.

Succes!

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Massimo,

Je hebt je vraag ook bij de verloskundige gesteld. Dubbel posten is niet toegestaan, daarom doe ik deze dicht.

Groetjes,
    Elvira

Deel Deze Pagina